Transport in logistika

Bo tovor iz Azije pristal v Kopru, Trstu ali na Reki?

Rok Kobal, Europacific: V Kopru so hitrejši in bolj prilagodljivi pri urnikih, carinjenje pa je bolj preprosto. Vendar pa ni ovire, da konkurenca tega v kratkem ne bi uspela urediti primerljivo.

Partnerji sporočajo

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner je prejel bronasto medaljo EcoVadis za trajnostno uspešnost
Transport in logistika
Partnerji sporočajo
Transport in logistikaUredništvo portala Transport & logistika cargo-partner je prejel bronasto medaljo EcoVadis za trajnostno uspešnost

cargo-partner strankam ponuja možnost uporabe trajnostnega letalskega goriva (SAF) za letalske pošiljke

FINANCE
Transport in logistika
Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige
Transport in logistika
MEDNARODNI LOGISTIČNI KONGRES
Transport in logistikaPodpornik projekta Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige

Ključne trende v logistiki bo na 11. mednarodnem logističnem kongresu, ki bo od 27. do 29. marca, v Portorožu, pojasnil dr. Nick Vyas, ustanovni direktor Randall R. Kendrick svetovnega instituta oskrbnih verig (Global Supply Chain Institute) ter izredni profesor na USC Marshall poslovni šoli v ZDA.

FINANCE
Transport in logistika
(Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra
Transport in logistika
Logistika
Transport in logistikaPartner projekta (Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra

Pri GLS so prenovili spletno stran Pošljipaket, ki omogoča preprosto pošiljanje paketov tudi za fizične in pravne osebe, ki ne pošiljajo redno

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo
Transport in logistika
Letalski zbirniki
Transport in logistikaPartner projekta cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo

Logistično podjetje je v svoj portfelj dodalo novo storitev: zbirne letalske pošiljke, pri kateri združuje pošiljke pomembnih letališč zahodne Evrope ter različnih lokacij v Aziji.

FINANCE
Transport in logistika
Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta
Transport in logistika
Transport in logistikaPartner projekta Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta

Posvet Partnerstva za trajno gospodarstvo CER o sodelovanju mest in gospodarstva za doseganje podnebnih ciljev

05.05.2017 14:58
Čas branja: 2 min
Bo tovor iz Azije pristal v Kopru, Trstu ali na Reki?
Dejstvo pa je, da je denimo carinski postopek za uvoz izdelkov v srednjo Evropo lažje opraviti v Sloveniji kot pa v Italiji, pravi Rok Kobal iz Europacifica.

Pri logistični družbi Europacific so specializirani za prevoze zabojnikov iz Azije do Evrope čez severna jadranska pristanišča, njihova glavna partnerja pa sta Luka Koper in Slovenske železnice. Pred kratkim so pri Europacificu začeli z novimi posli za naročnike iz Koreje v pristanišču v Trstu. Lastnik kontejnerskega terminala v Trstu je namreč postal ladjar MSC, ki del poslov seli v Trst.

Razpršitev tveganja

»Menim, da ne gre toliko za selitev poslov v Trst, temveč za razpršitev tveganja. To je smiselno denimo za primere stavk ali izgredov, ker je tovor treba pripeljati do kupcev. Verjamem, da MSC želi čim več denarja ohraniti znotraj skupine. To delamo tudi pri nas s širitvijo flote tovornjakov. Del tovora zato usmerjajo v Trst. Hkrati pa imajo v Trstu določene administrativne ovire - od carine do urnikov, v Kopru pa so bolj prilagodljivi. Menim, da je v Kopru storitev hitrejša in morda boljša, ni pa ovire, da konkurenca tega v kratkem ne bi uspela urediti primerljivo,« pravi Kobal.

Premik tovora iz severnih pristanišč na severni Jadran?

V zadnjem obdobju pretovor v severnojadranskih pristaniščih hitro narašča - ali to pomeni, da se logistične poti selijo iz velikih severnomorskih pristanišč na jug? »Obseg res narašča, prav tako čutimo, da so ladje polne. Predvidevam, da je v severnomorskih pristaniščih najprej prišlo do zamaškov, nato pa so logisti usmerili tovor v alternativna pristanišča, kjer so bili sposobni izpeljati pravočasne dobave«, pravi Kobal.

