(fotoreportaža) Slovenija - Avstrija: kako se povezujemo pri infrastrukturi in v industriji
Na dogodku Premikamo Slovenijo smo prvič izvedeli več o meddržavnem projektu testiranja samovozečih vozil, državna sekretarka Nina Mauhler upa na razplet pri drugi cevi predora Karavanke v nekaj tednih, na Slovenskih železnicah pa napovedujejo skrajšanje vožnje od Ljubljane do Dunaja na štiri ure
Prijavite se na eNovice z zgodbami o uspešnih podjetjih, kako jim uspeva in kaj načrtujejo.
Časnik Finance bo vaše podatke skrbno hranil in uporabljal samo za pošiljanje pisma urednice Izvozniki. Odjavna povezava se nahaja na dnu vsakega biltena. S potrditvijo se strinjate s politiko zasebnosti Časnika Finance.
Ključne trende v logistiki bo na 11. mednarodnem logističnem kongresu, ki bo od 27. do 29. marca, v Portorožu, pojasnil dr. Nick Vyas, ustanovni direktor Randall R. Kendrick svetovnega instituta oskrbnih verig (Global Supply Chain Institute) ter izredni profesor na USC Marshall poslovni šoli v ZDA.
Logistično podjetje je v svoj portfelj dodalo novo storitev: zbirne letalske pošiljke, pri kateri združuje pošiljke pomembnih letališč zahodne Evrope ter različnih lokacij v Aziji.
Nina Mauhler, državna sekretarka na ministrstvu za infrastrukturo: Drugi tir bo zgrajen do leta 2025, najkasneje 2026. Doslej smo vedno govorili o možnosti sodelovanja zalednih držav, ne zgolj o sodelovanju Madžarske, zato so vrata odprta tudi za Avstrijo.
Foto: Jernej Lasič
Železniško progo med Mariborom in Šentiljem te dni moderniziramo s polno paro. Ker pa je proga zgolj enotirna, so jo morali 25. oktobra zapreti, tako da do 15. decembra ne bo železniške povezave med Mariborom in Avstrijo, kar povzroča precej zadreg pri prevozih tovora čez Slovenijo. Na Direkciji za infrastrukturo imajo v načrtih tudi gradnjo drugega tira do Šentilja, vendar bo ta na vrsti šele po letu 2022.
Kaj smo se naučili iz zgodovine
Kot zanimivost dodajmo, da smo sredi 19. stoletja že imeli dvotirno progo na celotni trasi med Dunajem in Trstom, vendar smo po drugi svetovni vojni en tir med Mariborom in Šentiljem odmontirali in tirnice prodali v Albanijo. Ker pa smo se iz zgodovine očitno nekaj naučili, bomo zdaj drugi tir do Šentilja spet gradili. Enotirne proge na glavnih koridorjih načeloma niso dobra novica, a žal tudi na zahodu Slovenije ni veliko bolje - tudi proga Ljubljana - Jesenice - Karavanke je zgolj enotirna. Enako velja za progo do meje z Madžarsko. Vse te proge bomo morali postopoma spremeniti v dvotirne, če bomo hoteli pretočen promet na glavnih koridorjih.
Premiki pri drugi cevi Karavank?
Drugo cev cestnega predora Karavanke so Avstrijci začeli vrtati že septembra, pri nas pa je projekt ujet v revizijskem postopku. "Upam, da se bo to razpletlo v nekaj tednih, vendar tudi če bomo začeli z deli na začetku prihodnjega leta, bomo težko ujeli Avstrijce," pravi Nina Mauhler, državna sekretarka na ministrstvu za infrastrukturo, ki se je udeležila dogodka Premikamo Slovenijo v organizaciji Advantage Austria in Poslovne akademije časnika Finance.
Pred pisanjem je smiselno prebrati
pravila foruma.
Uredništvo Finance.si bo po svoji presoji sporna sporočila izbrisalo
in po potrebi posameznim avtorjem odvzelo možnost pisanja.
Opozorilo: po
Kazenskem zakoniku KZ-1
je posameznik kazensko
odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti
ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe.
Finance bodo pomagale pri ugotavljanju identitete avtorjev sporočil,
če bodo k temu pozvane s strani pristojnih organov.
Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Obvezujemo se, da bomo z vašimi podatki ravnali skrbno in odgovorno. Vaše podatke bomo uporabljali in hranili, dokler ne prejmemo vaše zahteve za izbris. Zahtevo za izbris podatkov lahko pošljete na e-naslov zasebnost@finance.si. Podrobnejše informacije o varovanju vaše zasebnosti in vaših pravicah si lahko preberete v naši politiki zasebnosti na www.finance.si/zasebnost.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
Prometni ministri Nemčije, Francije, Avstrije in Švice so se s šefi Deutsche Bahna, SNCF, avstrijskih železnic ÖBB in švicarskih SBB dogovorili o širitvi omrežja mednarodnih nočnih vlakov v Evropi
Slovenski avtoposel skozi oči in izkušnje Frenka Tavčarja s skoraj 30-letnimi izkušnjami v poslu, nekdanjega šefa Audija in oddelka za prodajo podjetjem v Porscheju Slovenija.
Doslej so bili vsi železniški projekti za Slovenijo predragi, ekonomsko neučinkoviti in politično neizvedljivi, minister Vrtovec pa pravi: vse lahko rešimo, denar ni težava!
Elektrifikacija gre naprej s svetlobno hitrostjo. V tem tednu poročamo o kar 30-odstotni rasti prodaje baterijskih vozil, lani jih je bilo v svetu prodanih že prek tri milijone. Na Madžarskem bo zrasla največja evropska tovarna baterij v Evropi, Audi razkriva novi prelestni štirivratni kupe e-tron GT - seveda je popolnoma električen. Delno elektrificirana sta tudi jeepa renegade in compass, v preteklem tednu sta zapeljala na naš trg. Petrol pa bo prihodnji teden podražil polnjenje na hitrih polnilnicah ter ukinil brezplačno polnjenje na počasnih. V pismu še zgodba o Frenku Tavčarju, avtomobilskemu menedžerju, ki mu pri nas skoraj ni para. Test clia na avtoplin in hibridne toyote yaris, drugi del nasvetov za uvoz rabljenega avta iz tujine in še nekaj poslovnih novic.
Konkurenčen javni železniški potniški promet bi lahko dobili do leta 2030, v celoti pa do leta 2050. Okvirna ocena naložb v infrastrukturo, ki bi omogočala uvedbo taktnega potniškega prometa, je od tri do štiri milijarde evrov. V to številko še ni vključena poglobitev tirov v Ljubljani.
V predoru Karavanke so v nekaj urah namestili nove tire, proga pa bo zaprta do septembra; ves tovorni železniški promet za zahodno Evropo od oktobra lani poteka čez mejni prehod Šentilj
Piškotke uporabljamo za pravilno delovanje spletne strani in izboljšanje vaših izkušenj. Več informacij najdete v Politiki o piškotkih.
Potrebni piškotki zagotavljajo bistveno funkcionalnost. Spletna stran brez piškotkov ne more pravilno delovati in jih lahko izključite le s spreminjanjem nastavitev brskalnika.
Analitični piškotki nam pomagajo izboljšati našo spletno stran z zbiranjem in poročanjem podatkov o njeni uporabi.
Uporabljamo tržne piškotke za izboljšanje ustreznosti oglaševalskih akcij, ki ih prejemate.