Transport in logistika

Cerarjeva ekskurzija za 2. tir: Matiča ni bilo, prišla pa sta Korelič in Popovič

Predsednik vlade Miro Cerar si je ob začetku predreferendumske kampanje o drugem tiru poveznil čelado in si ogledal gradbišče izvlečnega tira v bližini Tovorne postaje Koper

Partnerji sporočajo

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner je prejel bronasto medaljo EcoVadis za trajnostno uspešnost
Transport in logistika
Partnerji sporočajo
Transport in logistikaUredništvo portala Transport & logistika cargo-partner je prejel bronasto medaljo EcoVadis za trajnostno uspešnost

cargo-partner strankam ponuja možnost uporabe trajnostnega letalskega goriva (SAF) za letalske pošiljke

FINANCE
Transport in logistika
Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige
Transport in logistika
MEDNARODNI LOGISTIČNI KONGRES
Transport in logistikaPodpornik projekta Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige

Ključne trende v logistiki bo na 11. mednarodnem logističnem kongresu, ki bo od 27. do 29. marca, v Portorožu, pojasnil dr. Nick Vyas, ustanovni direktor Randall R. Kendrick svetovnega instituta oskrbnih verig (Global Supply Chain Institute) ter izredni profesor na USC Marshall poslovni šoli v ZDA.

FINANCE
Transport in logistika
(Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra
Transport in logistika
Logistika
Transport in logistikaPartner projekta (Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra

Pri GLS so prenovili spletno stran Pošljipaket, ki omogoča preprosto pošiljanje paketov tudi za fizične in pravne osebe, ki ne pošiljajo redno

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo
Transport in logistika
Letalski zbirniki
Transport in logistikaPartner projekta cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo

Logistično podjetje je v svoj portfelj dodalo novo storitev: zbirne letalske pošiljke, pri kateri združuje pošiljke pomembnih letališč zahodne Evrope ter različnih lokacij v Aziji.

FINANCE
Transport in logistika
Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta
Transport in logistika
Transport in logistikaPartner projekta Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta

Posvet Partnerstva za trajno gospodarstvo CER o sodelovanju mest in gospodarstva za doseganje podnebnih ciljev

25.08.2017 15:10
Čas branja: 2 min

Na gradbišču izvlečnega tira je pričakal vlak z ministrom za infrastrukturo Petrom Gašperšičem, državnim sekretarjem Juretom Lebnom, gospodarskim ministrom Zdravkom Počivalškom in Alešem Cantaruttijem, glavnim direktorjem Dušanom Mesom, Metodom Dragonjo, svetovalcem direktorja v podjetju 2TDK, predstavniki DRI ter Mirando Groff Ferjančič iz ministrstva za finance. Prišel je tudi predsednik GZS Boštjan Gorjup in nekaj drugih vladnih predstavnikov.

Sporočila iz Kopra

Na ogled gradbišča ni bilo nikogar iz Luke Koper, prišel pa je Bruno Korelič, upokojeni dolgoletni predsednik uprave pristanišča. Oglasil se je tudi župan Kopra Boris Popovič, ki je bil prej odločno proti vladnemu projektu, zdaj pa ga podpira. "Sedanji način financiranja je sprejemljiv, pomembno je tudi, da bo proga dvotirna", pravi Popovič.

Za kampanjo 97 tisoč evrov

Za predreferendumsko kampanjo bo vlada namenila 97 tisoč evrov (brez DDV). To je bil zgolj prvi v ciklu promocijskih dogodkov v podporo vladnemu projektu.

Pretovor SŽ: 12-odstotna rast

Slovenske železnice so v prvih letošnjih sedmih mesecih prepeljale za 12 odstotkov več tovora. Iz Luke Koper bodo letos prepeljali približno 14 milijonov ton, kar je blizu zgornjih zmogljivosti, ki so 15 do 16 milijonov ton. Dodatno povečanje zmogljivosti bo pomenil izvlečni tir, zgornja meja naj bi bila takrat 17 milijonov ton.

Stroški projekta

Ocenjena vrednost gradbenih del za drugi tir je 961 milijonov evrov. V to številko je zajeta tudi širitev servisnih cevi v glavnih predorih, ki je ocenjena 97 milijnov evrov in bo omogočila nadgradnjo v dvotirno progo. Gradbena dela zajemajo gradnjo celotne železniške infrastrukture z elektro in strojno opremo, dostopne ceste, predore, premostitvene objekte, traso in tirne naprave.

Kakšen bo model financiranja?

Dvesto milijonov evrov bo zagotovljenih s kapitalskim vložkom iz proračuna, 200 milijonov evrov bo kapitalski vložek Madžarske, 250 milijonov evrov bo EU sredstev, 311 milijonov evrov pa si bo država predvidoma izposodila pri EIB in pri SID banki.

Gradnjo bodo financirali tudi uporabniki, to so železniški operaterji skozi povečano uporabnino za obstoječi tir, za težke tovornjake pa bo povečan pribitek pri cestnini na določenih avtocestnih odsekih, Luka Koper pa bo plačevala dodatno takso na pretovor.

Načrt vlade: drugi tir do leta 2025

Progo bi predvidoma zgradili do leta 2025, najbolj intenzivno gradbeno obdobje naj bi bilo med leti 2019 in 2023.

Drugi tir bo – tako vladna gradiva - prispeval k oblikovanju vsaj 9.000 novih delovnih mest, k boljšemu varovanju okolja in k zmanjšanju tovornjakov na slovenskih cestah.

V primeru, da nasprotniki vladnega zakona o drugem tiru uspejo na referendumu, bo vlada predvidoma počakala z alternativnimi rešitvami na parlamentarne volitve, ki bodo jeseni 2018. "Če bi gradili drugi tir zgolj s proračunskim denarjem, bi to zaustavilo ostale načrtovane infrastrukturne projekte, od tretje osi naprej", pravi državni sekretar Jure Leben.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
Zakaj NE drugemu tiru za milijardo evrov
FINANCE
Zakaj dvojne geološke raziskave za drugi tir? Tak odgovor je ministrstvo zmoglo po dveh dneh!
Finance
Petra Sovdat Zakaj dvojne geološke raziskave za drugi tir? Tak odgovor je ministrstvo zmoglo po dveh dneh! 13

Davkoplačevalski denar frli, tako pa vam na ministrstvu Petra Gapšeršiča pojasnjujejo, zakaj

FINANCE
Drugi tir skozi ekonomska očala
Finance
Rok Novak Drugi tir skozi ekonomska očala 20

Kaj je moj cilj? Kakšna sredstva so mi na voljo? Kakšni so razpoložljivi načini uporabe teh sredstev? Katerim drugim ciljem se moram odpovedati za dosego izbranega cilja? To so vprašanja, ki so smiselna tako takrat, ko kupujete avto ali krompir, kot takrat, ko razmišljate o drugem tiru ali gledanju tekme finala košarke.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti