Kako so po Evropi zrasli novi potniški centri, medtem ko Emonika stoji Kako so po Evropi zrasli novi potniški centri, medtem ko Emonika stoji Dunaj, Rotterdam, Afragola, Poznanj – to je nekaj evropskih mest, kjer so v zadnjih letih zgradili nove glavne postaje. Kako jim je uspelo in kje so našli denar?
Neuradno: na Slovenskih železnicah bodo rekli »da« Stadlerjevi ponudbi, kupili bodo potniške vlake za 170 milijonov evrov Neuradno: na Slovenskih železnicah bodo rekli »da« Stadlerjevi ponudbi, kupili bodo potniške vlake za 170 milijonov evrov Minilo je pet mesecev, odkar je potekel rok za oddajo ponudb za nakup potniških vlakov, na katero se je odzval zgolj Stadler. Zakaj na železnicah tako mečkajo?
Prometni inšpektorji v akciji: preverjali bodo papirje tovornjakarjev, pa tudi treznost železničarjev Prometni inšpektorji v akciji: preverjali bodo papirje tovornjakarjev, pa tudi treznost železničarjev V skladu s strateškimi usmeritvami in prioritetami inšpektorjev bo letos precej pregledov avtoprevoznikov, železniški inšpektorji bodo nadzorovali gradnjo infrastrukture, pa tudi preverjali psihofizično stanje železničarjev
Intereuropa spet naprodaj. Bo tokrat šlo in kje so ovire? Intereuropa spet naprodaj. Bo tokrat šlo in kje so ovire? Podjetje se razdolžuje, kar je dobro; cokla pri prodaji bi lahko bila država
Nadzorniki Luke Koper so potrdili poslovni načrt Zadelove uprave, a nekaj še manjka Nadzorniki Luke Koper so potrdili poslovni načrt Zadelove uprave, a nekaj še manjka V Luki, ki jo vodi Dimitrij Zadel, letos ciljajo na 49 milijonov evrov čistega dobička pri 232 milijnih evrov prihodkov. Prihodnji mesec bo uprava predstavila rešitev za IPS, predvidoma bo treba načrt popravljati

Kako Skandinavci računajo eksternalije pri gradnji kolesarskih stez

05.10.2016  10:59
Vsak prekolesarjen kilometer pomeni za državo 23 centov čistega dobička, vsak z avtom prevožen kilometer pa 16 centov čiste izgube
Kako Skandinavci računajo eksternalije pri gradnji kolesarskih stez
Naložbe v kolesarsko infrastrukturo niso zgolj moderne, temveč tudi pametne - če upoštevamo okoljske, socialne in zdravstvene učinke.

Pred kratkim smo pisali, da Norvežani investirajo 923 milijonov evrov v gradnjo dvosmerne superkolesarske steze, ki bo povezala devet največjih mest in omogočila varen dostop do mestnih središč. Kako se lahko izide ekonomika takšnih naložb? Kolesarjenje na Norveškem ni preveč razširjeno, teren je hribovit, večino leta je mraz in pozimi je tema. Kljub temu pa daljinske kolesarske povezave Norvežani vidijo kot eno izmed orodij za zmanjševanje izpustov v prometu.  

Okoljski, socialni in zdravstveni učinki

Vse več raziskav razkriva pozitivne gospodarske, okoljske, socialne in zdravstvene učinke kolesarjenja. Na Danskem so denimo izračunali, da vsak prekolesarjen kilometer za državo pomeni 23 centov čistega dobička, vsak kilometer, prevožen z avtomobilom, pa pomeni 16 centov čiste izgube. Poleg tega dobro urejena kolesarska infrastruktura ugodno vpliva na cene nepremičnin. Izračuni tudi kažejo, da se vsak evro, naložen v gradnjo kolesarskih stez, petkratno povrne skozi nižje stroške za zdravstvo.

Ljubljana dobro, Slovenija slabo

Kolesarske steze v grobem delimo na mestne in medkrajevne. V Ljubljani imamo razmeroma dobro mestno kolesarsko infrastrukturo s kar 230 kilometri kolesarskih povezav, zato se Ljubljana tudi uvršča med top 20 kolesarjem najbolj prijaznih mest. Precej slabše je na ravni države, kjer imamo zgolj 295 kilometri kolesarskih povezav. V načrtih je sicer, da bomo postopoma zgradili kolesarske trase čez Slovenijo, vendar za zdaj še ni časovnice, niti proračuna. V prejšnji evropski finančni perspektivi smo zgradili samo 38 kilometrov novih kolesarskih povezav. Zelo počasi napredujemo tudi pri turističnih kolesarskih projektih. V Avstriji denimo kolesarska steza ob Dravi pritegne 120 tisoč turistov na leto, pri nas turistične kolesarske povezav nastajajo zelo počasi.

Kaj vse bomo gradili?

Do konca leta 2018 naj bi na DRSI (Direkcija za infrastrukturo) končali manjkajoči del kolesarske steze med Brezovico in Vrhniko; manjka približno 2,5-kilometrski odsek skozi občino Log - Dragomer. Zgradili naj bi tudi približno 3,5 kilometra dolg manjkajoči odsek Imeno–Prelasko na kolesarski stezi med Rogaško Slatino, Podčetrtkom in Bistrico ob Sotli in približno 500 metrov dolg odsek med Tolminom in Mostom na Soči. Kolesarskih povezav je sicer vsako leto nekaj več, a če vprašate kolesarje, jih je premalo, gradimo jih prepočasi, steze so preozke – še zlasti, če družine želijo voziti vštric z manjšimi otroki –, po vrhu pa jih v primerjavi z Avstrijci slabo izkoriš­čamo za razvoj turizma.

Več o tem smo pisali v članku: Norvežani investirajo milijardo v kolesarski križ, kaj gradimo pri nas?

 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
TRANS-LOG
Novice
Novice CargoX z izdajo kriptožetonov v nekaj minutah do sedmih milijonov dolarjev 23

Logistični start-up CargoX je včeraj ob 15h začel z redno prodajo žetonov in v dobrih sedmih minutah dosegel načrtovanih sedem...

TRANS-LOG
Novice
Novice Kako so Kitajci zakrožili po Evropi in kaj to pomeni za Luko Koper 1

Kitajski ladjar in logist Cosco bo v belgijskem pristanišču Zeebrugge razvil terminal za sever Evrope, ki bo podoben njihovemu grškemu...

TRANS-LOG
Novice
Novice Intereuropa spet naprodaj. Bo tokrat šlo in kje so ovire?

Podjetje se razdolžuje, kar je dobro; cokla pri prodaji bi lahko bila država

TRANS-LOG
Novice
Novice Neuradno: na Slovenskih železnicah bodo rekli »da« Stadlerjevi ponudbi, kupili bodo potniške vlake za 170 milijonov evrov

Minilo je pet mesecev, odkar je potekel rok za oddajo ponudb za nakup potniških vlakov, na katero se je odzval zgolj Stadler. Zakaj na...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Most na Pelješac: Strabag hoče izriniti Kitajce, šli naj bi se damping 5

Avstrijski Strabag, ki je oddal za 20 odstotkov višjo ponudbo od kitajskega konzorcija, se je pritožil, ker naj bile cene kitajskih...

TRANS-LOG
Novice
Novice Volvo Trucks je vložil šest milijonov evrov v novo stavbo v še neodkritem delu Ljubljane

Volvo Trucks, ki je odprl novi center v Sloveniji, je lani prehitel tekmece in postal največji igralec v segmentu težkih tovornih vozil...

TRANS-LOG
Oskrbovalne verige
Oskrbovalne verige Dobra novica: sežanski Boxline UCL je prevzel tekmeca na Češkem, tovor bodo usmerili na Koper

Borut Mahnič, Boxline UCL: Z nakupom smo postali razmeroma velik igralec na češkem trgu zbirnih kontejnerskih prevozov v pomorskem...

TRANS-LOG
Novice
Novice (Anketa) Koliko bomo zaslužili v letu 2018 s premikanjem tovora čez Slovenijo?

Lahko tudi letos pričakujemo tako hitro rast v logistiki kot v letu 2017? V podjetjih so večinoma optimistični.