Transport in logistika

Tako bomo gradili drugo cev predora Karavanke, tretjo razvojno os, drugi tir

Ministrstvo za infrastrukturo je v poletnem zatišju poslalo v javno razpravo predlog nacionalnega programa razvoja prometne infrastrukture

Partnerji sporočajo

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner je prejel bronasto medaljo EcoVadis za trajnostno uspešnost
Transport in logistika
Partnerji sporočajo
Transport in logistikaUredništvo portala Transport & logistika cargo-partner je prejel bronasto medaljo EcoVadis za trajnostno uspešnost

cargo-partner strankam ponuja možnost uporabe trajnostnega letalskega goriva (SAF) za letalske pošiljke

FINANCE
Transport in logistika
Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige
Transport in logistika
MEDNARODNI LOGISTIČNI KONGRES
Transport in logistikaPodpornik projekta Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige

Ključne trende v logistiki bo na 11. mednarodnem logističnem kongresu, ki bo od 27. do 29. marca, v Portorožu, pojasnil dr. Nick Vyas, ustanovni direktor Randall R. Kendrick svetovnega instituta oskrbnih verig (Global Supply Chain Institute) ter izredni profesor na USC Marshall poslovni šoli v ZDA.

FINANCE
Transport in logistika
(Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra
Transport in logistika
Logistika
Transport in logistikaPartner projekta (Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra

Pri GLS so prenovili spletno stran Pošljipaket, ki omogoča preprosto pošiljanje paketov tudi za fizične in pravne osebe, ki ne pošiljajo redno

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo
Transport in logistika
Letalski zbirniki
Transport in logistikaPartner projekta cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo

Logistično podjetje je v svoj portfelj dodalo novo storitev: zbirne letalske pošiljke, pri kateri združuje pošiljke pomembnih letališč zahodne Evrope ter različnih lokacij v Aziji.

FINANCE
Transport in logistika
Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta
Transport in logistika
Transport in logistikaPartner projekta Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta

Posvet Partnerstva za trajno gospodarstvo CER o sodelovanju mest in gospodarstva za doseganje podnebnih ciljev

29.07.2016 12:05
Dopolnjeno: 29.07.2016 12:06
Čas branja: 4 min
Tako bomo gradili drugo cev predora Karavanke, tretjo razvojno os, drugi tir
V obdobju od 2016 do 2022 naj bi v vzdrževanje in naložbe v vse vrste prometa investirali 6,7 milijard evrov. Večinoma bomo 'flikali' obstoječo infrastrukturo, novogradenj bo malo

Predlog resolucije o Nacionalnem programu razvoja prometa v RS je bil prejšnji teden objavljen na spletni strani ministrstva za infrastrukturo ([www.mzi.gov.si]) - pripombe in predloge na Resolucijo na ministrstvu zbirajo do 22. avgusta, pošljete jih lahko na naslov:mzip.smz@gov.si.

Določeni so roki izvedbe in nosilci

Vlada je lani julija sprejela Strategijo razvoja prometa, v kateri ni bilo jasno, koliko bo kaj stalo, niti kakšen bo časovni načrt gradnje posameznih projektov (To ni strategija, to je pregled stanja in napoved tokov). V predlogu nacionalnega programa so zdaj končno določeni okvirni roki izvedbe in nosilci za posamezne projekte. Predlagan je drsni šestletni načrt vlaganj v promet; to pomeni, da bomo vsako leto preverjali, kaj smo naredili, in kaj ne. Za vse projekte še ni izračunov, koliko bodo stali, ker so še v fazi umeščanja v prostor ali načrtovanja. Za drugi tir je jasno: gradili ga bomo z javno-zasebnim partnerstvom, naložba bo 960 milijonov evrov.

Ne veselite se prehitro - največ bomo investirali v 'flikanje' infrastrukture, to je v vzdrževanje, novih projektov bo zelo malo. Veliko denarja bomo porabili, da vzpostavimo razmere, kot smo jih imeli pred desetimi leti.

