Transport in logistika

(Intervju) Vsi koridorji so med sabo konkurenčni. To je osnova logistike

Kurt Bodewig, koordinator baltsko-jadranskega koridorja: Za Avstrijo je zelo pomembno, da bo zgrajen drugi tir med Divačo in Koprom, ker je Koper najpomembnejše pristanišče za avstrijsko gospodarstvo

Partnerji sporočajo

FINANCE
Transport in logistika
Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige
Transport in logistika
MEDNARODNI LOGISTIČNI KONGRES
Transport in logistikaPodpornik projekta Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige

Ključne trende v logistiki bo na 11. mednarodnem logističnem kongresu, ki bo od 27. do 29. marca, v Portorožu, pojasnil dr. Nick Vyas, ustanovni direktor Randall R. Kendrick svetovnega instituta oskrbnih verig (Global Supply Chain Institute) ter izredni profesor na USC Marshall poslovni šoli v ZDA.

FINANCE
Transport in logistika
(Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra
Transport in logistika
Logistika
Transport in logistikaPartner projekta (Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra

Pri GLS so prenovili spletno stran Pošljipaket, ki omogoča preprosto pošiljanje paketov tudi za fizične in pravne osebe, ki ne pošiljajo redno

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo
Transport in logistika
Letalski zbirniki
Transport in logistikaPartner projekta cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo

Logistično podjetje je v svoj portfelj dodalo novo storitev: zbirne letalske pošiljke, pri kateri združuje pošiljke pomembnih letališč zahodne Evrope ter različnih lokacij v Aziji.

FINANCE
Transport in logistika
Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta
Transport in logistika
Transport in logistikaPartner projekta Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta

Posvet Partnerstva za trajno gospodarstvo CER o sodelovanju mest in gospodarstva za doseganje podnebnih ciljev

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner bo postal del skupine Nippon Express Group (NX Group)
Transport in logistika
Logistika
Transport in logistikaPodpornik projekta cargo-partner bo postal del skupine Nippon Express Group (NX Group)

Lastnik in ustanovitelj podjetja Stefan Krauter se je po 40. letih odločil prodati podjetje

27.04.2018 11:12
Čas branja: 4 min
(Intervju) Vsi koridorji so med sabo konkurenčni. To je osnova logistike
Kurt Bodewig, koordinator baltsko-jadranskega koridorja: Ko bo zgrajen predor Semmering, bo pot do Dunaja za 90 minut krajša. Foto: Iza Petek Funduk

Baltsko-jadranski koridor povezuje jadranska pristanišča v Sloveniji in Italiji z baltiškimi pristanišči na severu Poljske, poteka pa čez šest držav: Poljsko, Češko, Slovaško, Avstrijo, Italijo in Slovenijo. V obdobju od 2017 do 2030 bo na baltsko-jadranskem koridorju izpeljanih 74,5 milijarde evrov transportnih naložb, od tega 38 milijard v železnice, med temi projekti je tudi drugi tir Divača–Koper. Najbolj živahne naložbe na tem koridorju potekajo v Avstriji, kjer gradijo predor Semmering in koralmsko hitro progo med Gradcem in Celovcem. Ta dva projekta bosta skupaj stala 8,5 milijarde evrov. Na dnevih TEN-T v Ljubljani smo govorili s Kurtom Bodewigom, glavnim koordinatorjem baltsko-jadranskega koridorja, enega izmed devetih vseevropskih koridorjev TEN-T.

Ljudje v Sloveniji imajo občutek, da sicer v infrastrukturo veliko vlagamo, hkrati pa uporabniki izboljšav, še zlasti na železnici, ne čutimo.

Treba je ločiti med gradnjo infrastrukture in storitvami. V teku je veliko zanimivih projektov, denimo prenova proge med Mariborom in Gradcem, ki bo zelo koristna za prebivalce Maribora in celotne regije. V Gradec bodo lahko pripotovali hitreje, kar bo velika izboljšava.

Vendar zdaj prenavljajo le staro traso, drugega tira do Šentilja še nekaj časa ne bo.

Pri gradnji infrastrukture so procesi dolgotrajni, od umeščanja v prostor do pridobivanja okoljevarstvenih soglasij, pridobivanja dovoljenj do razpisnih postopkov. Gradnja infrastrukture povsod zahteva veliko časa – to velja tako za Avstrijo kot za Poljsko in druge države EU.

Kje je največ naložb na baltsko-jadranskem koridorju?

V Avstriji, kjer gradijo predor Semmering in koralmski predor. Za Avstrijo je zelo pomembno, da bo zgrajen drugi tir Divača–Koper, ker je Koper najpomembnejše pristanišče za avstrijsko gospodarstvo. Drugi tir bo precej pospešil zanimanje za prevoze iz Kopra do Avstrije, Češke in naprej po koridorju. Ko bo zgrajen predor Semmering, bo pot do Dunaja za 90 minut krajša. Skupaj s predorom Koralm bo prihranek 2,5 ure. V logistiki je zelo pomembno, da lahko izbirate različne poti, da lahko uporabite konkurenčnejša pristanišča in povezave z najboljšimi storitvami.

