Elon Musk spet provocira, tokrat pri predorogradnji. Za koliko bi lahko pocenil Karavanke in drugi tir? Elon Musk spet provocira, tokrat pri predorogradnji. Za koliko bi lahko pocenil Karavanke in drugi tir? Elon Musk trdi, da bi lahko dvocevni predor skozi avstralsko gorovje Blue Mountains zgradil za dobrih 13 milijonov evrov po kilometru. Preračunali smo, kaj to pomeni za drugo cev Karavank in za drugi tir
Kitajci odpovedujejo najemno pogodbo na mariborskem letališču Kitajci odpovedujejo najemno pogodbo na mariborskem letališču SHS Aviation je obvestil ministrstvo za infrastrukturo, da odpovedujejo najemno pogodbo s šestmesečnim odpovednim rokom, v tem času bodo nadaljevali pogovore z državo o možnostih vzdržnega modela - na letališču še vedno ni prometa
Smo tik pred začetkom gradnje drugega tira. Čeprav denarja še ni! Smo tik pred začetkom gradnje drugega tira. Čeprav denarja še ni! Bratuškova je koaliciji predstavila investicijski program. Koalicija se z uradno oceno gradnje strinja. Kaj sledi?
Rebalans proračuna: kaj pomeni za luknje v cestah in razsute železnice Rebalans proračuna: kaj pomeni za luknje v cestah in razsute železnice V proračunu direkcije za infrastrukturo, ki skrbi za naložbe v ceste in železnice, je bilo najprej pripravljenih 590 milijonov evrov, po rebalansu pa bo denarja precej več. Skupaj s prenosom lanskih sredstev bo predvidoma na voljo 709 milijonov evrov.
Spoznajte logiste, ki bi kupili Intereuropo Spoznajte logiste, ki bi kupili Intereuropo Skrbni pregled poleg Pošte opravljata turški Netlog Logistics in britanski Xpediator. Kdo je kdo v tekmi za Intereuropo?

Dnevi TEN-T v Ljubljani: prometno zbliževanje z zahodnim Balkanom

Čas branja: 5 min
25.04.2018  20:00
Prvi dan največjega prometnega dogodka evropske komisije so se v Ljubljani srečali ministri držav zahodnega Balkana, Turčije in južnih sredozemskih držav ter se dogovorili o učinkovitejših čezmejnih prehodih

Obveščaj me o novih člankih:  

Kolone na mejnih prehodih z državami zahodnega Balkana so lahko v skrajnih razmerah dolge tudi 20 kilometrov. »O tem se moramo pogovarjati in skupaj reševati težave. V preteklosti smo imeli na mizi že precej bolj kompleksne teme, ki nam jih je skupaj uspelo rešiti,« je prometnim ministrom iz regije dejala evropska komisarka za promet Violeta Bulc. Pri evropski komisiji od vseh sodelujočih držav pričakujejo preloge, kako odpraviti zastoje, ki zdaj omejujejo hitrejši gospodarski razvoj regije. Glavni cilj je vzpostavljanje čim bolj tekoče čezmejne mobilnosti. Za začetek so se dogovorili, da bodo določili prioritetne ukrepe za učinkovitejše procese pri prehajanju mej.

Človeške teme: prometna varnost in manj čakanja na prehodih

Evropska komisija že več let podpira ukrepe za povečevanje varnosti prometa na zahodnem Balkanu. Gre za Bosno in Hercegovino, Albanijo, Makedonijo, Srbijo, Črno goro in Kosovo. Letos so sprejeli dogovor o transportni skupnosti (Transport Community Treaty), lani pa so ministri za promet v Valleti podpisali deklaracijo o varnosti cestnega prometa. Evropska komisija hoče spodbuditi države zahodnega Balkana, da bi vsaka posebej pripravila deklaracijo o varnosti cestnega prometa. Hkrati z izboljševanjem varnostnih statistik želijo spodbuditi regionalno sodelovanje in izmenjavo dobrih praks na področju varnosti.

Kolone na meji so pogosto posledica slabe koordinacije

Evropska komisija še posebej podpira prizadevanja za odpravljanje infrastrukturnih in administrativnih ozkih grl pri prečkanju meja. Dolgi čakalni časi in vrste pri prehodu meje so pogosto posledica slabe koordinacije med različnimi službami na mejnih prehodih. Takšne razmere močno zmanjšujejo konkurenčnost gospodarstev zahodnega Balkana. Evropska komisija je pripravljena zagotoviti potrebno podporo za uvedbo učinkovitejših operacij pri prehodu mej.