V
naj bi v povprečju investirali 300 milijonov evrov na leto. Najmanj naložb je predvidenih za letos, ker se še pripravlja dokumentacija. Največ bomo investirali v letih 2018 in 2019. V obdobju od 2016 do 2022 bomo v za vzdrževanje in naložbe v vse vrste prometa investirali 6,7 milijard evrov. Največ bo naložb v cestni promet (3,8 milijarde) od tega bo Dars v avtoceste investiral 2,4 milijarde. V železniški promet bomo investirali 2,28 milijarde evrov. Luka Koper naj bi do leta 2022 investirala 390 milijonov evrov.

Za prenovo cest povprečno 263 milijonov evrov na leto

Za zdaj je predvideno, da bi za rekonstrukcije, obnove in novogradnje cestnega omrežja v letošnjem letu investirali 172,8 milijona evrov, leta 2017 bi številka zrasla na 236,8 milijona evrov, leta 2018 in prihodnja leta pa bi bil povprečen letni znesek 263 milijona evrov. V Sloveniji imamo skupaj 746 kilometrov avtocest in hitrih cest - s temi upravlja Dars. DRSI upravlja s 5.117 kilometrov regionalnih cest in 819 kilometrov glavnih cest - te so v slabem stanju. Lokalnih cest, s katerimi upravljajo lokalne skupnosti, je 13.598 kilometrov. Lokalne skupnosti upravljajo dodatno še z 18.626 kilometri javnih poti.

Darsove naložbe v prenovo avtocest

Na avtocestah in hitrih cestah je bilo leta 2013 v zelo slabem in slabem stanju 244,5 kilometra vozišč, lani pa je bilo takšnih že 387,3 kilometra vozišč. Predvideno je, da bo letos Dars v prenove in vzdrževanje investirali 57,7 milijona evrov, prihodnje leto 80,7 milijona, nato pa po 91 milijonov evrov letno.

Kako smo uresničevali nacionalni program na železnicah

Nacionalnih programov država ne jemlje preveč resno. Denimo, v nacionalnem programu za železnice od leta 1994 do 2005 je bilo predvidenih za 2,1 milijarde evrov naložb, investirali pa smo 316 milijonov evrov, kar je 16,7 odstotka načrtovanih. To kaže, da bodisi ne znamo pisat nacionalnih programov, ali pa, da jih pišemo zaradi lepšega. V obdobju od 2006 do 2015 smo predvideli za 3,1 milijarde evrov naložb, vložili pa smo 1,5 milijarde evrov, to je 43,9 odstotka od načrta. Če bi se držali programa iz leta 1994, bi že imeli hitro progo Trst - Ljubljana - Zagreb s priključki na Koper in Reko in tudi drugi tir Ljubljana - Jesenice.

In kako bomo investirali v železnice do 2022? Država bo vložila 1,32 milijarde evrov, v resoluciji pa je predvideno tudi javno-zasebno partnerstvo pri gradnji drugega tira v vrednosti 960 milijonov evrov.

Železnica do letališča? Ne!

Bo letališče dobilo železniško povezavo? Ne. Načrt, da bi do letališča zgradili priključek na progo Ljubljana - Kranj - Jesenice, se ne izide, ker naj bi to bilo okoljsko nesprejemljiva in nerentabilna naložba. V pripravi pa je umeščanje v prostor za drugi tir proge od Ljubljane do Jesenic in do meje z Avstrijo. Hkrati se proučujejo možnosti navezave letališča s progo čez Kamnik. Vendar to še ne bo kmalu. Letališče ima zdaj 1,5 milijona potnikov na leto, železniška povezava bi se splačala pri 3,5 milijonih. Do takrat računajte na shuttle, avtobuse in avte.

Subvencije za potniški promet: 815 milijonov do leta 2022

V subvencije in kompenzacije za javni potniški promet bomo letos investirali 105 milijonov evrov, nato pa precej več, tako da bomo do leta 2022 vložili kar 815 milijonov evrov. Od tega bodo avtobusni prevozniki prejeli 420 milijonov evrov, - Potniški promet pa 395 milijonov evrov.

Kako bomo vse to plačali?

Med viri so predvidena proračunska sredstva, EU denar in neproračunski viri. Med neproračunskimi viri so cestnina in drugi prihodki Darsa, kar gre zgolj za naložbe Darsa. Sledijo posojila EIB in drugih ustanov, obveznice, posojila komercialnih bank, pristojbine za financiranje javne službe, lastna sredstva Luke Koper in denar, ki ga Luka Koper pobira za vplutje v pristanišče (deluje kot pristaniška uprava).

