Poslovno-logistično konferenco Premikamo Slovenijo – prihodnost infrastrukture, prometa in mobilnosti, ki jo Poslovna akademija Finance organizira skupaj z Advantage Austria Ljubljana, sta odprla slovenski in avstrijski minister. Peter Gašperšič, minister za infrastrukturo, je v svojem uvodnem nagovoru poudaril pomembnost logistike in zagotovil, da bo prvi vlak po drugem tiru peljal leta 2025. »Drugi tri bo omogočil napredek tako Luke Koper, Slovenskih železnic kot celotne logistične industrije ter povezanih sektorjev gospodarstva. Generiral bo tudi nova delovna mesta in razvoj,« je prepričan Gašperšič.
Poudaril je tudi pomen električne mobilnosti ter opozoril na projekt delitve avtomobilov Avantcar. »En električni avtomobil lahko tako nadomesti osem osebnih avtomobilov,« je prepričan. V pogovoru s Petrom Franklom je poudaril še, da razvoj infrastrukture in logistike ne bi smel biti odvisen od političnega dogajanja. Jörg Leichtried, avstrijski minister za promet, inovacije in tehnologijo, je sicer izrazil podporo slovenski vladi pri drugem tiru in poudaril, da je Luka Koper za Avstrijo ključnega pomena.
Drugi tir ni le vprašanje infrastrukture
Aleš Groznik s Katedre za poslovno informatiko in logistiko na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani je predstavil analizo tveganj, povezanih z izgradnjo drugega tira Koper–Divača: Najpomembnejše tveganje je, da izgubimo zagon in bo tovor redistribuiran v druge logistične koridorje, posledica bo stagnacija domačih logističnih podjetij – Luke Koper, Slovenskih železnic in približno 300 podjetij, ki so neposredno povezana z logističnimi storitvami v Sloveniji – oziroma negativen učinek na razvoj logistike v Sloveniji. Drugo tveganje, ki ga je poudaril Groznik, je redistribucija tovora na ceste in druge oblike transporta. Tretje tveganje pa je vpliv na makroekonomijo.
Če drugega tira ne bo, bomo zaradi saturacije omejili Luko Koper, po drugi strani pa se bo okoli 80 odstotkov tovora preusmerilo v druge koridorje, 20 odstotkov pa na ceste. S tem bi do leta 2055 izgubili približno 210 do 340 milijonov ton tovora oziroma od dve do tri milijarde evrov, zapolnile bi se ceste – četudi bi zvišali cestnino –, kar bi imelo pomembne negativne učinke na družbo, okolje, porabo energije ... Groznik poudarja, da ne gre le za infrastrukturo, ampak tudi za storitve, ekosisteme in druge posledice, ter dodaja, da ni dovolj le zgraditi drugega tira Koper – Divača, ampak je treba odpraviti vsa ozka grla.