Na 2TDK pričakujejo državno poroštvo za 417 milijonov evrov posojil Na 2TDK pričakujejo državno poroštvo za 417 milijonov evrov posojil Možnost, da bi za 250-milijonsko posojilo, ki ga bo 2TDK predvidoma najel pri EIB, dobili poroštvo Junckerjevega sklada, je odpadla, zdaj pričakujejo poroštvo države za celoten paket posojil v višini 417 milijonov evrov
Pošta Slovenije je ugnezdila start-upe, ki razvijajo umetno inteligenco Pošta Slovenije je ugnezdila start-upe, ki razvijajo umetno inteligenco Event Registry, Qlector, Solvesall in Quintelligence so štirje start-upi, ki so za simbolično najemnino dobili Poštine prostore na Tržaški v Ljubljani
Upor prevoznikov: vlada naj takoj ukrepa proti slamnatim podjetjem, sicer sledi nepokorščina Upor prevoznikov: vlada naj takoj ukrepa proti slamnatim podjetjem, sicer sledi nepokorščina Peter Pišek, OZS: Državljani iz BiH, Srbije, Makedonije in drugih držav nekdanje Jugoslavije so lani odprli več kot 400 prevozniških podjetij v Sloveniji; večinoma gre za neplačnike, ki zaposlujejo na črno in so nelojalna konkurenca na evropskih trgih
Razglednica iz Kočevja: zakaj progo obnavljamo 12 let, pred 126 leti pa so jo zgradili v letu in pol Razglednica iz Kočevja: zakaj progo obnavljamo 12 let, pred 126 leti pa so jo zgradili v letu in pol Tehnologija je sicer napredovala od volovskih vpreg proti robotskim gradbenim strojem, pri izvedbi pa se držimo "gradnje nizke intenzivnosti"
Intereuropinih 1,6 milijona kvadratnih metrov nepremičnin Intereuropinih 1,6 milijona kvadratnih metrov nepremičnin Intereuropa je logist, vendar je hkrati tudi veliko nepremičninsko podjetje: skupina ima 223 tisoč kvadratnih metrov skladišč in 1,656 milijona kvadratnih metrov zemljišč. Kaj bo kupec z njimi?

Bo tovor iz Azije pristal v Kopru, Trstu ali na Reki?

Čas branja: 2 min
05.05.2017  14:58
Rok Kobal, Europacific: V Kopru so hitrejši in bolj prilagodljivi pri urnikih, carinjenje pa je bolj preprosto. Vendar pa ni ovire, da konkurenca tega v kratkem ne bi uspela urediti primerljivo.
Bo tovor iz Azije pristal v Kopru, Trstu ali na Reki?
Dejstvo pa je, da je denimo carinski postopek za uvoz izdelkov v srednjo Evropo lažje opraviti v Sloveniji kot pa v Italiji, pravi Rok Kobal iz Europacifica.

Obveščaj me o novih člankih:  

Pri logistični družbi Europacific so specializirani za prevoze zabojnikov iz Azije do Evrope čez severna jadranska pristanišča, njihova glavna partnerja pa sta Luka Koper in Slovenske železnice. Pred kratkim so pri Europacificu začeli z novimi posli za naročnike iz Koreje v pristanišču v Trstu. Lastnik kontejnerskega terminala v Trstu je namreč postal ladjar MSC, ki del poslov seli v Trst.

Razpršitev tveganja

»Menim, da ne gre toliko za selitev poslov v Trst, temveč za razpršitev tveganja. To je smiselno denimo za primere stavk ali izgredov, ker je tovor treba pripeljati do kupcev. Verjamem, da MSC želi čim več denarja ohraniti znotraj skupine. To delamo tudi pri nas s širitvijo flote tovornjakov. Del tovora zato usmerjajo v Trst. Hkrati pa imajo v Trstu določene administrativne ovire - od carine do urnikov, v Kopru pa so bolj prilagodljivi. Menim, da je v Kopru storitev hitrejša in morda boljša, ni pa ovire, da konkurenca tega v kratkem ne bi uspela urediti primerljivo,« pravi Kobal.

Premik tovora iz severnih pristanišč na severni Jadran?

V zadnjem obdobju pretovor v severnojadranskih pristaniščih hitro narašča - ali to pomeni, da se logistične poti selijo iz velikih severnomorskih pristanišč na jug? »Obseg res narašča, prav tako čutimo, da so ladje polne. Predvidevam, da je v severnomorskih pristaniščih najprej prišlo do zamaškov, nato pa so logisti usmerili tovor v alternativna pristanišča, kjer so bili sposobni izpeljati pravočasne dobave«, pravi Kobal.

V Kopru je lažje cariniti

Cene prevozov se po njegovi oceni med pristanišči ne razlikujejo veliko, odločitev, kako bo potoval tovor in v katerem pristanišču bodo prej ustavili, pa je največkrat v rokah ladjarjev, ki pogosto nadzorujejo tudi dostavo od pristanišč do tovarn. "Dejstvo pa je, da je denimo carinski postopek za uvoz izdelkov v srednjo Evropo lažje opraviti v Sloveniji kot pa v Italiji«, pravi Kobal.

Prodajajo kombije, kupujejo vlačilce za zabojnike

V Europacificu je zdaj 16 zaposlenih, približno 10 ljudi pa imajo tudi v sestrskem podjetju, ki se ukvarja s cestnimi prevozi. Vedno bolj se usmerjajo v prevoze s tovornjaki. Postopoma prodajajo kombije in povečujejo floto velikih vlačilcev za zabojnike. »Do konca leta hočemo imeti od 12 do 15 tovornjakov za prevoz zabojnikov iz Kopra, Trsta ali Reke v Srednjo Evropo in nazaj«, pravi Rok Kobal.

Premiki

Ali to pomeni, da se tovor premika iz železnic na tovornjake? »Ne zaznavam velikih premikov z železnic na tovornjake. Mi povečujemo floto, da ne bomo toliko prevozov naročali pri podizvajalcih, saj tako v hiši ostane več«, pravi Kobal. V letošnjem prvem četrtletju so precej povečali pretovor iz Bližnjega vzhoda, rastejo pa tudi na drugih trgih. V letu 2016 so ustvarili približno pet milijonov evrov prihodkov in 71 tisoč evrov dobička, letos pa po optimističnem načrtu ciljajo na 7,5 milijona evrov prihodkov.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Tako bo skromno mestece na Štajerskem leta 2021 zasenčilo Ljubljano 18

Skromna postaja Pragersko bo videti kot resno stičišče evropskih koridorjev; vozlišče bo gradil Riko v partnerstvu z ruskim RZD...

TRANS-LOG
Novice
Novice (fotogalerija) Na Pošti so namestili 300 ton japonske tehnologije, da bodo lahko stregli hitri rasti naših e-nakupov

Vodstvo Pošte Slovenije in japonski veleposlanik sta javnosti predstavila delovanje avtomatiziranega usmerjevalnika paketov, ki lahko v...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Razglednica iz Kočevja: zakaj progo obnavljamo 12 let, pred 126 leti pa so jo zgradili v letu in pol 8

Tehnologija je sicer napredovala od volovskih vpreg proti robotskim gradbenim strojem, pri izvedbi pa se držimo "gradnje nizke...

TRANS-LOG
Novice
Novice Intereuropinih 1,6 milijona kvadratnih metrov nepremičnin 4

Intereuropa je logist, vendar je hkrati tudi veliko nepremičninsko podjetje: skupina ima 223 tisoč kvadratnih metrov skladišč in 1,656...

TRANS-LOG
Oskrbovalne verige
Oskrbovalne verige Kaj lahko naredimo, da spletne trgovine ne spremenimo v ekološko pošast

Spletna trgovina v teoriji omogoča bolj učinkovito organizacijo logističnih poti do končnih kupcev, vendar je v praksi lahko precej...

TRANS-LOG
Novice
Novice Kdo je logistka leta 7

Valerija Špacapan Friš iz Schenkerja Slovenija je prejela nagrado Slovenskega logističnega združenja zaradi razvoja inovativnih storitev

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Kakšen dogovor so sklenili v Trstu s Kitajci in kako se dotika Slovenije? 2

Kitajski infrastrukturni velikan CCCC bo med drugim sodeloval pri razvoju železniške infrastrukture med mejo s Slovenijo pri Opčinah do...