Konzorcij domačih gradbincev je zmagal v tekmi s turškim Cengizom Konzorcij domačih gradbincev je zmagal v tekmi s turškim Cengizom Na Direkciji za infrastrukturo so za nadgradnjo proge Maribor - Šentilj izbrali konzorcij slovenskih gradbincev, ki bodo nadgradili progo za 101 milijon evrov
Alenka Bratušek ustanavlja infrastrukturni sklad. Bo več denarja za ceste in železnice? Alenka Bratušek ustanavlja infrastrukturni sklad. Bo več denarja za ceste in železnice? Po sedanjem predlogu zakona bo v infrastrukturnem skladu nekaj več kot 170 milijonov evrov, glavni vir za polnjenje bodo letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu
Silvo Berdajs, ki je lani grozil zaposlenim, je spet nadzornik železnic Silvo Berdajs, ki je lani grozil zaposlenim, je spet nadzornik železnic Dušan Mes, šef Slovenskih železnic: Kdo je nadzornik s strani delavcev, je stvar delavcev
Razpoloženje se je začelo kisati, kako se odzivajo v logistiki Razpoloženje se je začelo kisati, kako se odzivajo v logistiki V drugem četrtletju se je razpoloženje ponekod začelo kvariti, največ živčnosti je čutiti v povezavi z avtoindustrijo. Izvozniki, distributerji in nekateri manjši agilni logisti pa še vedno vlečejo navzgor
Dostava paketov: kdo zmaguje v tekmi za spletne kupce Dostava paketov: kdo zmaguje v tekmi za spletne kupce V omrežje za dostavo največ vlagajo pri GLS, kjer bodo prihodnje leto imeli že 20 distribucijskih centrov in 120 paketomatov

Preobrat: na Reki so prehiteli Koper in Trst po hitrosti rasti pretovora zabojnikov

Čas branja: 2 min
18.09.2016  12:05
Reka ima sicer med tremi severnojadranskimi pristanišči najmanjši tržni delež, vendar so v letošnjih prvih osmih mesecih povečali pretovor zabojnikov za 11,5 odstotka.
Preobrat: na Reki so prehiteli Koper in Trst po hitrosti rasti pretovora zabojnikov
Leta 2011 je koncesijo za upravljanje kontejnerskega terminala v pristanišču Reka kupil filipinski terminalist ICTSI, ki upravlja pristaniške terminale v Aziji, Avstraliji, Indiji, na Bližnjem vzhodu, v Afriki in v Evropi.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
MSC dodaj
CMA dodaj
ICTSI dodaj
International Container... dodaj
adriatic dodaj

V prvih osmih mesecih so na Reki namerili kar 11,5-odstotno rast pretovora zabojnikov in prehiteli tekmece, pišejo v tržaškem Il Piccolu. Takšne pa so absolutne številke: na Reki so od januarja do konca avgusta pretovorili 121.828 TEU (manjših enot zabojnikov), v Kopru 565.921 TEU, kar je 7,8-odstotna rast. Za pristanišče v Trstu je na voljo zgolj podatek, da so v prvih sedmih mesecih pretovorili 265.018 TEU, kar je 1,16 odstotka več kot lani v tem obdobju - v prvih osmih mesecih pa naj bi bila rast približno dvoodstotna. Koper je še vedno daleč pred tekmeci po absolutnih številkah.

Nov koncesionar v Trstu

So pa v Trstu precej okrepili pretovor po železnici, ta je zrasel za 12,5 odstotka. V prihodnje se bodo usmerili predvsem v dodajanje novih povezav z vlaki proti Srednji in Vzhodni Evropi in proti Severni Italiji, napoveduje Zeno D'Agostino, ki vodi pristaniško upravo v Trstu. Ta mesec so že uvedli tedensko povezavo med Trstom in terminalom na Slovaškem, pred tem pa so uvedli pet vlakov na teden proti Budimpešti. Več v članku Tako v Trstu tekmujejo s Koprom za zabojnike. V Trstu imajo sicer od lani novega upravljavca kontejnerskega terminala, TMT, ki napoveduje za 188 milijonov evrov naložb, v lastništvo TMT je s 45-odstotki vstopil ladjar MSC.

