Transport in logistika

V Ljubljano se vsak dan pripelje sto tisoč ljudi, mnogi po nepotrebnem

5 vprašanj za antropologa Dana Podjeda, urednika nove knjige Research on the Road, v kateri raziskujejo vožnjo kot del življenja

Partnerji sporočajo

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner je prejel bronasto medaljo EcoVadis za trajnostno uspešnost
Transport in logistika
Partnerji sporočajo
Transport in logistikaUredništvo portala Transport & logistika cargo-partner je prejel bronasto medaljo EcoVadis za trajnostno uspešnost

cargo-partner strankam ponuja možnost uporabe trajnostnega letalskega goriva (SAF) za letalske pošiljke

FINANCE
Transport in logistika
Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige
Transport in logistika
MEDNARODNI LOGISTIČNI KONGRES
Transport in logistikaPodpornik projekta Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige

Ključne trende v logistiki bo na 11. mednarodnem logističnem kongresu, ki bo od 27. do 29. marca, v Portorožu, pojasnil dr. Nick Vyas, ustanovni direktor Randall R. Kendrick svetovnega instituta oskrbnih verig (Global Supply Chain Institute) ter izredni profesor na USC Marshall poslovni šoli v ZDA.

FINANCE
Transport in logistika
(Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra
Transport in logistika
Logistika
Transport in logistikaPartner projekta (Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra

Pri GLS so prenovili spletno stran Pošljipaket, ki omogoča preprosto pošiljanje paketov tudi za fizične in pravne osebe, ki ne pošiljajo redno

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo
Transport in logistika
Letalski zbirniki
Transport in logistikaPartner projekta cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo

Logistično podjetje je v svoj portfelj dodalo novo storitev: zbirne letalske pošiljke, pri kateri združuje pošiljke pomembnih letališč zahodne Evrope ter različnih lokacij v Aziji.

FINANCE
Transport in logistika
Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta
Transport in logistika
Transport in logistikaPartner projekta Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta

Posvet Partnerstva za trajno gospodarstvo CER o sodelovanju mest in gospodarstva za doseganje podnebnih ciljev

09.10.2017 14:31
Čas branja: 3 min
V Ljubljano se vsak dan pripelje sto tisoč ljudi, mnogi po nepotrebnem
Dan Podjed: Za začetek bi v tekmovanje prek aplikacije 1, 2, 3 Ljubljana radi povabili župana Jankovića. Če bo v tednu dni kolesaril več od povprečja, je prost, sicer bo moral nekaj tisočakov iz lastnega žepa nameniti za kolesarsko infrastrukturo v mestu.

Pri založbi ZRC je prejšnji teden izšla knjiga Research on the Road, ki sta jo uredila Dan Podjed in Simona Bezjak. V knjigi antropologi, etnologi, psihologi, geografi in inženirji raziskujejo, kako se vedemo v prometu, kako se spreminjajo vozniške navade in kako promet psihološko izboljša ali poslabša način življenja ter kako na cesti in v življenju spodbujamo do okolja prijazne navade.

Komu je namenjena knjiga Research on the Road?

Vsem, ki jih zanima, kako lahko spoznavamo vožnjo kot bistven del življenja. V avtomobilih in na javnem prevozu preživimo več ur na teden. Za mnoge je vožnja edini čas za sprostitev in premislek, nekaterim pa tudi kanal za izlivanje besa.

Začetni cilj vaše raziskave je bil razvoj aplikacije za zeleno vožnjo, nastala pa je aplikacija, ki uporabnike spodbuja k izbiri neavtomobilskega premikanja. Koliko uporabnikov imate po različnih mestih? Koliko je cilj?

Drži, prvotni cilj projekta DriveGreen, v katerem proučujemo prometne navade v Ljubljani, Beogradu, Budimpešti, Newcastlu in Durhamu, je bil razvoj mobilne aplikacije za spodbujanje zelene vožnje v osebnih vozilih. Najprej smo se lotili razvoja aplikacije, ki bi voznikom pokazala, kako varčna, varna in ekološka je njihova vožnja. S takšnimi preprostimi rešitvami lahko namreč zmanjšamo porabo goriva do deset odstotkov. Med raziskavo smo spoznali, da je bila naša začetna zamisel zgrešena. Ugotovili smo, da ljudi majhni prihranki sploh ne motivirajo, izpusti toplogrednih plinov pa jim tudi niso največja skrb, ko zjutraj drvijo v službo. Zato smo razvili aplikacijo, ki samodejno pokaže, koliko ste hodili, tekli, kolesarili, uporabljali javni prevoz in se vozili z avtom. Poleg trajnostne mobilnosti tako spodbujamo še zdravo in dinamično življenje. Prva različica, ki se ji reče 1, 2, 3 Ljubljana, je že na voljo za sistem Android. Uporabnikov aplikacije je malo, saj je še nismo posebej na glas predstavljali. Najprej smo želeli preizkusiti, kako natančno deluje. Naš cilj je, da v Ljubljani pridobimo približno tisoč uporabnikov, potem pa delovanje razširimo še v druga mesta – najprej seveda tja, kjer smo opravili raziskavo.

Uporabniki aplikacije bodo tekmovali tudi z znanimi osebnostmi. Koga boste izzvali?