Bo na voljo tudi denar EU?

Učinkovito prehajanje mej je prvi pogoj za konkurenčnost regije, ugotavljajo pri evropski komisiji. Ker je glavni vir težav v usklajevanju postopkov, ocenjujejo, da stroški ne bodo visoki. V nekaterih primerih pa so čakalne vrste povezane tudi z ozkimi grli na infrastrukturi. V pripravi je študija, ki bo narejena proti koncu tega leta, s katero bodo dobili natančen pregled infrastrukturnih potreb. Na tem področju bo lahko šest držav zahodnega Balkana prijavilo projekte v okviru posebnega finančnega okna (WBIF) za odpravo infrastrukturnih ozkih grl.

Akcijski načrt za razvoj regionalnega gospodarskega območja

Voditelji držav zahodnega Balkana so lani v Trstu že podpisali akcijski načrt za razvoj regionalnega gospodarskega območja, s katerim bi povezali približno 20 milijonov prebivalcev. Cilj je pritegniti naložbe, pospešiti gospodarsko rast in ustvarjati nova delovna mesta. Med cilji v prihodnosti so tudi razvoj digitalnega trga, povečanje pretoka usposobljene delovne sile in vzajemno prepoznavanje poklicnih kvalifikacij v regiji. Komisija podpira implementacijo te pobude s sedmimi milijoni evrov, med drugim za izboljšanje investicijske klime, strategije pametne specializacije in za forum gospodarskih zbornic zahodnega Balkana. V podporo javnemu sektorju je evropska komisija napovedala 48 milijonov evrov sofinanciranja za instrument podjetniškega razvoja zahodnega Balkana (EDIF).

_______________

Objavo članka je omogočila evropska komisija, služba za mobilnost in promet (DG Move).

Preberite tudi:

Kaj morate vedeti o omrežju koridorjev TEN-T in kako do EU denarja za naložbe

Dekarbonizacija: kako se je evropska komisija lotila čiščenja prometa

7 prometnih naložb, ki privabljajo evropske milijone: na Finskem z EU denarjem gradijo glavni potniški center

V Ljubljano na dneve TEN-T prihaja 2,500 ljudi. Kam jih bodo dali?

V Ljubljani boste 27. aprila lahko testirali avtonomni avto

Top 10 največjih evropskih transportnih projektov



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Pozor, delo na cestah in progah: kaj bomo gradili v letu 2019 1

Obseg naložb Direkcije za infrastrukturo v cestno omrežje je letos hitro zrasel, nekoliko manj naložb je bilo v železniško...

TRANS-LOG
Novice
Novice Elon Musk spet provocira, tokrat pri predorogradnji. Za koliko bi lahko pocenil Karavanke in drugi tir? 12

Elon Musk trdi, da bi lahko dvocevni predor skozi avstralsko gorovje Blue Mountains zgradil za dobrih 13 milijonov evrov po kilometru....

TRANS-LOG
Novice
Novice (Razkrivamo) Za koliko je bila 'oglaševana' ocena gradnje #2tir pod vlado Mira Cerarja prenizka in kolikšna je zadnja ocena 7

Tudi strošek gradnje tira med Divačo in Koprom, ki ga razkrivamo, še ni dokončen - odvisen bo še od tega, kako se bo država...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Takšen bo nov potniški terminal na Brniku, ki bo zgrajen do predsedovanja Slovenije EU 11

Na Fraportu Slovenija se bodo do konca januarja odločili za enega izmed treh ponudnikov iz ožjega izbora za gradnjo novega terminala

TRANS-LOG
Novice
Novice Trdi brexit? To bo grozno. Prometni kolaps, zastoji, finančni udarec

Peter Katrašnik iz Petransa, kjer četrtino prihodkov ustvarijo s prevozi v Veliko Britanijo, ob kaotičnem brexitu pričakuje popolni...

TRANS-LOG
Novice
Novice Drago Matić pomahal iz Trsta

Nekdanji predsednik uprave Luke Koper nam je danes tudi uradno potrdil, da je prestopil v tržaško pristanišče, kjer je direktor...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Šef tržaškega pristanišča: Investirali bomo pol milijarde evrov 12

Pristaniška uprava v Trstu bo s pomočjo države in denarja EU vložila 150 milijonov evrov v tri železniške postaje in v železniško...

TRANS-LOG
Novice
Novice Spoznajte logiste, ki bi kupili Intereuropo

Skrbni pregled poleg Pošte opravljata turški Netlog Logistics in britanski Xpediator. Kdo je kdo v tekmi za Intereuropo?