Amazon je dobil 238 ponudb s paketi spodbud za petmilijardno naložbo Amazon je dobil 238 ponudb s paketi spodbud za petmilijardno naložbo Šef Amazona Jeff Bezos je septembra povabil ameriške župane k oddaji ponudb s spodbudami, da bi mu olajšali izbor lokacije za petmilijardno naložbo v nov severnoameriški sedež
Hitri in nori: Skozi predore tudi več kot 200 kilometrov na uro Hitri in nori: Skozi predore tudi več kot 200 kilometrov na uro Dars bo konec meseca objavil razpis za nakup radarjev za merjenje povprečne hitrosti za vse štiri trojanske predore štajerske avtoceste
Zakaj so si Belokranjci zaslužili, da so prvi na tretji osi Zakaj so si Belokranjci zaslužili, da so prvi na tretji osi Na dogodku časnika Finance Belokranjski forum smo govorili o izgradnji južnega dela tretje razvojne osi. Povzemamo nekaj izjav.
Zakaj Dušan Mes kupuje koprskega logista? Zakaj Dušan Mes kupuje koprskega logista? »Za nas je to odlična poteza, ogledujemo si še nekaj manjših tarč z razdelanim poslovnim modelom«, pravi Dušan Mes, šef Slovenskih železnic
Daimler je izbral Luko Koper, več mercedesov prek Slovenije v Azijo Daimler je izbral Luko Koper, več mercedesov prek Slovenije v Azijo Mercedes - Benz je prek Kopra doslej na Kitajsko v Hongkong in Singapur prepeljal več kot sto tisoč vozil na leto, po novem jih bodo vozili tudi na Japonsko

Kako Skandinavci računajo eksternalije pri gradnji kolesarskih stez

05.10.2016  10:59
Vsak prekolesarjen kilometer pomeni za državo 23 centov čistega dobička, vsak z avtom prevožen kilometer pa 16 centov čiste izgube
Kako Skandinavci računajo eksternalije pri gradnji kolesarskih stez
Naložbe v kolesarsko infrastrukturo niso zgolj moderne, temveč tudi pametne - če upoštevamo okoljske, socialne in zdravstvene učinke.

Pred kratkim smo pisali, da Norvežani investirajo 923 milijonov evrov v gradnjo dvosmerne superkolesarske steze, ki bo povezala devet največjih mest in omogočila varen dostop do mestnih središč. Kako se lahko izide ekonomika takšnih naložb? Kolesarjenje na Norveškem ni preveč razširjeno, teren je hribovit, večino leta je mraz in pozimi je tema. Kljub temu pa daljinske kolesarske povezave Norvežani vidijo kot eno izmed orodij za zmanjševanje izpustov v prometu.  

Okoljski, socialni in zdravstveni učinki

Vse več raziskav razkriva pozitivne gospodarske, okoljske, socialne in zdravstvene učinke kolesarjenja. Na Danskem so denimo izračunali, da vsak prekolesarjen kilometer za državo pomeni 23 centov čistega dobička, vsak kilometer, prevožen z avtomobilom, pa pomeni 16 centov čiste izgube. Poleg tega dobro urejena kolesarska infrastruktura ugodno vpliva na cene nepremičnin. Izračuni tudi kažejo, da se vsak evro, naložen v gradnjo kolesarskih stez, petkratno povrne skozi nižje stroške za zdravstvo.

Ljubljana dobro, Slovenija slabo

Kolesarske steze v grobem delimo na mestne in medkrajevne. V Ljubljani imamo razmeroma dobro mestno kolesarsko infrastrukturo s kar 230 kilometri kolesarskih povezav, zato se Ljubljana tudi uvršča med top 20 kolesarjem najbolj prijaznih mest. Precej slabše je na ravni države, kjer imamo zgolj 295 kilometri kolesarskih povezav. V načrtih je sicer, da bomo postopoma zgradili kolesarske trase čez Slovenijo, vendar za zdaj še ni časovnice, niti proračuna. V prejšnji evropski finančni perspektivi smo zgradili samo 38 kilometrov novih kolesarskih povezav. Zelo počasi napredujemo tudi pri turističnih kolesarskih projektih. V Avstriji denimo kolesarska steza ob Dravi pritegne 120 tisoč turistov na leto, pri nas turistične kolesarske povezav nastajajo zelo počasi.

Kaj vse bomo gradili?

Do konca leta 2018 naj bi na DRSI (Direkcija za infrastrukturo) končali manjkajoči del kolesarske steze med Brezovico in Vrhniko; manjka približno 2,5-kilometrski odsek skozi občino Log - Dragomer. Zgradili naj bi tudi približno 3,5 kilometra dolg manjkajoči odsek Imeno–Prelasko na kolesarski stezi med Rogaško Slatino, Podčetrtkom in Bistrico ob Sotli in približno 500 metrov dolg odsek med Tolminom in Mostom na Soči. Kolesarskih povezav je sicer vsako leto nekaj več, a če vprašate kolesarje, jih je premalo, gradimo jih prepočasi, steze so preozke – še zlasti, če družine želijo voziti vštric z manjšimi otroki –, po vrhu pa jih v primerjavi z Avstrijci slabo izkoriš­čamo za razvoj turizma.

Več o tem smo pisali v članku: Norvežani investirajo milijardo v kolesarski križ, kaj gradimo pri nas?

 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
TRANS-LOG
Prevozi
Prevozi Zakaj bo na Brniku kar štirikrat pristala sovjetska tovorna zverina Antonov? 18

Čez naše glavno letališče bodo potovali generatorji iz madžarske tovarne General Electrica v Latinsko Ameriko

TRANS-LOG
Novice
Novice Dušan Mes: Danes ni najboljši dan, dobili smo eno samo ponudbo za potniške vlake 17

Na Slovenskih železnicah so že dvakrat podaljšali rok za oddajo ponudb za potniške vlake; danes so dobili zgolj ponudbo švicarskega...

TRANS-LOG
Novice
Novice Kaj se dogaja z evropskimi letalskimi družbami?

Po Alitaliji in Airberlin se je zlomil še britanski Monarch

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura (Intervju) Dušan Mes: Zdaj je končno jasno, kdo bo pri Emoniki kaj plačal 5

Pri potniškem centru Emonika, projektu za 300 milijonov evrov, je bilo v preteklosti za sto milijonov evrov neznank. Zdaj bo država...

TRANS-LOG
Novice
Novice V Ljubljano se vsak dan pripelje sto tisoč ljudi, mnogi po nepotrebnem 18

5 vprašanj za antropologa Dana Podjeda, urednika nove knjige Research on the Road, v kateri raziskujejo vožnjo kot del življenja

TRANS-LOG
Novice
Novice Intereuropa spet naprodaj? 8

Neuradno: banke, ki imajo večino te logistične družbe, zbirajo svetovalca pri prodaji

TRANS-LOG
Novice
Novice Koliko milijonov teče mimo Darsa, ker Telekom in Q-Free zamujata z e-cestninjenjem

Vsak mesec uide za 1,6 milijona evrov cestnin; v desetih letih, odkar načrtujemo nov sistem, bi z učinkovitim cestninjenjem tovornjakov...

TRANS-LOG
Novice
Novice Lahko Cammeo spremeni naše potovalne navade? Primerjali smo cene taksi prevozov

Od petka naprej bo na ljubljanskih ulicah 60 avtomobilov in 60 voznikov novega ponudnika taksi prevozov Cammeo, kjer obljubljajo, da bodo...