Prevoznike bodo s 1. januarjem udarili prvi računi za drugi tir, plačevali jih bodo 35 let Prevoznike bodo s 1. januarjem udarili prvi računi za drugi tir, plačevali jih bodo 35 let Vlada je potrdila sklep o pribitku na cestnino za tovornjake in avtobuse, prevozniki bodo leta 2019 plačali predvidoma 12,5 milijona evrov; finančna konstrukcija za drugi tir še ni sestavljena
(video) Kako je po 400 ljudi na dan v 50 dneh odstranilo staro progo proti Šentilju in zgradilo novo (video) Kako je po 400 ljudi na dan v 50 dneh odstranilo staro progo proti Šentilju in zgradilo novo Progo med Pesnico in Šentiljem so zaprli 26. oktobra, v soboto jo bodo ponovno odprli za promet.
Italijanske državne železnice kupujejo Alitalio, ki je nabrala za 3,3 milijarde evrov dolgov Italijanske državne železnice kupujejo Alitalio, ki je nabrala za 3,3 milijarde evrov dolgov Italijanska populistična vlada, ki jo vodi premier Giuseppe Conte, rešuje nacionalno letalsko družbo tako, da je za kupca določila italijanske železnice
Vklop postajališč Dolgi most in Lavrica. Kako bi lahko Slovenske železnice bolje uporabile petkrako zvezdo okoli Ljubljane Vklop postajališč Dolgi most in Lavrica. Kako bi lahko Slovenske železnice bolje uporabile petkrako zvezdo okoli Ljubljane Z današnjim preklopom na zimski vozni red vlaki ustavljajo na novih postajališčih Lavrica in Dolgi most. Bi lahko na SŽ kdaj uredili primestni promet v 15-minutnem taktu proti Borovnici, Kranju, Kamniku, Litiji ali Grosuplju?
Eksperiment Adrie Airways z ruskimi letali: je to dobra poteza ali norost? Eksperiment Adrie Airways z ruskimi letali: je to dobra poteza ali norost? Pavel Prhavc, Adria Tehnika: Pri Airbusu vsak mesec izdelajo 90 do sto letal airbus 320, pri ruskem Suhoju pa so v devetih letih izdelali vsega skupaj približno 200 letal

Kako Skandinavci računajo eksternalije pri gradnji kolesarskih stez

Čas branja: 2 min
05.10.2016  10:59
Vsak prekolesarjen kilometer pomeni za državo 23 centov čistega dobička, vsak z avtom prevožen kilometer pa 16 centov čiste izgube
Kako Skandinavci računajo eksternalije pri gradnji kolesarskih stez
Naložbe v kolesarsko infrastrukturo niso zgolj moderne, temveč tudi pametne - če upoštevamo okoljske, socialne in zdravstvene učinke.

Pred kratkim smo pisali, da Norvežani investirajo 923 milijonov evrov v gradnjo dvosmerne superkolesarske steze, ki bo povezala devet največjih mest in omogočila varen dostop do mestnih središč. Kako se lahko izide ekonomika takšnih naložb? Kolesarjenje na Norveškem ni preveč razširjeno, teren je hribovit, večino leta je mraz in pozimi je tema. Kljub temu pa daljinske kolesarske povezave Norvežani vidijo kot eno izmed orodij za zmanjševanje izpustov v prometu.  

Okoljski, socialni in zdravstveni učinki

Vse več raziskav razkriva pozitivne gospodarske, okoljske, socialne in zdravstvene učinke kolesarjenja. Na Danskem so denimo izračunali, da vsak prekolesarjen kilometer za državo pomeni 23 centov čistega dobička, vsak kilometer, prevožen z avtomobilom, pa pomeni 16 centov čiste izgube. Poleg tega dobro urejena kolesarska infrastruktura ugodno vpliva na cene nepremičnin. Izračuni tudi kažejo, da se vsak evro, naložen v gradnjo kolesarskih stez, petkratno povrne skozi nižje stroške za zdravstvo.

Ljubljana dobro, Slovenija slabo

Kolesarske steze v grobem delimo na mestne in medkrajevne. V Ljubljani imamo razmeroma dobro mestno kolesarsko infrastrukturo s kar 230 kilometri kolesarskih povezav, zato se Ljubljana tudi uvršča med top 20 kolesarjem najbolj prijaznih mest. Precej slabše je na ravni države, kjer imamo zgolj 295 kilometri kolesarskih povezav. V načrtih je sicer, da bomo postopoma zgradili kolesarske trase čez Slovenijo, vendar za zdaj še ni časovnice, niti proračuna. V prejšnji evropski finančni perspektivi smo zgradili samo 38 kilometrov novih kolesarskih povezav. Zelo počasi napredujemo tudi pri turističnih kolesarskih projektih. V Avstriji denimo kolesarska steza ob Dravi pritegne 120 tisoč turistov na leto, pri nas turistične kolesarske povezav nastajajo zelo počasi.

Kaj vse bomo gradili?

Do konca leta 2018 naj bi na DRSI (Direkcija za infrastrukturo) končali manjkajoči del kolesarske steze med Brezovico in Vrhniko; manjka približno 2,5-kilometrski odsek skozi občino Log - Dragomer. Zgradili naj bi tudi približno 3,5 kilometra dolg manjkajoči odsek Imeno–Prelasko na kolesarski stezi med Rogaško Slatino, Podčetrtkom in Bistrico ob Sotli in približno 500 metrov dolg odsek med Tolminom in Mostom na Soči. Kolesarskih povezav je sicer vsako leto nekaj več, a če vprašate kolesarje, jih je premalo, gradimo jih prepočasi, steze so preozke – še zlasti, če družine želijo voziti vštric z manjšimi otroki –, po vrhu pa jih v primerjavi z Avstrijci slabo izkoriš­čamo za razvoj turizma.

Več o tem smo pisali v članku: Norvežani investirajo milijardo v kolesarski križ, kaj gradimo pri nas?

 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
TRANS-LOG
Novice
Novice Prihajajo prvi tovornjaki brez vozniške kabine 22

Z razvojem e-mobilnosti in umetne inteligence naj bi bilo mogoče močno zmanjšati emisije, znižati stroške in povečati prometno...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Šest bilijonov dolarjev težka ovira za razcvet električnih avtomobilov 12

Stroški popolnega prehoda na električne avtomobil so astronomski: teoretično je potrebnih šest bilijonov dolarjev samo za izgradnjo...

TRANS-LOG
Novice
Novice 100 največjih logističnih podjetij v državi. Kako so gospodarski razcvet izkoristili veliki in manjši

Kateri špediterji, prevozniki in distributerji najbolje izkoriščajo lego Slovenije, razcvet mednarodne trgovine in rast domače porabe

TRANS-LOG
Novice
Novice Adria Airways: že druga napoved dokapitalizacije v zadnjem mesecu. Kaj se dogaja? 4

V Adrii Airways so 25. oktobra napovedali dokapitalizacijo vsaj deset milijonov evrov, zdaj pa napovedujejo še štiri milijone.

TRANS-LOG
Novice
Novice Eksperiment Adrie Airways z ruskimi letali: je to dobra poteza ali norost? 9

Pavel Prhavc, Adria Tehnika: Pri Airbusu vsak mesec izdelajo 90 do sto letal airbus 320, pri ruskem Suhoju pa so v devetih letih izdelali...

TRANS-LOG
25 logistov, ki najbolje plačujejo svoje zaposlene

Pri Kontroli zračnega prometa Slovenije so plače že tradicionalno visoke, našli pa smo precej drugih logistov, ki niso prav nič...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura (video) Kako je po 400 ljudi na dan v 50 dneh odstranilo staro progo proti Šentilju in zgradilo novo 7

Progo med Pesnico in Šentiljem so zaprli 26. oktobra, v soboto jo bodo ponovno odprli za promet.

TRANS-LOG
Novice
Novice Digitalizacija železnic: spletni nakup vozovnic deluje, mobilna aplikacija še ne 13

Prek spleta bomo lahko kupovali zgolj vozovnice v domačem prometu, mobilne aplikacije bodo začele delovati, ko bodo na SŽ dobili odgovor...