PMM

(Intervju) Zakaj bodo izpusti iz prometa do leta 2030 zrasli za 18 odstotkov?

Matjaž Česen, IJS: Skeptičen sem glede potenciala novih tehnologij mobilnosti, spremeniti bomo morali navade

Podporniki obveščajo

FINANCE
PMM
Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj

Tako bodo kranjski občini pomagali zmanjšati izpuste ogljikovega dioksida za 80 odstotkov

FINANCE
PMM
Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb
Pametna mesta in mobilnost
DALJINSKO ODČITAVANJE PORABE ENERGENTOV
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb

Za razliko od statičnih cenovnih modelov, ki se ne prilagajajo nihajočemu povpraševanju, se sistem daljinskega odčitavanja energentov odziva na podatke v realnem času

FINANCE
PMM
 V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2

Slovenska prestolnica bo pridobila sodobno orodje za upravljanje, načrtovanje in izvajanje mestnih politik, hkrati pa bo platforma služila kot enotna informacijska in komunikacijska točka med mestno upravo, meščani in gospodarstvom.

17.12.2019 06:00
Dopolnjeno: 10.01.2020 11:37
Čas branja: 10 min
(Intervju) Zakaj bodo izpusti iz prometa do leta 2030 zrasli za 18 odstotkov?
Matjaž Česen, Center za energetsko učinkovitost pri IJS: Leta 2050 bo večina avtomobilov verjetno na elektriko. V mestih bo več kolesarjev in peščev. Vozila bodo bolj zasedena. Promet bo potekal bolj urejeno, ker bodo vozila komunicirala med seboj. Tovornjaki bodo na biodizel, sintenzi dizel in sintezni plin, večina avtobusov v mestnem prometu bo elektrificiranih. Foto: Aleš Beno

V nadaljevanju:

Matjaž Česen je meteorolog, ki na Centru za energetsko učinkovitost pri Inštitutu Jožefa Stefana sodeluje pri nastajanju Nacionalnega energetskega podnebnega načrta (NEPN) s projekcijami rabe energije v prometu in izračunavanjem izpustov.

– V NEPN je v večini sektorjev predvideno zmanjšanje izpustov do leta 2030, pri prometu se bodo ti povečali za 18 odstotkov.

– Zakaj tovorni promet pri nas tako hitro narašča?

– Bi lahko do leta 2050 razogljičili promet in kako bi to lahko naredili?

– Kakšna bo vloga e-avtomobilov in kako čisti so?

– Kako bi lahko spreminjali navade v prometu in zakaj je to vprašanje enako pomembno kot tehnološki napredek?

– Kaj lahko vsak sam prispeva k zmanjševanju izpustov v prometu?

– Ključno vprašanje je, ali so ljudje pripravljeni znižati stopnjo udobja. Sami od sebe tega ne bodo naredili.

Potovanje z avtomobilom je tako poceni, da sploh ne razmišljamo, ali je pot smiselna ali ne. Analize tudi kažejo, da imamo zelo veliko poti, ki so krajše od dveh kilometrov, in vse te poti bi lahko opravili peš ali s kolesom.

 

Za dostop registrirajte uporabniško ime ali pa se prijavite, če ime že imate.

  • Članek je na voljo le naročnikom.
  • 3-MESEČNI DOSTOP SAMO 14,99 EUR

     

    ✔ Neomejen dostop do vseh vsebin.

    Dostop do poslovnih Internetvjujev.

    Dostop do FINANCE POSLOVNI storitev.

    Finance aplikacija za iOS in Android.

    Dostop do Vlagatelja Maksa.

  • FINANCE
    Subvencije
    Slovenski prijavitelji so iz evropskega raziskovalnega programa pobrali skoraj 340 milijonov evrov
    Subvencije
    SubvencijeTeja Grapulin Slovenski prijavitelji so iz evropskega raziskovalnega programa pobrali skoraj 340 milijonov evrov

    S tem se Slovenija uvršča na 18. mesto med članicami

    FINANCE
    Manager
    (intervju) Igor Mekjavič, IJS: Raziskave v Planici za optimalno zdravje astronavtov
    Manager
    ManagerGorazd Suhadolnik (intervju) Igor Mekjavič, IJS: Raziskave v Planici za optimalno zdravje astronavtov

    Hotel in laboratorij v enem je nekaj unikatnega, pravi raziskovalec Igor Mekjavič, ki mu je za planiški laboratorij z višinskimi sobami uspelo pridobiti status uradnega raziskovalnega objekta Evropske vesoljske agencije. V njem raziskujejo, kako bi astronavtom zagotovili optimalno zdravje pri letih na Luno in Mars.

    Aktualno
    Zdravje astronavtov koristi tudi kroničnim bolnikom
    Medicina danes
    AktualnoGorazd Suhadolnik Zdravje astronavtov koristi tudi kroničnim bolnikom

    Kako v planiškem PlanHabu, enem od treh »uradnih« laboratorijev Evropske vesoljske agencije, iščejo rešitve za ohranitev zdravja astronavtov na prihodnjih vesoljskih misijah in kako lahko njihove raziskave pomagajo kroničnim in COVID-bolnikom na Zemlji?

    FINANCE
    PMM
     »Prelomne tehnologije ustvarjajo ljudje s pomanjkanjem empatije«
    Pametna mesta in mobilnost
    Pametna mesta in mobilnostVlado Kadunec »Prelomne tehnologije ustvarjajo ljudje s pomanjkanjem empatije« 11

    To je bila ena od izjav na okrogli mizi CyberSociety, na kateri so razpravljali o razsežnostih inovativnih informacijsko-komunikacijskih tehnologij in vplivu digitalne preobrazbe na družbo

    FINANCE
    Okolje & energija
    Tako bo obrambno ministrstvo podprlo razvoj v slovenski industriji
    Tovarna
    Novice
    Podjetje Danfoss Trata in Institut Jožef Stefan sta prejemnika letošnjega priznanja taras
    Tovarna leta
    NoviceAleš Ogorevc Podjetje Danfoss Trata in Institut Jožef Stefan sta prejemnika letošnjega priznanja taras

    Prejeli so ga za razvoj inteligentnih motornih pogonov, ki omogočajo optimizacijo celotnih omrežij daljinskega ogrevanja in hlajenja

    FINANCE
    Okolje & energija
    Danfoss Trata in Institut Jožef Stefan: naj sodelovanje gospodarstva in raziskovalcev
    Okolje & energija
    Okolje & energijaBorut Hočevar Danfoss Trata in Institut Jožef Stefan: naj sodelovanje gospodarstva in raziskovalcev

    Danfoss Trata in Institut Jožef Stefan sta prejela letošnje priznanje Taras, s katerim organizator Industrijskega foruma IRT nagrajuje najuspešnejše sodelovanje gospodarstva in raziskovalno-razvojnega okolja.