Transport in logistika

Koliko novih delovnih mest smo ustvarili z evropskimi evri?

V svežem poročilu Evropske komisije o učinkovitosti kohezijske politike so izračunali, da je v EU nastalo milijon novih delovnih mest, vsak vložen evro pa je ustvaril 2,73 evra dodatnega BDP

Partnerji sporočajo

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner je prejel bronasto medaljo EcoVadis za trajnostno uspešnost
Transport in logistika
Partnerji sporočajo
Transport in logistikaUredništvo portala Transport & logistika cargo-partner je prejel bronasto medaljo EcoVadis za trajnostno uspešnost

cargo-partner strankam ponuja možnost uporabe trajnostnega letalskega goriva (SAF) za letalske pošiljke

FINANCE
Transport in logistika
Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige
Transport in logistika
MEDNARODNI LOGISTIČNI KONGRES
Transport in logistikaPodpornik projekta Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige

Ključne trende v logistiki bo na 11. mednarodnem logističnem kongresu, ki bo od 27. do 29. marca, v Portorožu, pojasnil dr. Nick Vyas, ustanovni direktor Randall R. Kendrick svetovnega instituta oskrbnih verig (Global Supply Chain Institute) ter izredni profesor na USC Marshall poslovni šoli v ZDA.

FINANCE
Transport in logistika
(Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra
Transport in logistika
Logistika
Transport in logistikaPartner projekta (Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra

Pri GLS so prenovili spletno stran Pošljipaket, ki omogoča preprosto pošiljanje paketov tudi za fizične in pravne osebe, ki ne pošiljajo redno

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo
Transport in logistika
Letalski zbirniki
Transport in logistikaPartner projekta cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo

Logistično podjetje je v svoj portfelj dodalo novo storitev: zbirne letalske pošiljke, pri kateri združuje pošiljke pomembnih letališč zahodne Evrope ter različnih lokacij v Aziji.

FINANCE
Transport in logistika
Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta
Transport in logistika
Transport in logistikaPartner projekta Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta

Posvet Partnerstva za trajno gospodarstvo CER o sodelovanju mest in gospodarstva za doseganje podnebnih ciljev

17.10.2016 11:39
Čas branja: 3 min
Koliko novih delovnih mest smo ustvarili z evropskimi evri?
V Sloveniji smo v prejšnji finančni perspektivi investirali 3,3 milijarde evropskih evrov in ustvarili 5.900 novih delovnih mest, od tega 890 v turizmu. Foto: Lev Kropotov

V finančni perspektivi 2007 - 2013 smo v EU porabili 346,5 milijarde evrov za povezovanje Evrope; v žargonu EU temu pravijo kohezijska politika, glavna finančna inštrumenta pa sta kohezijski sklad in regionalni razvojni sklad. Za politiko povezovanja Evrope porabimo kar 35 odstotkov celotnega proračuna, kar pomeni, da je to največja postavka evropskega proračuna. K temu znesku so države članice dodale 105,3 milijarde evrov, zasebni investitorji pa 25,3 milijarde evrov.

Poročilo je sestavila skupina svetovalcev, raziskovalcev, revizorjev in ekonomistov, ki so proučevali različne vidike učinkov kohezijskega in razvojnega sklada. Glavni cilj  je bil ugotoviti, ali politika povezovanja ustvarja nova delovna mesta, ali pospešuje gospodarsko rast, kako skrbimo za ranljive skupine, ter kaj bi bilo treba izboljšati.

V razvitih državah ni več treba soinvestirati gradnje cest

Med smernicami za prihodnje delovanje so izpostavili, naj EU več ne uporablja kohezijskih skladov za financiranje gradnje cest v starih državah članicah. Za spodbujanje energetske učinkovitosti stavb je bolje uporabljati posojila kot nepovratna sredstva. Pri upravljanju komunalnih odpadkov imajo vse male enote težave z izvajanjem kompleksnih okoljskih projektov, ker zanje nimajo dovolj strokovnjakov.

Kako pravilno in natančno smo postavljali cilje projektov

Za številne projekte so ocenjevalci napisali, da jih je bilo težko ovrednotiti, ker so bili cilji in kazalci uspešnosti nejasno ali napačno postavljeni. Bili naj bi sicer bolj izostreni kot v prejšnjih programskih obdobjih, v novi finančni perspektivi 2014 - 2020 pa bi morali biti bistveno bolje zastavljeni. Za pametno in učinkovito rabo evropskega denarja je najpomembnejša kakovost občinske in državne administracije.  

Kako uspešni smo bili pri zmanjševanju razvojnih razlik?

V teoriji naj bi EU denar uporabljali za zmanjševanje razvojnih razlik med državami in zmanjševanje razlik znotraj države. V praksi pa se razvojne razlike med državami in znotraj držav še vedno povečujejo, kohezijska politika jih je zgolj rahlo ublažila. EU je zato tudi zmanjšala zahteve glede lokalnega sofinanciranja projektov.

Kolikšen delež javnih naložb pomeni EU denar?

Slovenija je v obdobju 2007 do 2013 za vse kohezijske vladne naložbe uporabila 24,5 odstotka evropskega denarja. Evropsko povprečje za 28 članic je sicer 6,5 odstotka. Največje deleže evropskega denarja pri javnih kapitalskih naložbah pa imajo Madžarska (57,1 odstotka), Litva in Slovaška (52,1 odstotka) in Latvija (50,5 odstotka). Najmanjše deleže evropskega denarja pri javnih naložbah imajo na Švedskem, v Avstriji, na Irskem, Nizozemskem, Danskem in v Luksemburgu; v teh državah so deleži manjši od odstotka, v Nemčiji pa je delež 2,5 odstotka. EU financiranje je bilo usmerjeno v manj razvite države, kljub razmeroma velikim naložbam pa javnost v teh državah članicah ni nujno proevropsko usmerjana. To pomeni, da ni povezave med deležem EU naložb in simpatijami do EU. Za bogate države gradnja cest, mostov in železnic ni glavna boniteta članstva v EU. V manj razvitih državah članicah pa gradnja infrastrukture, ki je včasih prinašala politične točke, očitno ni več garancija za politično podporo. Tako Madžarska kot Slovaška, ki jih najdemo na vrhu seznama med državami z največjimi deleži EU denarja pri naložbah v javne projekte, se zatekajo v evroskeptični populizem, ugotavljajo na portalu Politico.  

Kaj smo v Sloveniji dosegli s 3,3 milijardami evropskih evrov?

Med letoma 2007 in 2013 je Slovenija porabila 3,3 milijard evrov iz regionalnega razvojnega sklada in kohezijskega sklada. Največ naložb smo usmerili v razvoj in raziskave, okolje in transportno infrastrukturo.

  • Zgradili smo 60 kilometrov novih cest
  • Prenovili smo 90 kilometrov železniških prog
  • Ustvarili smo 5.900 novih delovnih mest, od tega 890 v turizmu
  • Vodovodni priključek je dobilo 290 tisoč ljudi
  • Priključek na kanalizacijo in izboljšane čistilne naprave je dobilo 194 tisoč ljudi
  • Nove zmogljivosti v proizvodnjo elektrike iz obnovljivih virov: 172 megavatov
  • Zmanjšali smo emisije toplogrednih plinov za 56 tisoč ton
  • Ustvarili smo 69 gigavatnih ur energetskih prihrankov
  • Financirali smo 504 raziskovalnih projektov
  • 73 tisoč ljudi je priključenih na širokopasovno informacijsko omrežje

Podrobnejša poročila učinkovitosti porabe EU denarja najdete na povezavi Evropske komisije.

Na tej povezavi najdete analizo za Slovenijo.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Subvencije
Črpanje denarja EU: v prvi polovici obdobja porabili le 13 odstotkov razpoložljivega denarja
Subvencije
SubvencijeTeja Grapulin Črpanje denarja EU: v prvi polovici obdobja porabili le 13 odstotkov razpoložljivega denarja 3

Kolesje črpanja denarja iz evropskih skladov se je le začelo hitreje premikati, a bo treba še krepko pritisniti na plin, da bomo pobrali vse, kar nam je na voljo

FINANCE
Manager
(intervju) Slovenka iz Junckerjevega stroja za naložbe: Slovenija je še vedno v krču
Manager
ManagerNataša Koražija (intervju) Slovenka iz Junckerjevega stroja za naložbe: Slovenija je še vedno v krču 8

Andreja Kodrin iz investicijskega sklada EFSI: V 10 do 15 letih bodo panoge, od katerih živi slovensko gospodarstvo, močno spremenjene ali pa jih več ne bo. Pred nami je obdobje menjave tehnologij. Drugi ne spijo, Slovenija pa je še vedno v naložbenem krču.

FINANCE
Transport in logistika
Top 10 največjih evropskih transportnih projektov
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Top 10 največjih evropskih transportnih projektov

Med projekti, ki jih EU najbolj izdatno finančno podpira, je tudi nekaj najbolj kontroverznih; doslej so pri Evropski komisiji razdelili več kot 22,4 milijarde evrov nepovratnega denarja za transport za obdobje 2014 - 2020

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
Subvencije
V proračun letos prihaja še 200 milijonov sredstev EU za nazaj. Ali res?
Subvencije
SubvencijeTeja Grapulin V proračun letos prihaja še 200 milijonov sredstev EU za nazaj. Ali res? 1

Okoli 17 milijonov evrov, ki bi jih morali upravičenci vračati zaradi nepravilne porabe evropskega denarja, pa verjetno ne bo nikoli izterjanih

FINANCE
Nepripravljeni na milijarde
Finance
Teja Grapulin Nepripravljeni na milijarde 1

Slovenska vlada je leta 2014 identificirala 22 projektov, katerih skupna vrednost je bila ocenjena na okoli devet milijard evrov.

FINANCE
Članki
V EU nas čaka proračunski ravs - bo Slovenija še neto prejemnica evropskih sredstev?
Finance
FinanceAlbina Kenda V EU nas čaka proračunski ravs - bo Slovenija še neto prejemnica evropskih sredstev?

V povprečju je v obdobju 2014-2016 Slovenija iz proračuna EU prejela po pol milijarde evrov več, kot je vanj vplačala; zdaj se premikamo v fazo, ko se bo odločalo, ali bo tako tudi v novem sedemletnem proračunskem obdobju

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti