Estonski državni letalec Nordica postaja podizvajalec za poljski Lot Estonski državni letalec Nordica postaja podizvajalec za poljski Lot Pri Nordici so te dni napovedali opuščanje petih nedobičkonosnih povezav, hkrati pa so z novo pogodbo prenesli komercialno tveganje poslovanja na poljski Lot
Kako dobro Alenka Bratušek skrbi za potnike v javnem  prometu? Kako dobro Alenka Bratušek skrbi za potnike v javnem prometu? Dobro: od začetka junija lahko kupite neimensko enotno mesečno in letno vozovnico, uvedenih je bilo 18 hitrih avtobusnih linij. Slabo: razpisa za nove koncesionarje letos še ne bo, upravljavca še vedno ni, enotne vozne rede pa si lahko za zdaj samo narišete
Samo tretjina pregledanih voznikov tovornjakov in avtobusov ne goljufa Samo tretjina pregledanih voznikov tovornjakov in avtobusov ne goljufa Gre seveda za delež tovornjakov, ki so jih preverili Fursovi uslužbenci in odkrili številne primere goljufij in manipulacij tahografov
Lekcije propada nacionalnih letalskih družb Malev in Estonian Air Lekcije propada nacionalnih letalskih družb Malev in Estonian Air Iz Budimpešte, kjer so leta 2012 ostali brez nacionalnega prevoznika, zdaj leti 44 letalskih letalskih družb, iz Talina pa 16; na obeh letališčih število potnikov narašča hitreje kot v Ljubljani
Kako uveljavite odškodnino, če vas letalski prevoznik pusti na cedilu Kako uveljavite odškodnino, če vas letalski prevoznik pusti na cedilu Adria Airways vse pogosteje odpoveduje polete ali zamuja; takšne so pravice potnikov
Oglasno sporočilo

Nadaljevanje aktivnosti za vzpostavitev elektronskega cestninskega sistema

Čas branja: 2 min
01.03.2017  09:05
Na področju vzpostavitve elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku na avtocestah in hitrih cestah za vozila z največjo dovoljeno maso nad 3500 kg (težka vozila oz. vsa nevinjetna vozila) se aktivnosti nadaljujejo. Na avtocestnem omrežju bo po novem 126 fiksnih cestninskih portalov nad avtocestami in hitrimi cestami, ki bodo uporabljali t. i. DSRC (Dedicated Short Range Communication) tehnologijo. Omenjena tehnologija, ki uporablja frekvenco 5,8 GHz, bo omogočala brezžično komunikacijo med vozilom in obcestno napravo. Od 126 portalov, jih bo 15 dodatno opremljenih z napravami za stacionarni cestninski nadzor.
Nadaljevanje aktivnosti za vzpostavitev elektronskega cestninskega sistema

Trenutno na celotnem avtocestnem omrežju potekajo dela, ki med drugim zaobjemajo postavitev jeklenih varnostnih ograj na območju bodočih portalov, izkope za njihovo priključitev na električno in optično omrežje, kakor tudi za temelje portalov. Dela se opravljajo z zaporami odstavnih pasov, s katerimi lahko v najmanjši možni meri zmanjšujemo pretočnost prometa, izven prometnih konic, vendar se žal občasnim zastojem ne bo mogoče izogniti, saj določena dela terjajo tudi zaporo voznega pasu. Sama postavitev prečke portalov čez avtocesto bo potekala postopno, predvidoma do poletja, v čim večjem obsegu bo izvedena v nočnem času, ko je najmanj prometa, saj bo zaradi zagotovitve varnosti terjala kratkotrajno popolno zaporo posameznega dela avtoceste.

Zadnji konec tedna v februarju sta bila za potrebe pravočasnega testiranja delovanja sistema in opreme za t. i. mikrovalovno cestninjenje pod popolno, predvidoma polurno zaporo ceste predčasno postavljena prva dva portala; portal za stacionarni cestninski nadzor na vipavski hitri cesti pri Vrtojbi in cestninski portal na gorenjski avtocesti pri priključku Brezje.

V okviru vgrajevanja jeklenih varnostnih ograj na območju bodočih portalov je dela z varnostnega vidika nujno potrebno izvesti do konca, vendar pa je z izvajalcem dogovorjeno, da bomo pri drugih delih v primeru daljšanja zastoja takoj začasno prekinil z deli in promet bo sproščen po obeh prometnih pasovih.

V prihodnjih dveh do treh mesecih je torej zaradi postavitve portalov pričakovati povečanje števila delovnih zapor na našem avtocestnem omrežju in posledično lahko pride tudi do več sicer predvidoma krajših zastojev. Uporabnike prosimo za razumevanje, saj je uvedba novega elektronskega cestninske sistema predpogoj za načrtovano postopno odstranitev cestninskih postaj in povečanje pretočnosti prometa za vse.

