Transport in logistika

Milan Kučan: Dileme ni več, drugi tir se bo gradil; Mes: Ni možnosti, da bi nam ga kar tako financiral kdo drug

Partnerji sporočajo

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner je prejel bronasto medaljo EcoVadis za trajnostno uspešnost
Transport in logistika
Partnerji sporočajo
Transport in logistikaUredništvo portala Transport & logistika cargo-partner je prejel bronasto medaljo EcoVadis za trajnostno uspešnost

cargo-partner strankam ponuja možnost uporabe trajnostnega letalskega goriva (SAF) za letalske pošiljke

FINANCE
Transport in logistika
Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige
Transport in logistika
MEDNARODNI LOGISTIČNI KONGRES
Transport in logistikaPodpornik projekta Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige

Ključne trende v logistiki bo na 11. mednarodnem logističnem kongresu, ki bo od 27. do 29. marca, v Portorožu, pojasnil dr. Nick Vyas, ustanovni direktor Randall R. Kendrick svetovnega instituta oskrbnih verig (Global Supply Chain Institute) ter izredni profesor na USC Marshall poslovni šoli v ZDA.

FINANCE
Transport in logistika
(Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra
Transport in logistika
Logistika
Transport in logistikaPartner projekta (Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra

Pri GLS so prenovili spletno stran Pošljipaket, ki omogoča preprosto pošiljanje paketov tudi za fizične in pravne osebe, ki ne pošiljajo redno

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo
Transport in logistika
Letalski zbirniki
Transport in logistikaPartner projekta cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo

Logistično podjetje je v svoj portfelj dodalo novo storitev: zbirne letalske pošiljke, pri kateri združuje pošiljke pomembnih letališč zahodne Evrope ter različnih lokacij v Aziji.

FINANCE
Transport in logistika
Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta
Transport in logistika
Transport in logistikaPartner projekta Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta

Posvet Partnerstva za trajno gospodarstvo CER o sodelovanju mest in gospodarstva za doseganje podnebnih ciljev

12.01.2017 19:19
Čas branja: 2 min

Na današnjem srečanju Foruma 21 je tekla beseda o drugem tiru. Emil Milan Pintar zastopa Svet za civilni nadzor nad drugim tirom. Predstavnikov ministrstva za infrastrukturo, ki so bili povabljeni na srečanje, menda zaradi gripe, ni bilo, predstavnikov Luke tudi ne, prišel pa je Dušan Mes iz

Predsednik Foruma 21 Milan Kučan se spominja, da se je o drugem tiru pogovarjal še s pokojnim direktorjem Luke Dujcem. 

Kučan je prepričan, da je drugi tir v nacionalnem interesu, čeprav je ta pojem zlorabljen. Zadovoljen je, da je vlada zdaj jasno odločena za gradnjo, vidi pa več odprtih vprašanj, med drugim kakšno bo lastništvo Madžarov in ali bo vlada s projektom, kot ga je sprejela, izročila Luko tujcem. 

V razpravo se je vključil tudi nekdanji minister za okolje Miha Jazbinšek, sicer znan po zakonu o odkupih nekoč družbenih stanovanj, ki predlaga, da zgradimo dvotirni drugi tir.

Dušan Mes: SŽ Tovorni promet je vreden sto milijonov evrov

Dušan Mes, šef SŽ, pravi, da je teoretična prepustnost zdajšnjega tira 72 vlakov na dan. Določen tovor vlečejo v Divačo tudi z dvema ali celo tremi lokomotivami. Zdaj se po tiru v povprečju vozi 90 vlakov na dan, v konicah tudi po 120. Letos bodo prepeljali od 11,5 do 12 milijonov ton. Z vsemi izboljšavami bi lahko povečali zmogljivosti tira za 15 milijonov ton, kar je za nekaj let. Nove stranke, kot je denimo Volkswagen, želijo sklepati pogodbe za deset let, zato jih je težko prepričati. Če bi tovor v sedanjem obsegu Slovenske železnice vozile po novem tiru, bi imeli 10 milijonov dobička več.

Po oceni Dušana Mesa je nemogoče najti formulo, da bi nam nekdo financiral drugi tir, ne da bi prevzel nadzor nad upravljanjem infrastrukture in določanjem pogojev. »Trenutno je naš SŽ Tovorni promet vreden vsaj sto milijonov evrov, interesentov za nakup je več. Nihče pa ni zainteresiran financirati gradnje infrastrukture, ki je povsod v lasti države,« pravi Mes.

Drugi tir se zdi Mesu pomemben tudi zaradi potniškega prometa, je pa to odločitev države, če ga želi razvijati ali ne. »Če bomo gradili samo za tovorni promet, tvegamo, da projekt v EU označijo kot državno pomoč Luki Koper,« pravi Mes.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Transport in logistika
Drugi tir: Leben se v Bruslju dogovarja za črpanje EU denarja, tudi če v projektu ne bo Madžarske
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Drugi tir: Leben se v Bruslju dogovarja za črpanje EU denarja, tudi če v projektu ne bo Madžarske

Na ministrstvu vztrajajo, da vse poteka transparentno, hkrati pa dogovori z Madžari ostajajo strogo zaupni

FINANCE
Kako daleč bodo Cerarjevi zapeljali drugi tir?
Finance
Jurij Šimac Kako daleč bodo Cerarjevi zapeljali drugi tir? 8

Čeprav naj bi bil projekt na hladnem, se očitno zanj dela na polno

FINANCE
Transport in logistika
Krizna operacija na drugem tiru: reševanje evropskih milijonov
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Krizna operacija na drugem tiru: reševanje evropskih milijonov 3

Pri ministru Gašperšiču prioritetno rešujejo 44 milijonov evrov za pripravljalna dela: z evropsko komisijo se dogovarjajo, da bi pravice črpanja prenesli z 2TDK na Direkcijo RS za infrastukturo

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
Transport in logistika
Drugi tir: Leben je v Bruslju dobil 44 milijonov evrov. Jih lahko začne zapravljati?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Drugi tir: Leben je v Bruslju dobil 44 milijonov evrov. Jih lahko začne zapravljati? 1

Evropska komisija je podpisala aneks k pogodbi za 44,3 milijona evrov za pripravljalna dela za drugi tir, vendar bo državni sekretar Jure Leben težko našel pravno možnost, da bi zasadil lopato

FINANCE
7 vprašanj in odgovorov pred novim referendumom o drugem tiru
Finance
Jurij Šimac 7 vprašanj in odgovorov pred novim referendumom o drugem tiru 38

Pomisleki ostajajo enaki: od cene in finančne konstrukcije do predpostavk rasti pretovora in novih delovnih mestih

FINANCE
Miro Cerar je zgodovina, drugi tir ostaja
FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti