Predsednik vlade Miro Cerar je danes v Kočevju napovedal, da bo proga proti Kočevju zgrajena leta 2018. Takrat bodo po progi spet začeli voziti potniški vlaki, ki si jih opustili leta 1970. V okviru programa Pokolpje 2020 je sicer predvidenih dodatnih 156 milijonov evrov za prometno in energetsko infrastrukturo za to območje. Dela na železniških tirih so simbolno začeli danes, posel prenove v vrednosti 14,8 milijona evrov je dobila družba Kolektor Koling.
Na Direkciji za infrastrukturo (DRSI) te dni pripravljajo tudi razpis za nadgradnjo signalno - varnostnih naprav na tej progi.
Leta 2013 je zmanjkalo 40 milijonov za dokončanje proge
Leta 2013 je za dokončanje kočevske proge zmanjkalo približno 40 milijonov evrov denarja. Takrat so na ministrstvu za infrastrukturo napovedali, da bodo v proračunih 2016 in 2017 pripravili denar in to jim je očitno uspelo (več v članku: Proti Kočevju bi lahko vlaki spet vozili leta 2017). Takrat so sicer napovedovali, da se bomo do Kočevja z vlakom vozili že leta 2017, zdaj so to prestavili na leto 2018.
Kočevska proga ni ravno na koridorjih, a bi prišla zelo prav za potniški promet
Za kočevsko progo bi sicer lahko rekli, da je slepo črevo, razen če bi se nadaljevala proti Reki, kar pa verjetno nikoli ne bo izvedljivo. V programu DRSI je načeloma zgolj modernizacija prog na glavnih koridorjih, zato je nenavadno, da je kočevska proga sploh prišla v ožji izbor naložb. "Regionalne proge imajo velik pomen za razvoj potniškega prometa. Kočevska in kamniška proga bi z nadgradnjo lahko postali konkurenčni, še zlasti v kontekstu pogostih zastojev na cestah," pravi Damir Topolko, direktor DRSI.
Kateri razpisi prenove infrastrukture so še v pripravi?
Na DRSI sta te dni tik pred objavo razpisa za nadgradnjo signalno – varnostnih naprav na progah Zidani Most – Šentilj in kočevski progi. Razpis za nadgradnjo vozlišča Pragersko in nadgradnjo proge Maribor - Šentilj je na vrsti v prihodnjem letu. Objavili bodo tudi razpis za sistem vodenja vlakov ETCS za dva manjkajoča odseka: Zidani Most – Dobova in Pragersko - Šentilj. Skupaj z Avstrijci pripravljajo tudi projekt obnove železniškega predora Karavanke.
Preberite tudi: Med vladnim obiskom tudi o novem lesno - predelovalnem obratu na Kočevskem
Petričev Kolektor dobil še en posel pri prenovi železnic