Kako je zrasel Eurosender, odkar ga je kupila luksemburška pošta Kako je zrasel Eurosender, odkar ga je kupila luksemburška pošta Lani so prihodke na skoraj vseh trgih podvojili, letos pričakujejo še večji pospešek, predvsem zaradi hitre rasti na pri paletnih pošiljkah
(Analiza) Koncentracija v logistiki: kje bi se morali prižigati alarmi za investitorje (Analiza) Koncentracija v logistiki: kje bi se morali prižigati alarmi za investitorje Kaj poganja prevzeme in združitve v logistiki, kako v Sloveniji čutimo pospešeno koncentracijo globalnih logistov in kje bi lahko nastal novi Enron
Tako se bo Schenker širil v Ljubljani, Škofji Loki in Mariboru; nov projekt za Daimlerjev Starkom Tako se bo Schenker širil v Ljubljani, Škofji Loki in Mariboru; nov projekt za Daimlerjev Starkom V Schenkerju razvijajo nove logistične posle z dodano vrednostjo, med drugim bodo za Daimlerjev Starkom organizirali pranje avtomobilskih delov, ki jih bodo nato peljali v nadaljnjo proizvodnjo
(Intervju) Logisti, ne omejujte se na transport in skladiščenje, skočite v proizvodnjo in trgovino (Intervju) Logisti, ne omejujte se na transport in skladiščenje, skočite v proizvodnjo in trgovino Igor Žula, Slovensko logistično združenje: Logisti in prevozniki, ki imajo blago že tako ali tako v svojih rokah, bi se morali pogumneje vključiti v oskrbo proizvodnje in v oskrbo trgovskih polic
Prenova železnic: zmagovalec drugega največjega razpisa je Riko z ruskim RZD International Prenova železnic: zmagovalec drugega največjega razpisa je Riko z ruskim RZD International Vozlišče Pragersko bo gradil Riko v lasti Janeza Škrabca z ruskim RZD Internationalom; to je prvi projekt za Ruse v Evropski uniji

Dnevi TEN-T v Ljubljani: prometno zbliževanje z zahodnim Balkanom

Čas branja: 5 min
25.04.2018  20:00
Prvi dan največjega prometnega dogodka evropske komisije so se v Ljubljani srečali ministri držav zahodnega Balkana, Turčije in južnih sredozemskih držav ter se dogovorili o učinkovitejših čezmejnih prehodih

Obveščaj me o novih člankih:  

Kolone na mejnih prehodih z državami zahodnega Balkana so lahko v skrajnih razmerah dolge tudi 20 kilometrov. »O tem se moramo pogovarjati in skupaj reševati težave. V preteklosti smo imeli na mizi že precej bolj kompleksne teme, ki nam jih je skupaj uspelo rešiti,« je prometnim ministrom iz regije dejala evropska komisarka za promet Violeta Bulc. Pri evropski komisiji od vseh sodelujočih držav pričakujejo preloge, kako odpraviti zastoje, ki zdaj omejujejo hitrejši gospodarski razvoj regije. Glavni cilj je vzpostavljanje čim bolj tekoče čezmejne mobilnosti. Za začetek so se dogovorili, da bodo določili prioritetne ukrepe za učinkovitejše procese pri prehajanju mej.

Človeške teme: prometna varnost in manj čakanja na prehodih

Evropska komisija že več let podpira ukrepe za povečevanje varnosti prometa na zahodnem Balkanu. Gre za Bosno in Hercegovino, Albanijo, Makedonijo, Srbijo, Črno goro in Kosovo. Letos so sprejeli dogovor o transportni skupnosti (Transport Community Treaty), lani pa so ministri za promet v Valleti podpisali deklaracijo o varnosti cestnega prometa. Evropska komisija hoče spodbuditi države zahodnega Balkana, da bi vsaka posebej pripravila deklaracijo o varnosti cestnega prometa. Hkrati z izboljševanjem varnostnih statistik želijo spodbuditi regionalno sodelovanje in izmenjavo dobrih praks na področju varnosti.

Kolone na meji so pogosto posledica slabe koordinacije

Evropska komisija še posebej podpira prizadevanja za odpravljanje infrastrukturnih in administrativnih ozkih grl pri prečkanju meja. Dolgi čakalni časi in vrste pri prehodu meje so pogosto posledica slabe koordinacije med različnimi službami na mejnih prehodih. Takšne razmere močno zmanjšujejo konkurenčnost gospodarstev zahodnega Balkana. Evropska komisija je pripravljena zagotoviti potrebno podporo za uvedbo učinkovitejših operacij pri prehodu mej.

Bo na voljo tudi denar EU?