Vendar koralmska proga ima neposredno navezavo na pristanišče v Trstu. Kako smiselna je potem gradnja drugega tira DivačaKoper?

Vsi koridorji so med sabo konkurenčni. To je osnova logistike. Glavna filozofija koridorjev TEN-T je, da povežemo vse koridorje in vse glavne točke v Evropi.

Koralmski predor bo zgrajen leta 2025?

Ne, verjetno šele leta 2026 ali 2027. Gre za zelo velik projekt. Pred začetkom vrtanja nikoli ni jasno, kakšne bodo razmere pod zemljo.

Verjetno enako velja za predore na drugem tiru med Divačo in Koprom?

Da, nikoli ni mogoče dati jamstev, kaj je pod zemljo. Vendar dejstvo je, da imate na tiru med Divačo in Koprom težave z zmogljivostjo. Načrt za drugi tir je zelo dober in pomeni veliko dodano vrednost za Evropo. Ni pomemben zgolj za Slovenijo, temveč tudi za zaledne države – od Dunaja do Prage in drugih držav. Ko bosta Semmering in koralmska proga pripravljena, bo zelo pomembno, da je pripravljen tudi drugi tir.

Kaj lahko vi kot koordinator, ki ste neke vrste posrednik med EU in državami članicami, naredite, če projekti na koridorjih zaostajajo?

Koordinatorji imajo več nalog. Prva je, da odločimo, kje bodo potekali koridorji. Nato naredimo ekonomske in tržne načrte in pozneje delovne načrte. V zadnjih treh letih in pol smo pripravili tri delovne načrte z novimi cilji. Zdaj poskušamo pogledati, kaj je najbolje za rast gospodarstev in dekarbonizacijo in kako prestaviti čim več tovora s cest na železnico. Če so težave pri pogovorih med Slovenijo in Italijo ali med Avstrijo ali Češko, organiziramo sestanke in se pogovarjamo o problemih. Na voljo imamo nekaj instrumentov, ki so nam v pomoč.

Če bo Slovenija zamujala s projektom drugi tir in bo izgubila 109 milijonov evrov, ki so bili odobreni v okviru instrumenta za povezovanje Evrope (CEF), se bo lahko z enakim projektom prijavila tudi na poznejše razpise?

Ne bi želel špekulirati, kaj bo, če bo projekt zamujal. Po moji oceni bo ponovljeni referendum pozitiven. Kolikor vem, ljudje na referendumu niso glasovali proti zakonu, gre bolj za proceduralna vprašanja. Če bo odločitev na referendumu negativna ali če ne bo dovolj udeležencev na referendumu, bo s tem nastala predvsem škoda za slovensko gospodarstvo, ker gospodarstvo za boljšo povezanost potrebuje ta koridor. Koridor je pomemben tudi za konkurenčnost pristanišča Koper.

Kakšno je vaše mnenje o ideji, da bi zgradili železniško povezavo med Koprom in Trstom? V Sloveniji zdaj ves tovorni promet teče skozi prestolnico, denarja za obvoznico pa ni.

Lahko bi se odločili za spremembo koridorja, vendar to pomeni, da bi lahko spremembe potrdili šele leta 2023, do takrat bi vse stalo. Nov projekt bi morale sprejeti tudi vse druge države članice EU. Poleg tega gre pri drugem tiru za posebno situacijo – potreben je tudi zato, ker se proga Divača–Koper priključi na mediteranski koridor. Ta projekt je vsekakor smiseln, ker je pametno povezati Koper z Gradcem, Dunajem in Varšavo, smiselna pa je tudi navezava na mediteranski koridor proti Madžarski in proti drugim zalednim državam.

Strateško in politično je projekt gotovo smiseln. Vendar ali je to najboljša naložba milijarde evrov?

Za Avstrijo je očitno smiselno, da porabi 8,5 milijarde evrov za gradnjo predora Semmering in za gradnjo koralmske proge. Mi imamo evropski pogled in podpiramo projekte, ki povezujejo Evropo. Na vaše vprašanje pravzaprav ne morem odgovoriti.

Verjetno vas veliko ljudi sprašuje, zakaj EU tako veliko investira v železnice, čeprav gre za zelo drage naložbe?

Zato, ker hočemo trajnostni razvoj, in zato, ker smo podpisali pariški podnebni sporazum. Če pogledate, kako visoki so stroški onesnaženja, ki ga povzroča cestni promet mestom, in če upoštevate stroške zdravja ljudi, to niti niso tako velike naložbe. Za zdaj stroškov zdravja pri naložbah ne računamo. Če bi upoštevali vse stroške, ki jih ima družba, bi ugotovili, da je promet po železnici in po rekah cenejši. Še zlasti smiselno je z železnico povezovati pristanišča z zaledjem.

________

Objavo članka je omogočila evropska komisija, sektor za transport (DG Move).

