Predsednik tržaškega letališča Antonio Marano in predsednica pokrajine Furlanija Julijska Krajina Deborah Serracchiani sta danes položila temeljni kamen za gradnjo potniškega vozlišča na letališču Ronchi dei Legionari. Naložba bo težka 17,2 milijona evrov, zaključili pa jo bodo februarja 2018. Projekt bodo razdelili v dva dela: za začetek bodo investirali 10,3 milijona, nato pa še 6,9 milijona evrov.
Ronke z železnico, Brnik brez
Zgradili bodo novo avtobusno postajo, novo železniško postajo in poseben prehod za pešce, ki bo vodil čez avtocesto in na železniško postajališče. Na novi avtobusni postaji bo 16 linij, gradijo pa tudi parkirišče za 1.500 avtomobilov.
Letališče v Trstu bo tako postalo eno izmed osmih italijanskih letališč z železniško povezavo.
Letos napovedujejo 15-odstotno rast števila potnikov
Število potnikov na letališču v Trstu hitro narašča, predvsem zaradi novih povezav. V letošnjem letu predvidevajo, da bo rast števila potnikov kar 15-odstotna. Na Brniku je v lanskem letu število potnikov nekoliko upadlo, predvsem zaradi težav Adrie Airways, vendar so se razmere novembra in decembra stabilizirale (več v intervjuju z Zmagom Skobirjem: Marca bomo sprejeli odločitev o novem potniškem terminalu).
Pol manj potnikov kot v Ljubljani
Za primerjavo: na letališču v Trstu imajo približno 700 tisoč potnikov na leto, kar je približno polovico manj kot v Ljubljani. Kljub temu bodo letališče v Trstu povezali z železnico. In kako bo z železnico do Brnika? Železniški koridor je bil najprej predviden prek Kranja, vendar tega ne bo, zdaj na ministrstvu za okolje prostor proučujejo možnost umeščanja proge čez Škofjo Loko ali čez Kamnik. "Nimam nič proti, če so opustili osnovno idejo iz let 2009 in 2010. Vendar zdaj ne vemo, kako se bo letališče čez 20, 30 let priključilo na letališko infrastrukturo. Morda zdaj železnica ni ekonomična. Vendar zakaj na letališču v Trstu, kjer imajo od 600 do 700 tisoč potnikov, načrtujejo železnico do letališča", pravi Zmago Skobir.
Pa se bomo res vozili z vlaki? Težko verjetno.
Seveda pa se tudi na letališče v Trstu še nekaj časa ne bo mogoče pripeljati z vlakom iz Ljubljane. Potniška povezava med Ljubljano in Trstom je bila zaradi pomankanja potnikov pred leti opuščena. "Slovenske železnice so večkrat izrazile interes za ponovno uvedbo vlakov, vendar je italijanska stran vztrajala, da vse stroške prevzamemo mi", pravi Dušan Mes, šef Slovenskih železnic. Stroški na potniški vlak od Ljubljane do Trsta okvirno znašajo 6.000 evrov. Potnike bi bilo verjetno mogoče nabrati med vikendi, za polnjenje vlakov pa bi morale biti storitve precej boljše, kot smo jih sicer vajeni na železnicah.