25 avstrijskih podjetij bi investiralo v tržaško pristanišče 25 avstrijskih podjetij bi investiralo v tržaško pristanišče V Trstu proslavljajo 300 let od razglasitve svobodnega pristanišča in razvijajo nove načrte za sodelovanje
Kako je zrasel Eurosender, odkar ga je kupila luksemburška pošta Kako je zrasel Eurosender, odkar ga je kupila luksemburška pošta Lani so prihodke na skoraj vseh trgih podvojili, letos pričakujejo še večji pospešek, predvsem zaradi hitre rasti na pri paletnih pošiljkah
(Analiza) Koncentracija v logistiki: kje bi se morali prižigati alarmi za investitorje (Analiza) Koncentracija v logistiki: kje bi se morali prižigati alarmi za investitorje Kaj poganja prevzeme in združitve v logistiki, kako v Sloveniji čutimo pospešeno koncentracijo globalnih logistov in kje bi lahko nastal novi Enron
Tako se bo Schenker širil v Ljubljani, Škofji Loki in Mariboru; nov projekt za Daimlerjev Starkom Tako se bo Schenker širil v Ljubljani, Škofji Loki in Mariboru; nov projekt za Daimlerjev Starkom V Schenkerju razvijajo nove logistične posle z dodano vrednostjo, med drugim bodo za Daimlerjev Starkom organizirali pranje avtomobilskih delov, ki jih bodo nato peljali v nadaljnjo proizvodnjo
(Intervju) Logisti, ne omejujte se na transport in skladiščenje, skočite v proizvodnjo in trgovino (Intervju) Logisti, ne omejujte se na transport in skladiščenje, skočite v proizvodnjo in trgovino Igor Žula, Slovensko logistično združenje: Logisti in prevozniki, ki imajo blago že tako ali tako v svojih rokah, bi se morali pogumneje vključiti v oskrbo proizvodnje in v oskrbo trgovskih polic

Groznik: Če drugega tira ne bo, do leta 2055 izgubimo od dve do tri milijarde evrov

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 2 min
24.11.2017  14:10
Groznik: Če drugega tira ne bo, do leta 2055 izgubimo od dve do tri milijarde evrov
Foto: Jure Makovec

Obveščaj me o novih člankih:  

Poslovno-logistično konferenco Premikamo Slovenijo – prihodnost infrastrukture, prometa in mobilnosti, ki jo Poslovna akademija Finance organizira skupaj z Advantage Austria Ljubljana, sta odprla slovenski in avstrijski minister. Peter Gašperšič, minister za infrastrukturo, je v svojem uvodnem nagovoru poudaril pomembnost logistike in zagotovil, da bo prvi vlak po drugem tiru peljal leta 2025. »Drugi tri bo omogočil napredek tako Luke Koper, Slovenskih železnic kot celotne logistične industrije ter povezanih sektorjev gospodarstva. Generiral bo tudi nova delovna mesta in razvoj,« je prepričan Gašperšič.

Poudaril je tudi pomen električne mobilnosti ter opozoril na projekt delitve avtomobilov Avantcar. »En električni avtomobil lahko tako nadomesti osem osebnih avtomobilov,« je prepričan. V pogovoru s Petrom Franklom je poudaril še, da razvoj infrastrukture in logistike ne bi smel biti odvisen od političnega dogajanja. Jörg Leichtried, avstrijski minister za promet, inovacije in tehnologijo, je sicer izrazil podporo slovenski vladi pri drugem tiru in poudaril, da je Luka Koper za Avstrijo ključnega pomena.

Drugi tir ni le vprašanje infrastrukture

Aleš Groznik s Katedre za poslovno informatiko in logistiko na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani je predstavil analizo tveganj, povezanih z izgradnjo drugega tira Koper–Divača: Najpomembnejše tveganje je, da izgubimo zagon in bo tovor redistribuiran v druge logistične koridorje, posledica bo stagnacija domačih logističnih podjetij – Luke Koper, Slovenskih železnic in približno 300 podjetij, ki so neposredno povezana z logističnimi storitvami v Sloveniji – oziroma negativen učinek na razvoj logistike v Sloveniji. Drugo tveganje, ki ga je poudaril Groznik, je redistribucija tovora na ceste in druge oblike transporta. Tretje tveganje pa je vpliv na makroekonomijo.

Če drugega tira ne bo, bomo zaradi saturacije omejili Luko Koper, po drugi strani pa se bo okoli 80 odstotkov tovora preusmerilo v druge koridorje, 20 odstotkov pa na ceste. S tem bi do leta 2055 izgubili približno 210 do 340 milijonov ton tovora oziroma od dve do tri milijarde evrov, zapolnile bi se ceste – četudi bi zvišali cestnino –, kar bi imelo pomembne negativne učinke na družbo, okolje, porabo energije ... Groznik poudarja, da ne gre le za infrastrukturo, ampak tudi za storitve, ekosisteme in druge posledice, ter dodaja, da ni dovolj le zgraditi drugega tira Koper – Divača, ampak je treba odpraviti vsa ozka grla.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
TRANS-LOG
Novice
Novice Dars bo gradil šestpasovnico na ljubljanskem obroču med Kosezami in Kozarjami 9

Prometna študija, ki bo odgovorila na vprašanje, kako z drugimi ukrepi izboljšati pretočnost na ljubljanskem obroču, je še v...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Prenova železnic: zmagovalec drugega največjega razpisa je Riko z ruskim RZD International 2

Vozlišče Pragersko bo gradil Riko v lasti Janeza Škrabca z ruskim RZD Internationalom; to je prvi projekt za Ruse v Evropski uniji

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Intervju s slovenskim projektantom simbola moderne Hrvaške: »Most na Pelješac bo med petimi konstrukcijsko najzahtevnejšimi in najlepšimi Evropi« 2

Marjan Pipenbaher, projektant mostov, tudi pelješkega: Po krizi v gradbeništvu smo se preusmerili v tujino - od Izraela do Turčije,...

TRANS-LOG
Novice
Novice Spoznajte industrijskega oblikovalca iz Ljubljane, ki sodeluje pri razvoju hyperloopa 6

Jaka Verbič, rLoop: V zadnjih desetletjih ni bilo tehnologije, ki bi ljudem dala toliko misliti kot hyperloop. Nekaj podobnega je bilo v...

TRANS-LOG
Oskrbovalne verige
Oskrbovalne verige Tako se bo Schenker širil v Ljubljani, Škofji Loki in Mariboru; nov projekt za Daimlerjev Starkom

V Schenkerju razvijajo nove logistične posle z dodano vrednostjo, med drugim bodo za Daimlerjev Starkom organizirali pranje avtomobilskih...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Prihaja 177 milijonov evrov za kolesarske steze, pločnike, P+R parkirišča in druge naložbe 4

V perspektivi 2014–2020 je za občine na voljo 46 milijonov evrov denarja EU; leta 2017 so na ministrstvu dodali še 8,4 milijona, lani...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Vlaki okoli Ljubljane v 15-minutnem taktu? Za začetek prihaja še ena študija 3

Na ministrstvu za infrastrukturo bodo za študijo plačali približno 1,4 milijona evrov, izvajalca bosta PNZ in Cestni inženiring

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Tomaž Vidic, Dars: Po tretji razvojni osi do Slovenj Gradca v 20 minutah - do konca leta 2024 4

Po koroški hitri cesti se bomo od priključka na avtocesto A1 do Slovenj Gradca lahko vozili sto kilometrov na uro konec leta 2024, je na...