Koliko zaslužimo s prometom

V proračun iz trošarin na leto prikaplja od 800 do 900 milijonov evrov, 146 milijonov evrov je vplačanih kot nadomestilo za uporabo cest (pri registraciji vozil), 9,5 milijona evrov plačajo železniški operaterji za uporabnino prog, približno dva milijona evrov pa zasluži država s pobiranjem koncesijske dajatve in z dividendami Luke Koper. To je približno milijarda evrov na leto. Promet prispeva šest odstotkov v BDP, približno 60 odstotkov zaposlenih v gradbeništvu pa je zaposlenih z vzdrževanjem in gradnjo infrastrukture. V evropski finančni perspektivi 2007 - 2013 so razmeroma visoke naložbe v infrastrukturo prispevale k rasti BDP, ugotavljajo v poročilu Umarja. Razmeroma nizke naložbe v letošnjem letu bi utegnile vplivati na nižjo rast BDP.

To je pet projektov, ki jih bomo gradili v obdobju 2016 - 2022

- Druga cev predora Karavanke, Dars: 150 milijonov evrov (Asfinagov del na avstrijski strani je 165 milijonov evrov)

- Drugi tir, javno zasebno partnerstvo: 960 milijonov

- Tretja razvojna os jug, Dars: obvoznica okoli Novega mesta, 75 milijonov

- Tretja razvojna os sever, Dars: Velenje - avtocesta, trasa še ni določena, od 400 do 600 milijonov

- Avtocesta Draženci - Gruškovje, Dars: 251 milijonov evrov, je že v gradnji, dokončanje 2018

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Transport in logistika
Se je rušenje Darsovih cestninskih postaj s 50 milijonov evrov pocenilo na 30?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Se je rušenje Darsovih cestninskih postaj s 50 milijonov evrov pocenilo na 30? 9

Ni čudežev: Dars je razpis razbil v dva dela, prvega ocenjujejo na 30,5 milijona evrov

FINANCE
Transport in logistika
Top 10 največjih evropskih transportnih projektov
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Top 10 največjih evropskih transportnih projektov

Med projekti, ki jih EU najbolj izdatno finančno podpira, je tudi nekaj najbolj kontroverznih; doslej so pri Evropski komisiji razdelili več kot 22,4 milijarde evrov nepovratnega denarja za transport za obdobje 2014 - 2020

FINANCE
Nepremičnine
Prihaja za skoraj milijardo evrov gradbenih projektov - kaj vse se bo gradilo?
Nepremičnine
NepremičnineNataša Koražija Prihaja za skoraj milijardo evrov gradbenih projektov - kaj vse se bo gradilo?

Na Direkciji RS za infrastrukturo je pripravljenih 587 milijonov evrov za železnice in ceste, kar je 200 milijonov več kot leta 2016; tudi Dars, podjetja in občine bodo pospešeno zalivali gradbince

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
Nepremičnine
Za ceste in železnice od 213 do dobrih 280 milijonov evrov na leto
Nepremičnine
NepremičnineVasilij Krivec Za ceste in železnice od 213 do dobrih 280 milijonov evrov na leto

Generalna direktorica za kopenski promet pri ministrstvu za infrastrukturo Darja Kocjan je na prvem dnevu konference Biznis & trendi v Portorožu predstavila največje vladne projekte v infrastrukturo.

FINANCE
Manager
Top 101: Največje slovensko podjetje Dars sedi na več kot 500 milijonih evrov. Zakaj?
Manager
ManagerNataša Koražija Top 101: Največje slovensko podjetje Dars sedi na več kot 500 milijonih evrov. Zakaj? 7

Na Darsu na dobre pol milijarde depozitov na bankah prejemajo skromne obresti. Hkrati imajo 2,5 milijarde evrov dolga, za katerega plačujejo 40 milijonov evrov obresti na leto. Kaj bodo z denarjem? Bodo hitreje odplačevali dolgove ali hitreje gradili nove odseke?

FINANCE
Nepripravljeni na milijarde
Finance
Teja Grapulin Nepripravljeni na milijarde 1

Slovenska vlada je leta 2014 identificirala 22 projektov, katerih skupna vrednost je bila ocenjena na okoli devet milijard evrov.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti