Na začetku novembra je estonska letalska družba Nordica, prej Nordic Aviation Group, pretrgala sodelovanje s slovenskim prevoznikom Adria Airways in sklenila partnerstvo s poljskim prevoznikom. Na odgovore iz Adrie, kaj to pomeni za družbo, smo čakali 10 dni, nato pa so poslali zgolj sporočilo, da ne komentirajo. Od 18. novembra naprej bo za Nordico letela poljska letalska družba Lot, piše na spletnih straneh estonske letalske družbe. Po naših neuradnih podatkih naj bi bil to precejšen udarec za Adrio. Gre za večmilijonski posel, pri katerem je Adria ustvarjala dobro razliko v ceni (70 do 80 poletov na teden).
Država doplačala 3,1 milijona, da je lahko Adrio prodala
Na portalu Siol.net pišejo, da Adria Airways nima več premoženja, ki bi ga še lahko prodala. Ker nujno potrebujejo svež denar, naj bi se po neuradnih informacijah pripravljali na prodajo blagovne znamke Adria Airways in nato plačevali njeno uporabnino. Šlo naj bi za posel med podjetji, ki jih obvladuje 4K Invest.
Na začetku letošnjega leta je SDH prodala Adrio Airways za sto tisoč evrov nemškemu podjetju 4K Invest, ki se ukvarja z reševanjem podjetij v težavah. Da jo so ji bili Nemci pripravljeni kupiti, je država družbo dokapitalizirala s 3,1 milijona evrov. Pri Siol.net so pridobili dokumente, ki razkrivajo, da je novi lastnik Adrie Aiways letos oktobra pri preoblikovanju iz delniške družbe v d. o. o. znižal osnovni kapital družbe s 7,6 milijona evrov na milijon evrov. S tem so pokrili izgubo iz lanskega in letošnjega leta, hkrati pa so porabili sveži denar, ki ga je država vplačala ob januarski prodaji.
Adria z rednim poslovanjem ne ustvarja dovolj denarja za plačevanje rastočih stroškov servisiranja in financiranja letal. Pred kratkim so prodali še zadnje lastniško letalo, to je 18 let staro letalo canadair CRJ 200. Zdaj imajo celotno letalsko floto v najemu.
Rezanje povezav
Družba je pred letošnjo zimsko sezono opustila polete iz Tirane do Bruslja in Pariza ter zmanjšala število poletov med Ljubljano in Tirano. Opustili so tudi povezavo do Berlina n povezave med Poljsko in Parizom ter Poljsko in Münchnom. Že na začetku letošnjega leta pa so opustili polete med Ljubljano in Istanbulom.
Država je v zadnjih desetih letih v Adrio Airways vložila 68 milijonov evrov. V lanskem letu je imela družba 152 milijonov evrov prihodkov in približno sedem milijonov evrov izgube. Konec lanskega leta so imeli 382 zaposlenih. Družbo od letos vodi Arno Schuster.
Preberite tudi:
Vodstvo Adrie Aiways ni zadovoljno z rezultati poslovanja, začenjajo s prestrukturiranjem