Kaj imajo jastrebi prometne politike z enotno vozovnico Kaj imajo jastrebi prometne politike z enotno vozovnico Ker nismo razvijali javnega potniškega prometa, imamo najvišje stroške za mobilnost v Evropi
Asfaltiranje ali javni potniški promet? Do leta 2025 sploh nimamo izbire! Asfaltiranje ali javni potniški promet? Do leta 2025 sploh nimamo izbire! Med takojšnimi ukrepi za omejevanje prometnih zastojev so uvedba enotne vozovnice, hitre avtobusne povezave, nova shema LPP, spodbujanje sopotništva, delo od doma in centri P + R
Intervju: Si predstavljate, da bi namesto nadomestila za prevoz dobili vozovnico za javni promet? Intervju: Si predstavljate, da bi namesto nadomestila za prevoz dobili vozovnico za javni promet? S 1. junijem prihajajo cenejše mesečne in letne vozovnice ter hitre avtobusne linije, občutnejša pocenitev bo na vrsti januarja 2020. V prihodnje tudi spremembe pri nadomestilih za prevoz na delo
Za zjokat: po 12 letih uvajanja enotne vozovnice nimamo niti portala z voznimi redi Za zjokat: po 12 letih uvajanja enotne vozovnice nimamo niti portala z voznimi redi Koliko ministrov je uvajalo enotno vozovnico od leta 2007
Je Alenka Bratušek zamenjala Bojana Žlendra? Ne, reorganizirala ga je Je Alenka Bratušek zamenjala Bojana Žlendra? Ne, reorganizirala ga je Bojan Žlender je bil vodja Službe za trajnostno mobilnost, zdaj te službe ni več. Ustanovili so Direktorat za trajnostno mobilnost, ki ga vodi Darko Trojanov

Dnevi TEN-T v Ljubljani: prometno zbliževanje z zahodnim Balkanom

Čas branja: 5 min
25.04.2018  20:00
Prvi dan največjega prometnega dogodka evropske komisije so se v Ljubljani srečali ministri držav zahodnega Balkana, Turčije in južnih sredozemskih držav ter se dogovorili o učinkovitejših čezmejnih prehodih

Obveščaj me o novih člankih:  

Kolone na mejnih prehodih z državami zahodnega Balkana so lahko v skrajnih razmerah dolge tudi 20 kilometrov. »O tem se moramo pogovarjati in skupaj reševati težave. V preteklosti smo imeli na mizi že precej bolj kompleksne teme, ki nam jih je skupaj uspelo rešiti,« je prometnim ministrom iz regije dejala evropska komisarka za promet Violeta Bulc. Pri evropski komisiji od vseh sodelujočih držav pričakujejo preloge, kako odpraviti zastoje, ki zdaj omejujejo hitrejši gospodarski razvoj regije. Glavni cilj je vzpostavljanje čim bolj tekoče čezmejne mobilnosti. Za začetek so se dogovorili, da bodo določili prioritetne ukrepe za učinkovitejše procese pri prehajanju mej.

Človeške teme: prometna varnost in manj čakanja na prehodih

Evropska komisija že več let podpira ukrepe za povečevanje varnosti prometa na zahodnem Balkanu. Gre za Bosno in Hercegovino, Albanijo, Makedonijo, Srbijo, Črno goro in Kosovo. Letos so sprejeli dogovor o transportni skupnosti (Transport Community Treaty), lani pa so ministri za promet v Valleti podpisali deklaracijo o varnosti cestnega prometa. Evropska komisija hoče spodbuditi države zahodnega Balkana, da bi vsaka posebej pripravila deklaracijo o varnosti cestnega prometa. Hkrati z izboljševanjem varnostnih statistik želijo spodbuditi regionalno sodelovanje in izmenjavo dobrih praks na področju varnosti.

Kolone na meji so pogosto posledica slabe koordinacije

Evropska komisija še posebej podpira prizadevanja za odpravljanje infrastrukturnih in administrativnih ozkih grl pri prečkanju meja. Dolgi čakalni časi in vrste pri prehodu meje so pogosto posledica slabe koordinacije med različnimi službami na mejnih prehodih. Takšne razmere močno zmanjšujejo konkurenčnost gospodarstev zahodnega Balkana. Evropska komisija je pripravljena zagotoviti potrebno podporo za uvedbo učinkovitejših operacij pri prehodu mej.

Bo na voljo tudi denar EU?

Učinkovito prehajanje mej je prvi pogoj za konkurenčnost regije, ugotavljajo pri evropski komisiji. Ker je glavni vir težav v usklajevanju postopkov, ocenjujejo, da stroški ne bodo visoki. V nekaterih primerih pa so čakalne vrste povezane tudi z ozkimi grli na infrastrukturi. V pripravi je študija, ki bo narejena proti koncu tega leta, s katero bodo dobili natančen pregled infrastrukturnih potreb. Na tem področju bo lahko šest držav zahodnega Balkana prijavilo projekte v okviru posebnega finančnega okna (WBIF) za odpravo infrastrukturnih ozkih grl.

Akcijski načrt za razvoj regionalnega gospodarskega območja

Voditelji držav zahodnega Balkana so lani v Trstu že podpisali akcijski načrt za razvoj regionalnega gospodarskega območja, s katerim bi povezali približno 20 milijonov prebivalcev. Cilj je pritegniti naložbe, pospešiti gospodarsko rast in ustvarjati nova delovna mesta. Med cilji v prihodnosti so tudi razvoj digitalnega trga, povečanje pretoka usposobljene delovne sile in vzajemno prepoznavanje poklicnih kvalifikacij v regiji. Komisija podpira implementacijo te pobude s sedmimi milijoni evrov, med drugim za izboljšanje investicijske klime, strategije pametne specializacije in za forum gospodarskih zbornic zahodnega Balkana. V podporo javnemu sektorju je evropska komisija napovedala 48 milijonov evrov sofinanciranja za instrument podjetniškega razvoja zahodnega Balkana (EDIF).

_______________

Objavo članka je omogočila evropska komisija, služba za mobilnost in promet (DG Move).

Preberite tudi:

Kaj morate vedeti o omrežju koridorjev TEN-T in kako do EU denarja za naložbe

Dekarbonizacija: kako se je evropska komisija lotila čiščenja prometa

7 prometnih naložb, ki privabljajo evropske milijone: na Finskem z EU denarjem gradijo glavni potniški center

V Ljubljano na dneve TEN-T prihaja 2,500 ljudi. Kam jih bodo dali?

V Ljubljani boste 27. aprila lahko testirali avtonomni avto

Top 10 največjih evropskih transportnih projektov



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Dars bi lahko povečal pretočnost prometa brez gradnje novih pasov. Kako to delajo v Avstriji? 1

V Avstriji, Nemčiji, na Nizozemskem in v Veliki Britaniji na nekaterih odsekih sproščajo odstavne pasove za promet in tako brez...

TRANS-LOG
Slovenski spletni trgovci ustanavljajo logistični center po vzoru mini-Amazona. Kaj pravijo na Pošti? 8

Društvo spletnih trgovcev bo ustanovilo podjetje, ki bo upravljalo »fulfillment« center v Domžalah za podporo spletni trgovini

TRANS-LOG
Novice
Novice Enotna vozovnica: prihajajo hitre avtobusne linije. Kaj vse bo novega za potnike? 5

Danes so na vladi potrdili uredbo o sistemu enotne vozovnice, ki naj bi jo vpeljali junija; pocenitve enkratnih vozovnic ne bo, cenejše pa...

TRANS-LOG
Je Alenka Bratušek zamenjala Bojana Žlendra? Ne, reorganizirala ga je

Bojan Žlender je bil vodja Službe za trajnostno mobilnost, zdaj te službe ni več. Ustanovili so Direktorat za trajnostno mobilnost, ki...

TRANS-LOG
Novice
Novice Takšna bo nova poslovna stavba družbe Dars na ljubljanskem obroču

Naložbo v novo stavbo na Darsu ocenjujejo na 7,8 milijona evrov; za najemnino sedanjih prostorov na Dunajski vsako leto družbi IMP...

TRANS-LOG
Prevozi
Prevozi Intervju: Si predstavljate, da bi namesto nadomestila za prevoz dobili vozovnico za javni promet? 12

S 1. junijem prihajajo cenejše mesečne in letne vozovnice ter hitre avtobusne linije, občutnejša pocenitev bo na vrsti januarja 2020. V...

TRANS-LOG
Prevozi
Prevozi Dobra novica: največ hitrih avtobusov dobita Bled in Brnik, sledijo Kamnik, Koper in Brežice 5

Ministrstvo za infrastrukturo bo v okviru sistema integriranega javnega potniškega prometa uvedlo 40 novih povezav s hitrimi avtobusi;...

TRANS-LOG
Novice
Novice V Luki Koper odpirajo novi vhod. Koliko predsednikov uprav so zamenjali od začetka gradnje?

V petek bodo v Luki Koper odprli približno štiri milijone evrov vredno naložbo – novi vhod v pristanišče, ki bo razbremenil promet v...