Enajsti november je v Sloveniji in na Hrvaškem praznik vina, v ZDA Dan veteranov, na Kitajskem pa je to Dan samskih. Gre za neke vrste anti-Valentinovo, ki so ga na Kitajskem mladi začeli proslavljati v devetdesetih letih prejšnjega stoletja, pri Alibabi pa so leta 2009 na ta dan začeli organizirati promocijske razprodaje, saj sicer v tem letnem času vlada prodajno zatišje. Na Kitajskem zato Dan samskih velja za praznik, ko vas trgovci snubijo, da naredite kaj zase, najbolje z nakupi. Če prodaja Valentinovo, anti-Valentinovo prodaja še toliko bolje.
Vsako sekundo 175 tisoč naročil
S pomočjo Alibabe lahko izbirate med približno 10 tisoč prodajalci, ki ponujajo na stotine tisoč izdelkov s popusti. Na razprodajah je tako rekoč vse, od počitnic do avtomobilov. Števci so letos pokazali, da so prek Alibabinih portalov dobili 175 tisoč naročil vsako sekundo. V lanskem letu so za Dan samskih zaslužili 14,3 milijarde dolarjev, za letos jim napovedujejo nove rekorde, proti 20 milijardam dolarjev. Pri teh številkah gre za bruto obseg prodaje, Alibaba je namreč za razliko od Amazona zgolj povezovalec različnih platform drugih trgovcev. Za primerjavo: internetna prodaja v ZDA za Black Friday in Cyber Monday je letos dosegla 2,7 milijarde oziroma tri milijarde dolarjev.
Največji prodajni šov s Katy Perry in gumbom za nakup
Pri Alibabi pa so tokrat naredili še nekaj mega projektov. Ker je na Kitajskem nakupovanje zabava, so v Šanghaju organizirali zabavo s Katy Perry (ta je sicer zadnjih hip odpovedala) in modno revijo, vse skupaj pa so prenašali v živo po spletnih medijih. Medtem ko so se manekenke sprehajale po brvi, ste lahko njihova oblačila naročili s klikom na gumb, izdelke pa so vam dostavili takoj. To pomeni v dveh do treh urah. Pri Alibabi so doslej že večkrat uspešno povezali nastope priljubljenih zvezd in stotine tisoč ljudi za ekrani, še zlasti v notranjosti Kitajske, ki spremljajo prenose v živo in uporabljajo platforme za nakupovanje. Jack Ma, ustanovitelj Alibabe, pravi, da niso več zgolj e-trgovsko podjetje. Gre za podatke, finance in medije.
Virtualni nakupi
Pri Alibabi so ponujali tudi očala za virtualno resničnost za manj kot en dolar, s katerimi lahko nakupujete po vsem svetu. Ko se povežete, se lahko virtualno sprehajate - denimo po trgovini Macy's v New Yorku in če opazit obleko, ki jo želite, zgolj pokimate. Dostava bo hitra.
Nova postavitev oskrbovalnih verig za dostavo v dveh do treh urah
Za dostavo v dveh do treh urah je nujna popolna reorganizacija oskrbovalnih verig in nov način razmišljanja o zalogah in logistiki, pišejo na portalu Supplychain247. Pripraviti je treba platforme za nakupovanje prek telefonov, sisteme zaračunavanja in plačevanja, digitalizirati distribucijo in nadzor zalog ter spremljati prehod izdelkov iz skladišč do voznikov ter končnih kupcev.
Povezava online in offline sveta
Na Kitajskem so v velikih mestih med drugim razvili storitev Ji Su Da, gre za O2O (online to offline) nakupe, pri katerih so v omrežje združene klasične trgovine z digitalnim svetom. Nakup izdelkov poteka prek telefonov in prek plačilne platforme Alipyay, naročiti je mogoče denimo dostavo hrane ali pa izdelke. Ker vsi klasični ponudniki nimajo organizirane dostave, izdelke ali hrano dostavijo v posebne distribucijske centre, od tam pa organizirajo dostavo končnim kupcem.