E-mobilnost: Pošta gre v partnerstvo z GEN-I, napovedujejo slovo od fosilne dobe E-mobilnost: Pošta gre v partnerstvo z GEN-I, napovedujejo slovo od fosilne dobe Pošta in GEN-I sta danes sklenila partnerstvo za razvoj e-mobilnosti in zelene dostave; razvili bodo pilotno rešitev v Sloveniji in se razširili v regiji
Pošiljanje paketov in palet bi moralo postati bolj podobno kupovanju letalskih kart Pošiljanje paketov in palet bi moralo postati bolj podobno kupovanju letalskih kart Če lahko prek spleta rezerviramo hotelsko sobo ali kupimo letalsko karto v treh klikih – zakaj je to pri naročanju kurirskih storitev pogosto znanstvena fantastika?
Kako so se na lestvici TOP 101 odrezala podjetja iz transporta in logistike Kako so se na lestvici TOP 101 odrezala podjetja iz transporta in logistike Na lestvici TOP 101 največjih podjetij najdemo devet transportno-logističnih podjetij, na lestvici TOP 101 najboljših pa zgolj skromnih pet
Hitri pregled: prvi hibridni avtobus na Jesenicah, zelena dostava, čiščenje ladij in kaos z odpadno plastiko Hitri pregled: prvi hibridni avtobus na Jesenicah, zelena dostava, čiščenje ladij in kaos z odpadno plastiko Večina logističnih novic doma in po svetu je povezana z zmanjševanjem izpustov in s spremembami v oskrbovalnih verigah zaradi ekologije
Luka Koper je od včeraj večja za 43 hektarjev Luka Koper je od včeraj večja za 43 hektarjev Vlada je včeraj potrdila drugačno delitev koncesijske dajatve, kar je pomembno za občini Koper in Ankaran, za Luko pa je bolj pomembna širitev koncesijskega območja na kopnem in na morju

Kako Skandinavci računajo eksternalije pri gradnji kolesarskih stez

05.10.2016  10:59
Vsak prekolesarjen kilometer pomeni za državo 23 centov čistega dobička, vsak z avtom prevožen kilometer pa 16 centov čiste izgube
Kako Skandinavci računajo eksternalije pri gradnji kolesarskih stez
Naložbe v kolesarsko infrastrukturo niso zgolj moderne, temveč tudi pametne - če upoštevamo okoljske, socialne in zdravstvene učinke.

Pred kratkim smo pisali, da Norvežani investirajo 923 milijonov evrov v gradnjo dvosmerne superkolesarske steze, ki bo povezala devet največjih mest in omogočila varen dostop do mestnih središč. Kako se lahko izide ekonomika takšnih naložb? Kolesarjenje na Norveškem ni preveč razširjeno, teren je hribovit, večino leta je mraz in pozimi je tema. Kljub temu pa daljinske kolesarske povezave Norvežani vidijo kot eno izmed orodij za zmanjševanje izpustov v prometu.  

Okoljski, socialni in zdravstveni učinki

Vse več raziskav razkriva pozitivne gospodarske, okoljske, socialne in zdravstvene učinke kolesarjenja. Na Danskem so denimo izračunali, da vsak prekolesarjen kilometer za državo pomeni 23 centov čistega dobička, vsak kilometer, prevožen z avtomobilom, pa pomeni 16 centov čiste izgube. Poleg tega dobro urejena kolesarska infrastruktura ugodno vpliva na cene nepremičnin. Izračuni tudi kažejo, da se vsak evro, naložen v gradnjo kolesarskih stez, petkratno povrne skozi nižje stroške za zdravstvo.

Ljubljana dobro, Slovenija slabo

Kolesarske steze v grobem delimo na mestne in medkrajevne. V Ljubljani imamo razmeroma dobro mestno kolesarsko infrastrukturo s kar 230 kilometri kolesarskih povezav, zato se Ljubljana tudi uvršča med top 20 kolesarjem najbolj prijaznih mest. Precej slabše je na ravni države, kjer imamo zgolj 295 kilometri kolesarskih povezav. V načrtih je sicer, da bomo postopoma zgradili kolesarske trase čez Slovenijo, vendar za zdaj še ni časovnice, niti proračuna. V prejšnji evropski finančni perspektivi smo zgradili samo 38 kilometrov novih kolesarskih povezav. Zelo počasi napredujemo tudi pri turističnih kolesarskih projektih. V Avstriji denimo kolesarska steza ob Dravi pritegne 120 tisoč turistov na leto, pri nas turistične kolesarske povezav nastajajo zelo počasi.

Kaj vse bomo gradili?

Do konca leta 2018 naj bi na DRSI (Direkcija za infrastrukturo) končali manjkajoči del kolesarske steze med Brezovico in Vrhniko; manjka približno 2,5-kilometrski odsek skozi občino Log - Dragomer. Zgradili naj bi tudi približno 3,5 kilometra dolg manjkajoči odsek Imeno–Prelasko na kolesarski stezi med Rogaško Slatino, Podčetrtkom in Bistrico ob Sotli in približno 500 metrov dolg odsek med Tolminom in Mostom na Soči. Kolesarskih povezav je sicer vsako leto nekaj več, a če vprašate kolesarje, jih je premalo, gradimo jih prepočasi, steze so preozke – še zlasti, če družine želijo voziti vštric z manjšimi otroki –, po vrhu pa jih v primerjavi z Avstrijci slabo izkoriš­čamo za razvoj turizma.

Več o tem smo pisali v članku: Norvežani investirajo milijardo v kolesarski križ, kaj gradimo pri nas?

 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
TRANS-LOG
Novice
Novice Računsko sodišče je razcefralo poslovanje skupine Slovenske železnice 12

Na železnicah so nepregledno prelivali denar med odvisnimi družbami, navidezno so oddajali notranja naročila in niso vzpostavili...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Luka Koper je od včeraj večja za 43 hektarjev 1

Vlada je včeraj potrdila drugačno delitev koncesijske dajatve, kar je pomembno za občini Koper in Ankaran, za Luko pa je bolj pomembna...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Državni revizorji zavrnili Riko in Ruse, gradil bo Pomgrad, proga Pesnica–Šentilj bo dražja 7

Pomgrad si je z revizijami pribojeval prenovo proge Pesnica–Šentilj–državna meja; na DRSI so najprej dvakrat izbrali najcenejši...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Kočevska proga: DRSI je zavrnil Iskro in GH Holding, zmagal je Siemens 5

Na Direkciji RS za infrastrukturo so po dobrem letu in pol od objave naročila za tretjo fazo modernizacije kočevske proge posel oddali...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Prenova železnic: DRSI je za vozlišče Pragersko izbral Riko z Rusi 2

Če ne bo revizij, bo to prvi projekt, ki ga bo dobil ruski RZD International na našem železniškem omrežju. Projekt prenove...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Kaj bo gradil župan Janković? 6

V finančni perspektivi 2014 - 2020 je prvič na voljo denar za urbano prenovo; 11 mestnih občin si bo razdelilo približno 140 milijonov...

TRANS-LOG
Novice
Novice Vrtnarji iz Prekmurja gradijo digitaliziran logistični center na geotermalno energijo

Naložbeno vretje: poleg farmacevtskega logističnega parka družbe Kuehne+Nagel na Brniku in Lidlovega distribucijskega centra v Arji vasi...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Je Cerarjeva ekipa res ujela evropske milijone za drugi tir? Ne še.

Danes so sicer podpisali sporazum o dodelitvi 109 milijonov evrov med projektnim podjetjem 2TDK in evropsko agencijo INEA, vendar zakon o...