Učinkovito prehajanje mej je prvi pogoj za konkurenčnost regije, ugotavljajo pri evropski komisiji. Ker je glavni vir težav v usklajevanju postopkov, ocenjujejo, da stroški ne bodo visoki. V nekaterih primerih pa so čakalne vrste povezane tudi z ozkimi grli na infrastrukturi. V pripravi je študija, ki bo narejena proti koncu tega leta, s katero bodo dobili natančen pregled infrastrukturnih potreb. Na tem področju bo lahko šest držav zahodnega Balkana prijavilo projekte v okviru posebnega finančnega okna (WBIF) za odpravo infrastrukturnih ozkih grl.

Akcijski načrt za razvoj regionalnega gospodarskega območja

Voditelji držav zahodnega Balkana so lani v Trstu že podpisali akcijski načrt za razvoj regionalnega gospodarskega območja, s katerim bi povezali približno 20 milijonov prebivalcev. Cilj je pritegniti naložbe, pospešiti gospodarsko rast in ustvarjati nova delovna mesta. Med cilji v prihodnosti so tudi razvoj digitalnega trga, povečanje pretoka usposobljene delovne sile in vzajemno prepoznavanje poklicnih kvalifikacij v regiji. Komisija podpira implementacijo te pobude s sedmimi milijoni evrov, med drugim za izboljšanje investicijske klime, strategije pametne specializacije in za forum gospodarskih zbornic zahodnega Balkana. V podporo javnemu sektorju je evropska komisija napovedala 48 milijonov evrov sofinanciranja za instrument podjetniškega razvoja zahodnega Balkana (EDIF).

_______________

Objavo članka je omogočila evropska komisija, služba za mobilnost in promet (DG Move).

Preberite tudi:

Kaj morate vedeti o omrežju koridorjev TEN-T in kako do EU denarja za naložbe

Dekarbonizacija: kako se je evropska komisija lotila čiščenja prometa

7 prometnih naložb, ki privabljajo evropske milijone: na Finskem z EU denarjem gradijo glavni potniški center

V Ljubljano na dneve TEN-T prihaja 2,500 ljudi. Kam jih bodo dali?

V Ljubljani boste 27. aprila lahko testirali avtonomni avto

Top 10 največjih evropskih transportnih projektov



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
TRANS-LOG
Novice
Novice Dars bo gradil šestpasovnico na ljubljanskem obroču med Kosezami in Kozarjami 9

Prometna študija, ki bo odgovorila na vprašanje, kako z drugimi ukrepi izboljšati pretočnost na ljubljanskem obroču, je še v...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Prenova železnic: zmagovalec drugega največjega razpisa je Riko z ruskim RZD International 2

Vozlišče Pragersko bo gradil Riko v lasti Janeza Škrabca z ruskim RZD Internationalom; to je prvi projekt za Ruse v Evropski uniji

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Intervju s slovenskim projektantom simbola moderne Hrvaške: »Most na Pelješac bo med petimi konstrukcijsko najzahtevnejšimi in najlepšimi Evropi« 2

Marjan Pipenbaher, projektant mostov, tudi pelješkega: Po krizi v gradbeništvu smo se preusmerili v tujino - od Izraela do Turčije,...

TRANS-LOG
Novice
Novice Spoznajte industrijskega oblikovalca iz Ljubljane, ki sodeluje pri razvoju hyperloopa 6

Jaka Verbič, rLoop: V zadnjih desetletjih ni bilo tehnologije, ki bi ljudem dala toliko misliti kot hyperloop. Nekaj podobnega je bilo v...

TRANS-LOG
Oskrbovalne verige
Oskrbovalne verige Tako se bo Schenker širil v Ljubljani, Škofji Loki in Mariboru; nov projekt za Daimlerjev Starkom

V Schenkerju razvijajo nove logistične posle z dodano vrednostjo, med drugim bodo za Daimlerjev Starkom organizirali pranje avtomobilskih...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Prihaja 177 milijonov evrov za kolesarske steze, pločnike, P+R parkirišča in druge naložbe 4

V perspektivi 2014–2020 je za občine na voljo 46 milijonov evrov denarja EU; leta 2017 so na ministrstvu dodali še 8,4 milijona, lani...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Vlaki okoli Ljubljane v 15-minutnem taktu? Za začetek prihaja še ena študija 3

Na ministrstvu za infrastrukturo bodo za študijo plačali približno 1,4 milijona evrov, izvajalca bosta PNZ in Cestni inženiring

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Tomaž Vidic, Dars: Po tretji razvojni osi do Slovenj Gradca v 20 minutah - do konca leta 2024 4

Po koroški hitri cesti se bomo od priključka na avtocesto A1 do Slovenj Gradca lahko vozili sto kilometrov na uro konec leta 2024, je na...