Nemčija je letalskemu prevozniku Air Berlin zagotovila 150 milijonov evrov posojila, potem ko je družba včeraj sodišče zaprosila za zaščito pred upniki. Air Berlin je namreč kljub obsežnemu prestrukturiranju ob kopičenju izgub v zadnjih letih postal insolventen, največji (skoraj 30-odstotni) lastnik Etihad Airways iz Združenih arabskih emiratov pa je sporočil, da ga ne bo več ohranjal nad gladino s finančnimi injekcijami, potem ko je še aprila v drugo največjo nemško letalsko družbo vložil 250 milijonov evrov.
Po objavi novice je delnica družbe danes na borzi izgubila 25 odstotkov vrednosti. Celotna tržna vrednost družbe tako znaša 43 milijonov evrov.
Likvidnosti za tri mesece poslovanja
Premostitveno posojilo bo zagotovila državna razvojna banka, podprto pa bo z državno garancijo, so v skupni izjavi sporočili z gospodarskega in prometnega ministrstva. To bo družbi omogočilo normalno delovanje prihodnje tri mesece, je ocenila gospodarska ministrica Brigitte Zypries. Prav tako bo še naprej lete opravljala nizkocenovna podružnica Air Berlina Niki. Brez državnega denarja bi verjetno več tisoč potnikov sredi sezone ostalo v tujini, ob tem piše portal Skift.
Število potnikov Air Berlina je bilo julija za četrtino manjše kot julija lani, prav tako družbo pestijo zamude in odpovedi letov, zaradi česar je morala plačati tudi več milijonov evrov odškodnin. V minulem letu pa je izguba letalskega prevoznika dosegla 782 milijonov evrov. Lani je družba zagnala obsežen program prestrukturiranja, po katerem naj bi število zaposlenih skrčila za 1.200, število letal v floti pa zmanjšala za skoraj polovico.
Ryanair: Prodaja Lufthansi bi nedopustno okrnila konkurenco
Air Berlin naj bi sicer večino poslovnega premoženja prodal Lufthansi. Pogajanja o tem še vedno potekajo, končana naj bi bila predvidoma v nekaj mesecih, je napovedala ministrica Zypriesova.
Z načrtovano prodajo pa se ne strinja irski nizkocenovni letalski prevoznik Ryanair, ki je na nemški zvezni urad za varstvo konkurence in evropsko komisijo naslovil pritožbo. V družbi se namreč bojijo, da bi poteza nedopustno okrnila konkurenco na letalskem trgu. "Ta umetno ustvarjena insolvenčnost je bila očitno zastavljena tako, da lahko Lufthansa prevzame nezadolženi Air Berlin, in to v nasprotju z vsemi nemškimi in evropskimi pravili glede konkurence," so navedli pri Ryanairu.
Državni sekretar na nemškem gospodarskem ministrstvu Matthias Machnig je medtem vse očitke zanikal. Kot je dejal za televizijo ZDF, Lufthansa ne bi prevzela celotne družbe, temveč le njen del. Ocenil je še, da je premostitveno posojilo za insolvenčnega letalskega prevoznika sprejemljivo. Na pomisleke glede okrnitve konkurence se je odzval tudi nemški minister za promet Alexander Dobrindt, ki je prav tako poudaril, da te nevarnosti ne vidi, saj bo šlo le za delni prevzem. Za dele finančno nasedle letalske družbe naj bi se zanimali tudi drugi prevozniki in pogovori po Dobrindtovih besedah potekajo tudi z njimi. Dobrindt je povedal še, da soglasje evropske komisije za posojilo Air Berlinu pričakuje v nekaj dneh.
Premostitveno posojilo je danes zagovarjala tudi nemška kanclerka Angela Merkel. Kot je dejala v intervjuju na portalu Youtube, v katerem je odgovarjala na vprašanja mladih pred volitvami, niso mogli pustiti na cedilu več deset tisoč potnikov, ker podjetje ni moglo plačati goriva, vozovnice pa bi propadle. "Verjamem, da to ne bi bilo primerno," je dejala kanclerka in dodala, da davkoplačevalci najverjetneje ne bodo krili reševanja Air Berlina.
Oglasil se je tudi predsednik upravnega odbora insolvenčne družbe Thomas Winkelmann in pomiril zaposlene, da kljub insolvenčnosti ni pričakovati večjih odpuščanj. Ob tem je bil kritičen do tistih, ki po njegovih besedah ne verjamejo v resničnost težav družbe. "Insolvenčnost je vedno slaba novica in ne cinična igrica, ki bi se jo šli tukaj," je dejal.
Tiskovna predstavnica Evropske komisije pa je sporočila, da Ryanairova pritožba ne more prizemljiti letal Air Berlina. Glede državnega premostitvenega posojila pa je izrazila prepričanje, da bo mogoče najti rešitve v okviru prava EU.
Insolvenčni postopek naj bi se začel novembra.
Etihad: od Alitalie do Darwin Airlina
Air Berlin je že druga večja evropska letalska družba, v kateri ima Etihad pomemben delež, ki je v zadnjem času postala insolventna. Maja je namreč za izredno upravo zaprosila Alitalia, ki je trenutno sredi postopka prodaje, morebitni kupci lahko zavezujoče ponudbe oddajo do 2. oktobra. V pozivu sta predvideni dve možnosti: oddaja ponudbe za prevzem celotne družbe ali pa ponudbe za prevzem bodisi zgolj zračnih bodisi zgolj letaliških operacij Alitalie.
Etihad Airlines je z drugimi večinskimi lastniki julija odvisni švicarski družbi Adrie Airways prodal svoj delež švicarske letalske družbe Darwin Airline SA, ki v več evropskih državah deluje pod imenom Etihad Regional. Takrat so iz Adrie sporočili, da so prevzeli 99,1-odstotni delež Darwin Airlina, preostali delež pa bodo prevzeli v kratkem. Družba Darwin bo v skladu z dogovorom še naprej delovala pod lastnim imenom iz baz Lugano v južni Švici in Ženeve. Adria Airways bo prevzela nekatere administrativne in operativne naloge ter tržila storitve švicarskega letalskega prevoznika, so zapisali.