Tržni delež Reke pri zabojnikih majhen, a narašča

Direktor prodaje Jadranskih Vrat, podjetja, ki ima koncesijo za upravljanje kontejnerskega terminala Brajdica na Reki, je zadovoljen. Tržni delež Reke med severnojadranskimi pristanišči je zrasel na 12 odstotkov in če bodo nadaljevali s takšnim tempom do konca leta, bi lahko presegli rekord iz leta 2008, ko so pretovorili 170 tisoč zabojnikov. V letošnjem letu naj bi dosegli  številko 180 tisoč (skupnih zmogljivosti je sicer 600 tisoč, leta 2011 so načrtovali, da jih bodo do letos povečali na milijon TEU). Zgolj avgusta letos so namreč pretovorili 16 tisoč TEU, med drugim tudi zaradi povezave ladjarja CMA - CGM, ki vsak teden raztovori zabojnike na Reki, od tam pa jih z vlaki odpeljejo proti Madžarski.

ICTSI naj bi na Reki investiral milijardo kun

Jadranska vrata imajo od leta 2011 strateškega partnerja ICTSI (International Container Terminal Services), filipinski ICTSI je takrat za 30 let dobil koncesijo (do leta 2041) in od takrat za  Jadranska vrata uporabljajo blagovno znamko ACGT (Adriatic Gate Container Terminal). Luka Rijeka je lastnica 49 odstotkov delnic AGCT, ICTSI pa 51 odstotkov. Filipinska družba naj bi takrat za 30-letno koncesijo plačala milijardo kun (133 milijonov evrov). Za zdaj jim večjega preskoka na Reki še ni uspelo narediti.

Terminalist v lasti tretjega najbogatejšega Filipinca

 ICTSI je bil v izhodišču upravljavec pristanišča v Manili, leta 1992 so delnice družbe začele kotirati na filipinski borzi. Leta 1994 so začeli z mednarodno širitvijo in zdaj upravljajo pristanišča na Japonskem, Poljskem, v Ekvadorju, Braziliji, na Hrvaškem in na Madagaskarju. Še zanimivost: Družbo ICTSI je leta 1988 ustanovil filipinski poslovnež Enrique K. Razon, njegova družina je upravljala pristanišča na Filipinih že tri generacije. Na Forbesovi lestvici je Enrique K. Razon tretji najbogatejši Filipinec, njegovo premoženje so lani ovrednotili na 5,2 milijarde dolarjev.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
TRANS-LOG
Skladiščenje
Skladiščenje Spletna prodaja: kako raste mini amazon v Domžalah

V prvem »fulfillment« centru za podporo spletnim trgovcem zaradi rasti povpraševanja že iščejo večje skladišče

TRANS-LOG
Skladiščenje
Skladiščenje Skladiščna mrzlica: logisti bodo še gradili, pomagajo jim tudi najbogatejši Slovenci 1

Pregled: logisti, trgovci in industrialci investirajo v nova skladišča; pri razvoju projektov se vse pogosteje povezujejo s podjetji za...

TRANS-LOG
Novice
Novice (fotoreportaža) Kako na ohlajanje gleda Dunajčan, ki je na Brniku ravnokar investiral 28 milijonov evrov 2

Gospodarske napovedi niso zelo dobre, vendar tu imamo ljudi, ki jim zaupam, da bodo znali voditi center ne glede na nihanja, je na odprtju...

TRANS-LOG
Novice
Novice Ulrich Zorin, Dars: Darsovi podatki so ob delavnikih boljši od Googlovih 5

Dars gre z digitalizacijo nad prometne zamaške, čistili bodo tudi fantomske zastoje; največ novih portalov bo na ljubljanskem obroču

TRANS-LOG
Novice
Novice Greta Thunberg proti letalski industriji: kako je v 14 dneh preplula Atlantik in kako ji solijo pamet 133

Šestnajstletna aktivistka z aspergerjevim sindromom je dobila veliko pokroviteljskih nasvetov, da ji ne bi bilo treba zapravljati 14 dni...

TRANS-LOG
Novice
Novice Luka Koper: skok števila zaposlenih za 40 odstotkov in upad dobička. Kako bo do konca leta? 3

V prvih šestih mesecih letos so v skupini Luka Koper ustvarili 120 milijonov evrov čistih prodajnih prihodkov in 25 milijonov evrov...

TRANS-LOG
Novice
Novice Silvo Berdajs, ki je lani grozil zaposlenim, je spet nadzornik železnic 1

Dušan Mes, šef Slovenskih železnic: Kdo je nadzornik s strani delavcev, je stvar delavcev

TRANS-LOG
Novice
Novice Pošta je dobila zeleno luč AVK za prevzem Intereurope, kaj sledi?

Na Pošti pričakujejo, da bi lahko bil prenos lastništva delnic od bank upnic izpeljan jeseni ali najpozneje do konca leta