Transport in logistika

Bojan Ivanc, GZS: Rast cen na Kitajskem je dobra novica za Slovenijo

To lahko pomeni tudi delno selitev proizvodnje v Evropo, še zlasti v sektorjih s hitro rastjo avtomatizacije

Partnerji sporočajo

FINANCE
Transport in logistika
Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige
Transport in logistika
MEDNARODNI LOGISTIČNI KONGRES
Transport in logistikaPodpornik projekta Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige

Ključne trende v logistiki bo na 11. mednarodnem logističnem kongresu, ki bo od 27. do 29. marca, v Portorožu, pojasnil dr. Nick Vyas, ustanovni direktor Randall R. Kendrick svetovnega instituta oskrbnih verig (Global Supply Chain Institute) ter izredni profesor na USC Marshall poslovni šoli v ZDA.

FINANCE
Transport in logistika
(Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra
Transport in logistika
Logistika
Transport in logistikaPartner projekta (Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra

Pri GLS so prenovili spletno stran Pošljipaket, ki omogoča preprosto pošiljanje paketov tudi za fizične in pravne osebe, ki ne pošiljajo redno

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo
Transport in logistika
Letalski zbirniki
Transport in logistikaPartner projekta cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo

Logistično podjetje je v svoj portfelj dodalo novo storitev: zbirne letalske pošiljke, pri kateri združuje pošiljke pomembnih letališč zahodne Evrope ter različnih lokacij v Aziji.

FINANCE
Transport in logistika
Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta
Transport in logistika
Transport in logistikaPartner projekta Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta

Posvet Partnerstva za trajno gospodarstvo CER o sodelovanju mest in gospodarstva za doseganje podnebnih ciljev

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner bo postal del skupine Nippon Express Group (NX Group)
Transport in logistika
Logistika
Transport in logistikaPodpornik projekta cargo-partner bo postal del skupine Nippon Express Group (NX Group)

Lastnik in ustanovitelj podjetja Stefan Krauter se je po 40. letih odločil prodati podjetje

02.11.2016 15:58
Čas branja: 1 min
Bojan Ivanc, GZS: Rast cen na Kitajskem je dobra novica za Slovenijo
Kitajska proizvodnja bo bolj usmerjena v lokalni in regionalne trge, manj pa v izvoz na razvite trge, pravi Bojan Ivanc iz GZS. Foto: Jure Makovec

To je dobra novica za slovensko in evropsko gospodarstvo, saj so globalna inflacijska pričakovanja še vedno nizka in se bodo zaradi tega vendarle povečevala, pravi Bojan Ivanc, vodja analitike pri GZS ob novici, da so cene kitajskih proizvajalcev zrasle prvič po petih letih. Po njegovi oceni to pomeni tudi delno selitev proizvodnje na evropska tla, še zlasti v sektorjih s hitro rastjo avtomatizacije. »Svetovne multinacionalke so zelo zadržane pri prenosu tehnološkega know-howa na kitajska tla, saj je stopnja zaščite intelektualne lastnine nižja. Kitajska proizvodnja bo bolj usmerjena v lokalni in regionalne trge, manj pa v izvoz na razvite trge. Kitajska tako ni več poceni manufaktura, postaja pa pomembnejša pri trošenju«, pravi Ivanc. Zanimivo pa je, da kitajski srednji sloj ostaja bolj ali manj nedostopen za tuje družbe. Medtem ko so bogatejši Kitajci veliki ljubitelji zahodnih luksuznih izdelkov, kitajski srednji sloj ostaja zvest lokalnim znamkam.

Kdo bo najbolj čutil rast cen

Rast cen kitajskih izdelkov naj bi sicer čutili kupci po vsem svetu, najbolj pa v tistih državah, ki največ uvažajo s Kitajske: Američani iz Kitajske uvozijo kar za 482 milijard dolarjev izdelkov, V Hong kongu za 256 milijard, v Mehiki za 77 milijard, enako v Nemčiji,  Nizozemci pa iz Kitajske uvozijo za 74 milijard dolarjev. Slovenska podjetja so lani na Kitajskem kupila za 758 milijonov evrov izdelkov, tja pa smo prodali za 147 milijonov evrov. Več v članku Kitajci so prvič po petih letih dvignili cene, kaj to pomeni za svetovno trgovino?

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Kitajci prihajajo! Poseben projekt Financ
FINANCE
Članki
Pri Kitajski in Rusiji se naučite nov izraz: sharp power
Finance
FinanceSimona Toplak Pri Kitajski in Rusiji se naučite nov izraz: sharp power 4

Z veliko denarja, ki ga prinašajo Kitajci, spomin na pokol na Trgu nebeškega miru bledi. Kitajci mirno plačujejo visokim politikom, da zagovarjajo kitajske ozemeljske, varnostne in gospodarske interese.

FINANCE
Slovenija
Koliko Evrope so že pokupili Kitajci?
FINANCE
Članki
Kitajci prihajajo: Če Kitajci dajo denar za Gorenje, bo morala Slovenija Kitajski izročiti Tajvance!?
Finance
FinanceSimona Toplak Kitajci prihajajo: Če Kitajci dajo denar za Gorenje, bo morala Slovenija Kitajski izročiti Tajvance!? 5

Kitajska je novi Hanibal. In je pred vrati. Kitajci ne prihajajo z bombami, ampak z denarjem. Za tem denarjem je državna diktatura. Kitajci se zanimajo tudi za Gorenje. Evropski posel ne sme izbirati po nacionalnosti.Denar je denar, zakaj ne kitajski. Evropska politika pa govori o zaščiti. Dobivamo lex Kitajska. ZDA uvajajo carine. Koliko veste o Kitajski? Številke, dejstva, nevarnosti, priložnosti, resnice in zablode – smo zbrali v posebni izdaji o Kitajski.

FINANCE
Manager
(intervju) Kitajska in Slovenija sta gospodarsko komplementarni
Manager
ManagerLojze Javornik (intervju) Kitajska in Slovenija sta gospodarsko komplementarni 1

Kako vidi slovensko-kitajske naložbe gospodarski svetovalec na kitajskem veleposlaništvu Yuan Kehua.

FINANCE
Mater vola, Trump!
Finance
Simona Toplak Mater vola, Trump! 37

Ni problem, da Kitajska ne postaja Amerika. Problem je, da Amerika in Evropa prostovoljno postajata Kitajska.

FINANCE
Manager
Kaj morate vedeti o kitajski svilni poti in kje je na njej Slovenija
Manager
ManagerNataša Koražija Kaj morate vedeti o kitajski svilni poti in kje je na njej Slovenija 4

Te dni so Kitajci opravili še en strateški nakup v Evropi, Cosco bo širil terminal v belgijskem pristanišču. V Sloveniji je Kitajce (neuspešno) zanimala Luka Koper, zdaj naj bi načrtovali širitev mariborskega letališča za 660 milijonov evrov, vendar so nastale podobne težave kot pri progi Beograd–Budimpešta: EU zahteva spoštovanje pravil javnega naročanja.