Preberite tudi:

Kaj morate vedeti o omrežju koridorjev TEN-T in kako do EU denarja za naložbe

Dnevi TEN-T v Ljubljani: prometno zbliževanje z zahodnim Balkanom

Dekarbonizacija: kako se je evropska komisija lotila čiščenja prometa

7 prometnih naložb, ki privabljajo evropske milijone: na Finskem z EU denarjem gradijo glavni potniški center

V Ljubljano na dneve TEN-T prihaja 2,500 ljudi. Kam jih bodo dali?

V Ljubljani boste 27. aprila lahko testirali avtonomni avto

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Transport in logistika
Evropski šefi železnic v akciji: preusmerjanje prometa z letal na vlake
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Evropski šefi železnic v akciji: preusmerjanje prometa z letal na vlake

Prometni ministri Nemčije, Francije, Avstrije in Švice so se s šefi Deutsche Bahna, SNCF, avstrijskih železnic ÖBB in švicarskih SBB dogovorili o širitvi omrežja mednarodnih nočnih vlakov v Evropi

FINANCE
Manager
Kaj vse je doslej obljubil minister Vrtovec
Manager
ManagerNataša Koražija Kaj vse je doslej obljubil minister Vrtovec 2

Doslej so bili vsi železniški projekti za Slovenijo predragi, ekonomsko neučinkoviti in politično neizvedljivi, minister Vrtovec pa pravi: vse lahko rešimo, denar ni težava!

FINANCE
Avto
Avtoposel v številkah, davkih in novostih na trgu
Avto
AvtoMiloš Milač Avtoposel v številkah, davkih in novostih na trgu

Preverili smo prodajo avtomobilov v Evropi in podrobneje secirali prodajo dveh največjih - Volkswagna in Toyote v svetu, Evropi in Sloveniji. Katere so avtomobilske novosti na trgu, katere na slovenskem trgu. V Trajnostni mobilnosti o realni porabi električnih avtov, o točki preloma električnega nissana leafa in novih navadah Evropejcev na področju mobilnosti. Za konec pa še o novih cenikih Lexusa in Jaguar Land Roverja, ti so seveda ugodnejši kot lani.

FINANCE
PMM
EU odobrila 2,9 milijarde evrov vreden projekt državnih pomoči za razvoj baterij
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBorut Hočevar EU odobrila 2,9 milijarde evrov vreden projekt državnih pomoči za razvoj baterij 3

Evropska komisija je v okviru pravil o državni pomoči odobrila projekt za raziskave in inovacije v baterijski verigi vrednosti. Projekt je skupaj pripravilo 12 evropskih držav.

FINANCE
Avto
Francozi in davek na motorna vozila so temperature pripeljali do vrelišča
Avto
AvtoMiloš Milač Francozi in davek na motorna vozila so temperature pripeljali do vrelišča

Razburljiv teden, pod katerim sta se podpisala Renault z novo petletno strategijo in cene avtomobilov v Sloveniji z novim davkom na motorna vozila. Te razkrivajo res veliko, a ne le prihrankov.

FINANCE
Manager
(Načrt za okrevanje) To so projekti, s katerimi bodo po Evropi zaganjali gospodarstvo
Manager
ManagerNataša Koražija (Načrt za okrevanje) To so projekti, s katerimi bodo po Evropi zaganjali gospodarstvo 10

V Sloveniji bomo z denarjem iz načrta za okrevanje in odpornost gradili domove za starejše in infekcijsko kliniko v Ljubljani in Mariboru. Denar bo tudi za zeleno energetiko, trajnostno mobilnost in gradbeništvo, digitalizacijo, inovativno rabo zemljišč in raziskave. Pregledali smo, kakšne projekte so pripravili po Evropi.

FINANCE
PMM
Odločen DA za združitev Fiat Chryslerja in PSA ter največja imena leta 2020
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Odločen DA za združitev Fiat Chryslerja in PSA ter največja imena leta 2020

Teden analiz in koncev, takšnih in drugačnih. Načrtovana združitev dveh velikanov, FCA in PSA, je korak bližje izvedbi, saj so jo delničarji obeh podjetij v celoti podprli. Analizirali smo prodajo avtov v svetu, klasičnih in električnih. Sploh zadnji razkrivajo zanimiva imena, ki jih marsikdo sploh ne pozna. Preverili smo tudi decembrsko prodajo v Sloveniji. Ta je bila pričakovano slaba, a ne tako zelo kot spomladi. Seveda tudi tokrat ne moremo brez Tesle in Elona Muska ...

FINANCE
PMM
Bomo res temeljito reformirali prometno politiko in železnice usposobili za dostojen potniški promet?
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostNataša Koražija Bomo res temeljito reformirali prometno politiko in železnice usposobili za dostojen potniški promet? 3

V noveli resolucije o razvoju prometa do leta 2030 so na ministrstvu za infrastrukturo prvič doslej konkretno zapisali, da bodo proge imele prednost pred širitvijo avtocestnega obroča