Prevoznike bodo s 1. januarjem udarili prvi računi za drugi tir, plačevali jih bodo 35 let Prevoznike bodo s 1. januarjem udarili prvi računi za drugi tir, plačevali jih bodo 35 let Vlada je potrdila sklep o pribitku na cestnino za tovornjake in avtobuse, prevozniki bodo leta 2019 plačali predvidoma 12,5 milijona evrov; finančna konstrukcija za drugi tir še ni sestavljena
(video) Kako je po 400 ljudi na dan v 50 dneh odstranilo staro progo proti Šentilju in zgradilo novo (video) Kako je po 400 ljudi na dan v 50 dneh odstranilo staro progo proti Šentilju in zgradilo novo Progo med Pesnico in Šentiljem so zaprli 26. oktobra, v soboto jo bodo ponovno odprli za promet.
Italijanske državne železnice kupujejo Alitalio, ki je nabrala za 3,3 milijarde evrov dolgov Italijanske državne železnice kupujejo Alitalio, ki je nabrala za 3,3 milijarde evrov dolgov Italijanska populistična vlada, ki jo vodi premier Giuseppe Conte, rešuje nacionalno letalsko družbo tako, da je za kupca določila italijanske železnice
Vklop postajališč Dolgi most in Lavrica. Kako bi lahko Slovenske železnice bolje uporabile petkrako zvezdo okoli Ljubljane Vklop postajališč Dolgi most in Lavrica. Kako bi lahko Slovenske železnice bolje uporabile petkrako zvezdo okoli Ljubljane Z današnjim preklopom na zimski vozni red vlaki ustavljajo na novih postajališčih Lavrica in Dolgi most. Bi lahko na SŽ kdaj uredili primestni promet v 15-minutnem taktu proti Borovnici, Kranju, Kamniku, Litiji ali Grosuplju?
Eksperiment Adrie Airways z ruskimi letali: je to dobra poteza ali norost? Eksperiment Adrie Airways z ruskimi letali: je to dobra poteza ali norost? Pavel Prhavc, Adria Tehnika: Pri Airbusu vsak mesec izdelajo 90 do sto letal airbus 320, pri ruskem Suhoju pa so v devetih letih izdelali vsega skupaj približno 200 letal

Groznik: Če drugega tira ne bo, do leta 2055 izgubimo od dve do tri milijarde evrov

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 2 min
24.11.2017  14:10
Groznik: Če drugega tira ne bo, do leta 2055 izgubimo od dve do tri milijarde evrov
Foto: Jure Makovec

Obveščaj me o novih člankih:  

Poslovno-logistično konferenco Premikamo Slovenijo – prihodnost infrastrukture, prometa in mobilnosti, ki jo Poslovna akademija Finance organizira skupaj z Advantage Austria Ljubljana, sta odprla slovenski in avstrijski minister. Peter Gašperšič, minister za infrastrukturo, je v svojem uvodnem nagovoru poudaril pomembnost logistike in zagotovil, da bo prvi vlak po drugem tiru peljal leta 2025. »Drugi tri bo omogočil napredek tako Luke Koper, Slovenskih železnic kot celotne logistične industrije ter povezanih sektorjev gospodarstva. Generiral bo tudi nova delovna mesta in razvoj,« je prepričan Gašperšič.

Poudaril je tudi pomen električne mobilnosti ter opozoril na projekt delitve avtomobilov Avantcar. »En električni avtomobil lahko tako nadomesti osem osebnih avtomobilov,« je prepričan. V pogovoru s Petrom Franklom je poudaril še, da razvoj infrastrukture in logistike ne bi smel biti odvisen od političnega dogajanja. Jörg Leichtried, avstrijski minister za promet, inovacije in tehnologijo, je sicer izrazil podporo slovenski vladi pri drugem tiru in poudaril, da je Luka Koper za Avstrijo ključnega pomena.

Drugi tir ni le vprašanje infrastrukture

Aleš Groznik s Katedre za poslovno informatiko in logistiko na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani je predstavil analizo tveganj, povezanih z izgradnjo drugega tira Koper–Divača: Najpomembnejše tveganje je, da izgubimo zagon in bo tovor redistribuiran v druge logistične koridorje, posledica bo stagnacija domačih logističnih podjetij – Luke Koper, Slovenskih železnic in približno 300 podjetij, ki so neposredno povezana z logističnimi storitvami v Sloveniji – oziroma negativen učinek na razvoj logistike v Sloveniji. Drugo tveganje, ki ga je poudaril Groznik, je redistribucija tovora na ceste in druge oblike transporta. Tretje tveganje pa je vpliv na makroekonomijo.

Če drugega tira ne bo, bomo zaradi saturacije omejili Luko Koper, po drugi strani pa se bo okoli 80 odstotkov tovora preusmerilo v druge koridorje, 20 odstotkov pa na ceste. S tem bi do leta 2055 izgubili približno 210 do 340 milijonov ton tovora oziroma od dve do tri milijarde evrov, zapolnile bi se ceste – četudi bi zvišali cestnino –, kar bi imelo pomembne negativne učinke na družbo, okolje, porabo energije ... Groznik poudarja, da ne gre le za infrastrukturo, ampak tudi za storitve, ekosisteme in druge posledice, ter dodaja, da ni dovolj le zgraditi drugega tira Koper – Divača, ampak je treba odpraviti vsa ozka grla.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
TRANS-LOG
Novice
Novice Prihajajo prvi tovornjaki brez vozniške kabine 22

Z razvojem e-mobilnosti in umetne inteligence naj bi bilo mogoče močno zmanjšati emisije, znižati stroške in povečati prometno...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Šest bilijonov dolarjev težka ovira za razcvet električnih avtomobilov 12

Stroški popolnega prehoda na električne avtomobil so astronomski: teoretično je potrebnih šest bilijonov dolarjev samo za izgradnjo...

TRANS-LOG
Novice
Novice 100 največjih logističnih podjetij v državi. Kako so gospodarski razcvet izkoristili veliki in manjši

Kateri špediterji, prevozniki in distributerji najbolje izkoriščajo lego Slovenije, razcvet mednarodne trgovine in rast domače porabe

TRANS-LOG
Novice
Novice Adria Airways: že druga napoved dokapitalizacije v zadnjem mesecu. Kaj se dogaja? 4

V Adrii Airways so 25. oktobra napovedali dokapitalizacijo vsaj deset milijonov evrov, zdaj pa napovedujejo še štiri milijone.

TRANS-LOG
Novice
Novice Eksperiment Adrie Airways z ruskimi letali: je to dobra poteza ali norost? 9

Pavel Prhavc, Adria Tehnika: Pri Airbusu vsak mesec izdelajo 90 do sto letal airbus 320, pri ruskem Suhoju pa so v devetih letih izdelali...

TRANS-LOG
25 logistov, ki najbolje plačujejo svoje zaposlene

Pri Kontroli zračnega prometa Slovenije so plače že tradicionalno visoke, našli pa smo precej drugih logistov, ki niso prav nič...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura (video) Kako je po 400 ljudi na dan v 50 dneh odstranilo staro progo proti Šentilju in zgradilo novo 7

Progo med Pesnico in Šentiljem so zaprli 26. oktobra, v soboto jo bodo ponovno odprli za promet.

TRANS-LOG
Novice
Novice Digitalizacija železnic: spletni nakup vozovnic deluje, mobilna aplikacija še ne 13

Prek spleta bomo lahko kupovali zgolj vozovnice v domačem prometu, mobilne aplikacije bodo začele delovati, ko bodo na SŽ dobili odgovor...