Na 2TDK pričakujejo državno poroštvo za 417 milijonov evrov posojil Na 2TDK pričakujejo državno poroštvo za 417 milijonov evrov posojil Možnost, da bi za 250-milijonsko posojilo, ki ga bo 2TDK predvidoma najel pri EIB, dobili poroštvo Junckerjevega sklada, je odpadla, zdaj pričakujejo poroštvo države za celoten paket posojil v višini 417 milijonov evrov
Pošta Slovenije je ugnezdila start-upe, ki razvijajo umetno inteligenco Pošta Slovenije je ugnezdila start-upe, ki razvijajo umetno inteligenco Event Registry, Qlector, Solvesall in Quintelligence so štirje start-upi, ki so za simbolično najemnino dobili Poštine prostore na Tržaški v Ljubljani
Upor prevoznikov: vlada naj takoj ukrepa proti slamnatim podjetjem, sicer sledi nepokorščina Upor prevoznikov: vlada naj takoj ukrepa proti slamnatim podjetjem, sicer sledi nepokorščina Peter Pišek, OZS: Državljani iz BiH, Srbije, Makedonije in drugih držav nekdanje Jugoslavije so lani odprli več kot 400 prevozniških podjetij v Sloveniji; večinoma gre za neplačnike, ki zaposlujejo na črno in so nelojalna konkurenca na evropskih trgih
Razglednica iz Kočevja: zakaj progo obnavljamo 12 let, pred 126 leti pa so jo zgradili v letu in pol Razglednica iz Kočevja: zakaj progo obnavljamo 12 let, pred 126 leti pa so jo zgradili v letu in pol Tehnologija je sicer napredovala od volovskih vpreg proti robotskim gradbenim strojem, pri izvedbi pa se držimo "gradnje nizke intenzivnosti"
Intereuropinih 1,6 milijona kvadratnih metrov nepremičnin Intereuropinih 1,6 milijona kvadratnih metrov nepremičnin Intereuropa je logist, vendar je hkrati tudi veliko nepremičninsko podjetje: skupina ima 223 tisoč kvadratnih metrov skladišč in 1,656 milijona kvadratnih metrov zemljišč. Kaj bo kupec z njimi?

Dnevi TEN-T v Ljubljani: prometno zbliževanje z zahodnim Balkanom

Čas branja: 5 min
25.04.2018  20:00
Prvi dan največjega prometnega dogodka evropske komisije so se v Ljubljani srečali ministri držav zahodnega Balkana, Turčije in južnih sredozemskih držav ter se dogovorili o učinkovitejših čezmejnih prehodih

Obveščaj me o novih člankih:  

Kolone na mejnih prehodih z državami zahodnega Balkana so lahko v skrajnih razmerah dolge tudi 20 kilometrov. »O tem se moramo pogovarjati in skupaj reševati težave. V preteklosti smo imeli na mizi že precej bolj kompleksne teme, ki nam jih je skupaj uspelo rešiti,« je prometnim ministrom iz regije dejala evropska komisarka za promet Violeta Bulc. Pri evropski komisiji od vseh sodelujočih držav pričakujejo preloge, kako odpraviti zastoje, ki zdaj omejujejo hitrejši gospodarski razvoj regije. Glavni cilj je vzpostavljanje čim bolj tekoče čezmejne mobilnosti. Za začetek so se dogovorili, da bodo določili prioritetne ukrepe za učinkovitejše procese pri prehajanju mej.

Človeške teme: prometna varnost in manj čakanja na prehodih

Evropska komisija že več let podpira ukrepe za povečevanje varnosti prometa na zahodnem Balkanu. Gre za Bosno in Hercegovino, Albanijo, Makedonijo, Srbijo, Črno goro in Kosovo. Letos so sprejeli dogovor o transportni skupnosti (Transport Community Treaty), lani pa so ministri za promet v Valleti podpisali deklaracijo o varnosti cestnega prometa. Evropska komisija hoče spodbuditi države zahodnega Balkana, da bi vsaka posebej pripravila deklaracijo o varnosti cestnega prometa. Hkrati z izboljševanjem varnostnih statistik želijo spodbuditi regionalno sodelovanje in izmenjavo dobrih praks na področju varnosti.

Kolone na meji so pogosto posledica slabe koordinacije

Evropska komisija še posebej podpira prizadevanja za odpravljanje infrastrukturnih in administrativnih ozkih grl pri prečkanju meja. Dolgi čakalni časi in vrste pri prehodu meje so pogosto posledica slabe koordinacije med različnimi službami na mejnih prehodih. Takšne razmere močno zmanjšujejo konkurenčnost gospodarstev zahodnega Balkana. Evropska komisija je pripravljena zagotoviti potrebno podporo za uvedbo učinkovitejših operacij pri prehodu mej.

Bo na voljo tudi denar EU?

Učinkovito prehajanje mej je prvi pogoj za konkurenčnost regije, ugotavljajo pri evropski komisiji. Ker je glavni vir težav v usklajevanju postopkov, ocenjujejo, da stroški ne bodo visoki. V nekaterih primerih pa so čakalne vrste povezane tudi z ozkimi grli na infrastrukturi. V pripravi je študija, ki bo narejena proti koncu tega leta, s katero bodo dobili natančen pregled infrastrukturnih potreb. Na tem področju bo lahko šest držav zahodnega Balkana prijavilo projekte v okviru posebnega finančnega okna (WBIF) za odpravo infrastrukturnih ozkih grl.

Akcijski načrt za razvoj regionalnega gospodarskega območja

Voditelji držav zahodnega Balkana so lani v Trstu že podpisali akcijski načrt za razvoj regionalnega gospodarskega območja, s katerim bi povezali približno 20 milijonov prebivalcev. Cilj je pritegniti naložbe, pospešiti gospodarsko rast in ustvarjati nova delovna mesta. Med cilji v prihodnosti so tudi razvoj digitalnega trga, povečanje pretoka usposobljene delovne sile in vzajemno prepoznavanje poklicnih kvalifikacij v regiji. Komisija podpira implementacijo te pobude s sedmimi milijoni evrov, med drugim za izboljšanje investicijske klime, strategije pametne specializacije in za forum gospodarskih zbornic zahodnega Balkana. V podporo javnemu sektorju je evropska komisija napovedala 48 milijonov evrov sofinanciranja za instrument podjetniškega razvoja zahodnega Balkana (EDIF).

_______________

Objavo članka je omogočila evropska komisija, služba za mobilnost in promet (DG Move).

Preberite tudi:

Kaj morate vedeti o omrežju koridorjev TEN-T in kako do EU denarja za naložbe

Dekarbonizacija: kako se je evropska komisija lotila čiščenja prometa

7 prometnih naložb, ki privabljajo evropske milijone: na Finskem z EU denarjem gradijo glavni potniški center

V Ljubljano na dneve TEN-T prihaja 2,500 ljudi. Kam jih bodo dali?

V Ljubljani boste 27. aprila lahko testirali avtonomni avto

Top 10 največjih evropskih transportnih projektov



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Tako bo skromno mestece na Štajerskem leta 2021 zasenčilo Ljubljano 18

Skromna postaja Pragersko bo videti kot resno stičišče evropskih koridorjev; vozlišče bo gradil Riko v partnerstvu z ruskim RZD...

TRANS-LOG
Novice
Novice (fotogalerija) Na Pošti so namestili 300 ton japonske tehnologije, da bodo lahko stregli hitri rasti naših e-nakupov

Vodstvo Pošte Slovenije in japonski veleposlanik sta javnosti predstavila delovanje avtomatiziranega usmerjevalnika paketov, ki lahko v...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Razglednica iz Kočevja: zakaj progo obnavljamo 12 let, pred 126 leti pa so jo zgradili v letu in pol 8

Tehnologija je sicer napredovala od volovskih vpreg proti robotskim gradbenim strojem, pri izvedbi pa se držimo "gradnje nizke...

TRANS-LOG
2TDK: Tako sta Kolektor CPG in bosanski Euroasfalt začela graditi ceste do delovišč drugega tira 18

Vrednost pripravljalnih del je 11,9 milijona evrov, zgradili bodo 20 kilometrov cest, ki jih bodo po zaključku gradnje uporabljale lokalne...

TRANS-LOG
Novice
Novice Intereuropinih 1,6 milijona kvadratnih metrov nepremičnin 4

Intereuropa je logist, vendar je hkrati tudi veliko nepremičninsko podjetje: skupina ima 223 tisoč kvadratnih metrov skladišč in 1,656...

TRANS-LOG
Oskrbovalne verige
Oskrbovalne verige Kaj lahko naredimo, da spletne trgovine ne spremenimo v ekološko pošast

Spletna trgovina v teoriji omogoča bolj učinkovito organizacijo logističnih poti do končnih kupcev, vendar je v praksi lahko precej...

TRANS-LOG
Novice
Novice Kdo je logistka leta 7

Valerija Špacapan Friš iz Schenkerja Slovenija je prejela nagrado Slovenskega logističnega združenja zaradi razvoja inovativnih storitev