V aplikacijo smo vključili motivacijski pristop, ki mu pravimo »indirektne mikrodonacije«. Ta se je izkazal kot precej univerzalen za spodbujanje trajnostne mobilnosti. Pri tem pristopu je bistveno, da za posameznikovo gibanje – hojo, kolesarjenje, vožnjo z avtobusom – plača nekdo drug, zbrana sredstva pa so namenjena lokalni skupnosti. Pomembno je še, da ljudje sodelujejo in poskušajo v povprečju premagati znanega meščana. Za začetek bi radi izzvali ljubljanskega župana. Če bo v tednu dni kolesaril več kot v povprečju uporabniki aplikacije, je prost. Če izgubi, pa mora nameniti določeno vsoto, recimo nekaj tisočakov, iz lastnega žepa za izboljšanje kolesarske infrastrukture v mestu. Izzvali bi radi še glasbenike, igralce, politike, poslovneže … Če so nekoliko zasedêni, še toliko bolje!

Kaj bi bil po vašem najpomembnejši ukrep v Ljubljani za bolj trajnostno premikanje?

Ljubljana potrebuje vzornike, ki bodo pokazali, da nas avto ne umešča več na vrh družbene piramide. Zato bi lahko pripravili akcije, v katerih znani meščani pokažejo, kako se na delovno mesto pripeljejo s kolesom namesto s črno limuzino. Naslednji ukrep je povezan s spremembo načina dela. V prestolnico se vsak dan pripelje več kot sto tisoč ljudi – mnogi po nepotrebnem. Če bi delodajalci nekaterim omogočili delo od doma, bi se jutranja in popoldanska gneča precej zmanjšali, ceste pa sprostile. Tretji ukrep, za katerega ni toliko odgovorna mestna oblast, temveč bolj meščani, so ljudske iniciative, kakršna je Kritična masa. Na tej akciji, ki se je začela leta 1992 v San Franciscu in se razširila po svetu, se večkrat na leto zberejo kolesarji in opozorijo na nujne infrastrukturne spremembe v mestu. Budimpešto, kjer se je leta 2008 zbralo kar 80 tisoč kolesarjev, so akcije skoraj čez noč preobrazile iz mesta, namenjenega avtomobilom, v kolesarsko meko.

Ali se bomo čez deset let še vozili po mestnih središčih z avtomobili?

Avto je tako pomemben del našega vsakdanjika, da v desetletju ne bo izginil s cest. Težko ga bodo spodrinile transportne inovacije, kakršna je hiperzanka (hyperloop) Elona Muska. K temu, da se nove rešitve pri nas težko uveljavijo, pripomore razpršen tip poselitve. V predmestjih in vaseh ljudje avtomobile še vedno nujno potrebujejo za prevoz na delovno mesto v Ljubljani, Mariboru, Celju … Nedvomno pa se bodo avtomobili v prihodnjih letih močno spremenili. Glavna trenda, ki prihajata tudi k nam, sta električna mobilnost in avtonomna vozila, pričakujemo pa lahko še več skupnega lastništva vozil in deljenja prevozov, za kar bodo posebej pomembne informacijske platforme, ki bodo spremljale, kje je »naše« vozilo in kdaj bo prišlo po nas. Avto tako ne bo več slovenski fetiš, temveč bo postal potrošno blago.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Transport in logistika
Avtomobili v nemilosti: iz svetovnih prestolnic jih izrinjajo kot škodljivce. In v Ljubljani?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Avtomobili v nemilosti: iz svetovnih prestolnic jih izrinjajo kot škodljivce. In v Ljubljani? 10

V Londonu so nabili dodatnih deset funtov cestnine za umazana vozila, v Singapurju dovolilnice za lastništvo avta stanejo od 41 tisoč dolarjev navzgor. Bo Janković uvedel cestnino za vstop v mestno središče?

Bolezni
Vozniki z blago demenco še lahko vozijo
BolezniVozniki z blago demenco še lahko vozijo

Z demografskimi spremembami in naraščanjem števila starejših ljudi se povečuje število voznikov osebnih vozil, starejših od 65 let. Imeti lasten prevoz je zanje zelo pomembno, saj pomeni svobodo in neodvisnost od pomoči drugih, olajša nakupovanje, obisk zdravnika, odraslih otrok, prijateljev in znancev..., še zlasti na podeželju, kjer je slabo urejen javni prevoz.

FINANCE
Podjetnik
Najpodjetniška ideja: Aplikacija, ki želi prek obogatene resničnosti otroke spodbuditi h gibanju
Podjetnik
PodjetnikŠpela Mikuš Najpodjetniška ideja: Aplikacija, ki želi prek obogatene resničnosti otroke spodbuditi h gibanju 4

Pri razvoju aplikacije so sodelovali s prestižno ameriško univerzo MIT

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
Avto
Angleži se bodo vožnje učili s pomočjo navigacije, kaj na to pravijo slovenski inštruktorji?
Avto
AvtoMiloš Milač Angleži se bodo vožnje učili s pomočjo navigacije, kaj na to pravijo slovenski inštruktorji?

»Navigacija je pripomoček, s katerim bi morda lahko naredili korak v smeri večje samostojnosti voznika oziroma kandidata za voznika, vendar menim, da v procesu učenja navigacija ni dodana vrednost poučevanja,« komentira Manuel Pungertnik, vodja AMZS šole vožnje

PA
Novice
To so okoljski nagrajenci 2017
Finance Akademija
NovicePoslovna akademija To so okoljski nagrajenci 2017

Na Okoljskem srečanju na podlagi 24 prijav razglasili 3 zmagovalce

FINANCE
Avto
S treningom varčne vožnje in nekaj triki do prihrankov, merjenih v tisočakih
Avto
AvtoBoštjan Paušer S treningom varčne vožnje in nekaj triki do prihrankov, merjenih v tisočakih

Ob upoštevanju pravil varčne vožnje in opravljenem treningu lahko vaš voznik letno prihrani prek tri tisoč evrov; cenejše je tudi zavarovanje.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti