Transport in logistika

Koliko bi stal drugi tir?

Revizija kaže, da bi lahko napraskali za približno 115 do 210 milijonov evrov prihrankov, odvisno od tehnologije gradnje predorov in tega, ali bo proga namenjena mešanemu ali le tovornemu prometu.

Partnerji sporočajo

FINANCE
Transport in logistika
Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige
Transport in logistika
MEDNARODNI LOGISTIČNI KONGRES
Transport in logistikaPodpornik projekta Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige

Ključne trende v logistiki bo na 11. mednarodnem logističnem kongresu, ki bo od 27. do 29. marca, v Portorožu, pojasnil dr. Nick Vyas, ustanovni direktor Randall R. Kendrick svetovnega instituta oskrbnih verig (Global Supply Chain Institute) ter izredni profesor na USC Marshall poslovni šoli v ZDA.

FINANCE
Transport in logistika
(Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra
Transport in logistika
Logistika
Transport in logistikaPartner projekta (Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra

Pri GLS so prenovili spletno stran Pošljipaket, ki omogoča preprosto pošiljanje paketov tudi za fizične in pravne osebe, ki ne pošiljajo redno

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo
Transport in logistika
Letalski zbirniki
Transport in logistikaPartner projekta cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo

Logistično podjetje je v svoj portfelj dodalo novo storitev: zbirne letalske pošiljke, pri kateri združuje pošiljke pomembnih letališč zahodne Evrope ter različnih lokacij v Aziji.

FINANCE
Transport in logistika
Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta
Transport in logistika
Transport in logistikaPartner projekta Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta

Posvet Partnerstva za trajno gospodarstvo CER o sodelovanju mest in gospodarstva za doseganje podnebnih ciljev

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner bo postal del skupine Nippon Express Group (NX Group)
Transport in logistika
Logistika
Transport in logistikaPodpornik projekta cargo-partner bo postal del skupine Nippon Express Group (NX Group)

Lastnik in ustanovitelj podjetja Stefan Krauter se je po 40. letih odločil prodati podjetje

02.12.2016 10:28
Čas branja: 3 min
Koliko bi stal drugi tir?
Progo bi lahko zgradili za 957 milijoni do 1,13 milijarde - vendar zgolj pod pogoji, če bomo upoštevali priporočila o oddaji del, če bomo uporabili tudi strojno tehnologijo in če ne bo presenečenj pod zemljo. Foto: Arhiv 2TDK

Ministrstvo za infrastrukturo je danes objavilo revizijo projekta drugega železniškega tira Divača–Koper, ki so jo opravili v torinskem podjetju Geodata Engineering. Celotno študijo najdete na povezavi.

Najnižja vrednost gradnje je 924 milijonov, tu gre za oskubljeno verzijo samo za tovorni promet. Gradnja proge za mešani promet naj bi stala med 957 in 1.133 milijarde.

Stroški oskubljene proge samo za tovorni promet

Stroški gradnje drugega tira, ki bi bil namenjen izključno tovornemu prometu in pri katerem bi bila uporabljena klasična tehnologija gradnje predorov, bi dosegli 930 milijonov evrov. Če bi predore gradili po metodi TBM, pa bi bili stroški nekoliko nižji in bi dosegli 924 milijonov evrov. Tehnologija NATM, ki jo nekateri imenujejo tudi metoda brizganega betona, sicer pomeni postopni izkop čela predora z varovanjem izkopnega profila s sidri, mrežami in brizganim betonom, TBM pa je stroj, ki potuje po tirih in s stene pred sabo lušči kamnino, ki jo po tekočem traku odvaža iz predora. Medtem ko se stroj premika naprej, izdeluje betonsko oblogo, ki utrdi stene ter prepreči krušenje kamnine in vdor vode.

Stroški proge za mešani promet

V tem primeru gradnje proge za mešani promet, torej tudi za potniški, bi minimalni stroški gradnje z uporabo tehnologijo NATM brez DDV dosegli 1,01 milijarde evrov, maksimalni pa 1,18 milijarde evrov (brez DDV).

V primeru gradnje zgolj za tovorni promet bi tako prihranili približno 200 milijonov, vendar v študiji odsvetujejo takšno odločitev, ker bi bila uporabnost proge okrnjena, slabša pa bi bila tudi varnost.

Več o študiji smo pisali v članku Infrastrukturo gradimo vse ceneje, zakaj to ne bo veljalo za drugi tir?

Kakšna bo tehnologija gradnje?

V študiji priporočajo, da bi del proge gradili po običajni metodi gradnje predorov, del pa po metodi TBM, gre za daljši stroj, ki vrta predor, odmetava material in sproti gradi oboke. Predor Semmering denimo te dni gradijo delno po klasični metodi, delno pa s stroji TBM. Del terena pri drugem tiru Divača - Koper je primeren za uporabo vrtalnih strojev TBM. Kako delujejo takšni stroji, si lahko ogledate tukaj.

Predor Semmering je sicer dolg 27 kilometrov, kar je enako kot drugi tir, stal bo tri milijarde, vendar gre za dvotirni železniški predor. Zgradili naj bi ga do leta 2026.  

Kako bo 2TDK ustvarjal prihodke?

Vsi ti izračuni pa so sami sebi namen, če ne vemo, kje bomo našli denar. Kje se zatika? Vlada je sicer letos res ustanovila podjetje 2TDK, ki naj bi vodilo projekt. Posebno podjetje je ustanovljeno zato, da gradnja drugega tira ne bi padla v javni dolg. Vendar ministrstvo za infrastrukturo še vedno ni napisalo zakona o 2TDK. V tem zakonu morajo natančno opredeliti, kako bo podjetje ustvarjalo prihodke za odplačevanje posojil. Pozor, ti prihodki morajo biti ustvarjeni na trgu. Če bodo prihodki zgolj proračunski, bo dolg avtomatsko priletel v javni dolg. Dokler ni zakona o 2TDK, naj ne bi bilo dokapitalizacije družbe z 200 milijoni evrov iz proračuna.

Študije

Direkcija RS za infrastrukturo je z izbranim izvajalcem Geodata Engineering 176.900 evrov vredno pogodbo za izvedbo revizije podpisala junija, vključuje pa preveritev ocenjene vrednosti ter vse možne racionalizacije in optimizacije za projekt drugega železniškega tira Divača–Koper. Prve ugotovitve revizije so sicer na ministrstvu prejeli že konec septembra, Radio Slovenija pa je takrat poročal, da naj bi revizija vrednost projekta znižala z 1,4 milijarde evrov na manj kot milijardo evrov. Da pa gre za še eno v nizu študij, za katere smo doslej odšteli skupaj 6,5 milijona evrov, in da ne prinaša nič novega, lahko preberete v članku: Infrastrukturo gradimo vse ceneje, a to nekako ne bo veljalo za drugi tir

 

Kot smo že pisali, ni nujno, da bi samo država vlagala v drugi tir. Če bi država prodala Luko Koper in kupnino vložila v drugi tir, bi morali davkoplačevalci doplačati manj milijonov. Potem bi novega lastnika Luke lahko prepričali, naj dodatno vloži v gradnjo tira še recimo 200 milijonov. Če je v projektu zasebni vlagatelj, bi lahko računali na garancije iz Junckerjevega naložbenega sklada. Več v kolumni Finance kot nacionalni izdajalec. Več o temi tudi na povezavi: Predsednik Cerar, našli smo rešitev za drugi tir 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Transport in logistika
Drugi tir: Leben se v Bruslju dogovarja za črpanje EU denarja, tudi če v projektu ne bo Madžarske
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Drugi tir: Leben se v Bruslju dogovarja za črpanje EU denarja, tudi če v projektu ne bo Madžarske

Na ministrstvu vztrajajo, da vse poteka transparentno, hkrati pa dogovori z Madžari ostajajo strogo zaupni

FINANCE
Kako daleč bodo Cerarjevi zapeljali drugi tir?
Finance
Jurij Šimac Kako daleč bodo Cerarjevi zapeljali drugi tir? 8

Čeprav naj bi bil projekt na hladnem, se očitno zanj dela na polno

FINANCE
7 vprašanj in odgovorov pred novim referendumom o drugem tiru
Finance
Jurij Šimac 7 vprašanj in odgovorov pred novim referendumom o drugem tiru 38

Pomisleki ostajajo enaki: od cene in finančne konstrukcije do predpostavk rasti pretovora in novih delovnih mestih

FINANCE
Transport in logistika
Krizna operacija na drugem tiru: reševanje evropskih milijonov
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Krizna operacija na drugem tiru: reševanje evropskih milijonov 3

Pri ministru Gašperšiču prioritetno rešujejo 44 milijonov evrov za pripravljalna dela: z evropsko komisijo se dogovarjajo, da bi pravice črpanja prenesli z 2TDK na Direkcijo RS za infrastukturo

FINANCE
Transport in logistika
Drugi tir: Leben je v Bruslju dobil 44 milijonov evrov. Jih lahko začne zapravljati?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Drugi tir: Leben je v Bruslju dobil 44 milijonov evrov. Jih lahko začne zapravljati? 1

Evropska komisija je podpisala aneks k pogodbi za 44,3 milijona evrov za pripravljalna dela za drugi tir, vendar bo državni sekretar Jure Leben težko našel pravno možnost, da bi zasadil lopato

FINANCE
Projekt drugi tir na hladnem, iz 2TDK pa na polno frči denar
Finance
Jurij Šimac Projekt drugi tir na hladnem, iz 2TDK pa na polno frči denar 10

Koliko zaposlenih že ima 2TDK, kakšne imajo plače in s katerimi zunanjimi svetovalci podjetje sklepa pogodbe, čeprav še ni jasno, ali drugi tir sploh bo

FINANCE
Kaj nas čaka z drugim tirom?
Finance
Redakcija Financ Kaj nas čaka z drugim tirom? 32