V Sloveniji se bo cestnina od težkih vozil (tovornjakov, avtobusov in vseh drugih nevinjetnih vozil) predvidoma od začetka leta 2018 dalje zbirala v prostem prometnem toku. To pomeni, da se ta vozila zaradi plačevanja cestnine ne bodo več ustavljala pred zapornicami cestninskih postaj, ki bodo zaradi vzpostavitve novega elektronskega cestninskega sistema lahko postopoma odstranjene.

Uporabnikom bo na voljo popolna avtomatska rešitev z elektronsko napravo v vozilu (OBU: On-Board Unit), imenovano »SiGO«. Ta vsebuje DSRC tehnologijo, ki je skladna s področno evropsko Direktivo 2004/52/ES. Naprave »SiGO«, ki bodo za uporabo avtocest za težka vozila obvezne, bodo v lasti družbe DARS d. d., uporabnikom pa bomo zanje zaračunali razmeroma nizke administrativne stroške ob pridobitvi te elektronske tablice ter višje v primeru izgube, poškodovanja, kraje,….

Kot je znano, je konec septembra lani začela veljati pogodba o vzpostavitvi in delovanju večsteznega elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku na avtocestah in hitrih cestah za vozila z največjo dovoljeno maso nad 3500 kg (težka vozila). Vrednost pogodbenih del je 90.566.754,08 evra brez DDV in zaobjema vzpostavitev sistema in izvajanje dogovorjenih storitev v desetletnem obdobju delovanja sistema. DARS d. d. je pogodbo sklenil s konzorcijem Telekom Slovenije d. d. in Q-Free ASA, Norveška. Strošek vzpostavitve sistema je približno 46 milijonov evrov, vzdrževanje sistema približno tri do štiri milijone letno, 10 milijonov evrov pa je rezerviranih sredstev za realizacijo dodatnih zahtev naročnika, kot je npr. postavitev cestninskih/nadzornih portalov na novih odsekih avtocest in hitrih cest, nabava dodatnih količin OBU in druge opreme ipd..

TRANS-LOG
Novice
Novice Kdo je lastnik Stadlerja, pri katerem smo kupili za 320 milijonov evrov vlakov

Še dober mesec nazaj je bil 80-odstotni lastnik švicarskega Stadlerja podjetnik in politik Peter Spuhler, aprila pa so izpeljali...

TRANS-LOG
Novice
Novice Nova direktorica SŽ-Potniškega prometa je pri Stadlerju naročila 26 dodatnih vlakov 2

Darja Kocjan, direktorica družbe SŽ-Potniški promet, je včeraj podpisala pogodbo za 26 dodatnih potniških garnitur v vrednosti 151...

TRANS-LOG
Prevozi
Prevozi Lekcije propada nacionalnih letalskih družb Malev in Estonian Air 5

Iz Budimpešte, kjer so leta 2012 ostali brez nacionalnega prevoznika, zdaj leti 44 letalskih letalskih družb, iz Talina pa 16; na obeh...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Moderni vlaki na makadamu: naročili smo švicarske vlake. Kdaj se bomo vozili kot Švicarji? 3

Slovenske železnice so pri švicarskem proizvajalcu Stadler naročile za 320 milijonov evrov modernih potniških vlakov, ki pa bodo vozili...

TRANS-LOG
Prenova potniškega terminala na Brniku končno oddana!

Če ne bo pritožb na javno naročilo, se bo lahko prenova končno začela! Prenovljen terminal bi moral biti končan v začetku junija 2021

TRANS-LOG
Novice
Novice Kje bo Slovenija pobrala davke, ko bomo kupovali manj dizla in bencina? Pri ITF OECD nam predlagajo nov pribitek že leta 2020 4

Mednarodni transportni forum pri OECD je izbral Slovenijo za raziskavo vpliva zmanjševanja uporabe fosilnih goriv v prometu na davčne...

TRANS-LOG
Prevozi
Prevozi Kako dobro Alenka Bratušek skrbi za potnike v javnem prometu? 5

Dobro: od začetka junija lahko kupite neimensko enotno mesečno in letno vozovnico, uvedenih je bilo 18 hitrih avtobusnih linij. Slabo:...

TRANS-LOG
Prevozi
Prevozi Uvedba hitrih linij: vsak poln avtobus pomeni do 50 avtov manj na cestah 1

Pri Nomagu so danes s hitrimi avtobusnimi linijami prvič pripeljali potnike iz Nove Gorice, Celja, Velenja, Kopra, Postojne, Idrije,...