V Kopru je lažje cariniti

Cene prevozov se po njegovi oceni med pristanišči ne razlikujejo veliko, odločitev, kako bo potoval tovor in v katerem pristanišču bodo prej ustavili, pa je največkrat v rokah ladjarjev, ki pogosto nadzorujejo tudi dostavo od pristanišč do tovarn. "Dejstvo pa je, da je denimo carinski postopek za uvoz izdelkov v srednjo Evropo lažje opraviti v Sloveniji kot pa v Italiji«, pravi Kobal.

Prodajajo kombije, kupujejo vlačilce za zabojnike

V Europacificu je zdaj 16 zaposlenih, približno 10 ljudi pa imajo tudi v sestrskem podjetju, ki se ukvarja s cestnimi prevozi. Vedno bolj se usmerjajo v prevoze s tovornjaki. Postopoma prodajajo kombije in povečujejo floto velikih vlačilcev za zabojnike. »Do konca leta hočemo imeti od 12 do 15 tovornjakov za prevoz zabojnikov iz Kopra, Trsta ali Reke v Srednjo Evropo in nazaj«, pravi Rok Kobal.

Premiki

Ali to pomeni, da se tovor premika iz železnic na tovornjake? »Ne zaznavam velikih premikov z železnic na tovornjake. Mi povečujemo floto, da ne bomo toliko prevozov naročali pri podizvajalcih, saj tako v hiši ostane več«, pravi Kobal. V letošnjem prvem četrtletju so precej povečali pretovor iz Bližnjega vzhoda, rastejo pa tudi na drugih trgih. V letu 2016 so ustvarili približno pet milijonov evrov prihodkov in 71 tisoč evrov dobička, letos pa po optimističnem načrtu ciljajo na 7,5 milijona evrov prihodkov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Transport in logistika
Pristanišča 2017: V Kopru so pri kontejnerjih zrasli za 8 odstotkov, v Trstu za 26
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Pristanišča 2017: V Kopru so pri kontejnerjih zrasli za 8 odstotkov, v Trstu za 26 7

Po številu zabojnikov je Koper ohranil precejšnjo prednost pred Trstom, rast pa je v Trstu hitrejša

FINANCE
Transport in logistika
Izpad oskrbe z gorivom v Trstu in Kopru zaradi suma na mafijske posle. Kako velika težava je to za ladjarje?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Izpad oskrbe z gorivom v Trstu in Kopru zaradi suma na mafijske posle. Kako velika težava je to za ladjarje?

Tržaška prefektura je 29. decembra izdala prepoved za družbo Depositi Costieri zaradi suma povezanosti z mafijo; rešitve po tednu dni še niso našli

FINANCE
Manager
Luko Koper povečali za 15 tisoč kvadratnih metrov
Manager
ManagerSabina Petrov Luko Koper povečali za 15 tisoč kvadratnih metrov

Po zamenjavi uprave Luke Koper vlada pospešuje aktivnosti v zvezi s pristaniščem; za začetek širitev koncesijskega območja Luke na območje serminskega vhoda.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
Transport in logistika
Akcija: Cerar povečuje koncesijsko območje Luke Koper
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Akcija: Cerar povečuje koncesijsko območje Luke Koper

Gre za območje v velikosti približno 15 tisoč kvadratnih metrov, na katerem bo Luka Koper lahko zgradila serminski vhod; do poletja napovedana še ena širitev območja

FINANCE
Transport in logistika
Kuehne + Nagel je del kontejnerjev iz Kopra preusmeril na Reko
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Kuehne + Nagel je del kontejnerjev iz Kopra preusmeril na Reko 4

O preusmeritvi se pogovarjajo tudi v korejskem logistu Glovisu

FINANCE
Kako si bosta Boris Popovič in Gregor Strmčnik po novem delila koncesnino Luke Koper
Finance
Nataša Koražija Kako si bosta Boris Popovič in Gregor Strmčnik po novem delila koncesnino Luke Koper 1

Minister Gašperšič bo vzel Strmčniku in dal Popoviču: občina Ankaran bo dobila 18 odstotkov, občina Koper pa 82 odstotkov

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti