Transport in logistika

Groznik: Če drugega tira ne bo, do leta 2055 izgubimo od dve do tri milijarde evrov

Partnerji sporočajo

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner je prejel bronasto medaljo EcoVadis za trajnostno uspešnost
Transport in logistika
Partnerji sporočajo
Transport in logistikaUredništvo portala Transport & logistika cargo-partner je prejel bronasto medaljo EcoVadis za trajnostno uspešnost

cargo-partner strankam ponuja možnost uporabe trajnostnega letalskega goriva (SAF) za letalske pošiljke

FINANCE
Transport in logistika
Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige
Transport in logistika
MEDNARODNI LOGISTIČNI KONGRES
Transport in logistikaPodpornik projekta Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige

Ključne trende v logistiki bo na 11. mednarodnem logističnem kongresu, ki bo od 27. do 29. marca, v Portorožu, pojasnil dr. Nick Vyas, ustanovni direktor Randall R. Kendrick svetovnega instituta oskrbnih verig (Global Supply Chain Institute) ter izredni profesor na USC Marshall poslovni šoli v ZDA.

FINANCE
Transport in logistika
(Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra
Transport in logistika
Logistika
Transport in logistikaPartner projekta (Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra

Pri GLS so prenovili spletno stran Pošljipaket, ki omogoča preprosto pošiljanje paketov tudi za fizične in pravne osebe, ki ne pošiljajo redno

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo
Transport in logistika
Letalski zbirniki
Transport in logistikaPartner projekta cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo

Logistično podjetje je v svoj portfelj dodalo novo storitev: zbirne letalske pošiljke, pri kateri združuje pošiljke pomembnih letališč zahodne Evrope ter različnih lokacij v Aziji.

FINANCE
Transport in logistika
Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta
Transport in logistika
Transport in logistikaPartner projekta Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta

Posvet Partnerstva za trajno gospodarstvo CER o sodelovanju mest in gospodarstva za doseganje podnebnih ciljev

Avtor
avtor
24.11.2017 14:10
Čas branja: 2 min

Poslovno-logistično konferenco Premikamo Slovenijo – prihodnost infrastrukture, prometa in mobilnosti, ki jo Poslovna akademija Finance organizira skupaj z Advantage Austria Ljubljana, sta odprla slovenski in avstrijski minister. Peter Gašperšič, minister za infrastrukturo, je v svojem uvodnem nagovoru poudaril pomembnost logistike in zagotovil, da bo prvi vlak po drugem tiru peljal leta 2025. »Drugi tri bo omogočil napredek tako Luke Koper, Slovenskih železnic kot celotne logistične industrije ter povezanih sektorjev gospodarstva. Generiral bo tudi nova delovna mesta in razvoj,« je prepričan Gašperšič.

Poudaril je tudi pomen električne mobilnosti ter opozoril na projekt delitve avtomobilov Avantcar. »En električni avtomobil lahko tako nadomesti osem osebnih avtomobilov,« je prepričan. V pogovoru s Petrom Franklom je poudaril še, da razvoj infrastrukture in logistike ne bi smel biti odvisen od političnega dogajanja. Jörg Leichtried, avstrijski minister za promet, inovacije in tehnologijo, je sicer izrazil podporo slovenski vladi pri drugem tiru in poudaril, da je Luka Koper za Avstrijo ključnega pomena.

Drugi tir ni le vprašanje infrastrukture

Aleš Groznik s Katedre za poslovno informatiko in logistiko na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani je predstavil analizo tveganj, povezanih z izgradnjo drugega tira Koper–Divača: Najpomembnejše tveganje je, da izgubimo zagon in bo tovor redistribuiran v druge logistične koridorje, posledica bo stagnacija domačih logističnih podjetij – Luke Koper, Slovenskih železnic in približno 300 podjetij, ki so neposredno povezana z logističnimi storitvami v Sloveniji – oziroma negativen učinek na razvoj logistike v Sloveniji. Drugo tveganje, ki ga je poudaril Groznik, je redistribucija tovora na ceste in druge oblike transporta. Tretje tveganje pa je vpliv na makroekonomijo.

Če drugega tira ne bo, bomo zaradi saturacije omejili Luko Koper, po drugi strani pa se bo okoli 80 odstotkov tovora preusmerilo v druge koridorje, 20 odstotkov pa na ceste. S tem bi do leta 2055 izgubili približno 210 do 340 milijonov ton tovora oziroma od dve do tri milijarde evrov, zapolnile bi se ceste – četudi bi zvišali cestnino –, kar bi imelo pomembne negativne učinke na družbo, okolje, porabo energije ... Groznik poudarja, da ne gre le za infrastrukturo, ampak tudi za storitve, ekosisteme in druge posledice, ter dodaja, da ni dovolj le zgraditi drugega tira Koper – Divača, ampak je treba odpraviti vsa ozka grla.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
Transport in logistika
Logistika in promet 2018: Več dela za špediterje, distributerje in prevoznike
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Logistika in promet 2018: Več dela za špediterje, distributerje in prevoznike 1

Celotna logistična veriga - od pristanišč do cest - je v konicah že zdaj močno obremenjena. Na obzorju so dodatne zgostitve pri pretovoru nekaterih izdelkov v Luki Koper in zgostitve zaradi ozkih grl na železniški mreži, kjer bo spet veliko gradbišč. Pritisk tovora bomo sicer najbolj čutili v konicah na avtocestah.

FINANCE
Članki
Zakaj Luko Koper tako oblegajo politiki
FINANCE
Transport in logistika
Kje so še luknje v finančni konstrukciji drugega tira in za koliko bo zrasel javni dolg?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Kje so še luknje v finančni konstrukciji drugega tira in za koliko bo zrasel javni dolg? 5

Devet vprašanj in odgovorov o največjem infrastrukturnem projektu v državi

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti