V Luki Koper so prejšnji teden začeli nameščati tri nova dvigal RTM; gre za mostna dvigala na gumijastih kolesih za pretovor zabojnikov. Dvigala so kupili v finskem podjetju Konecranes, nosilno konstrukcijo pa so zvarili v hrvaškem podjetju Radež. Dvigala so sestavili v Splitu, v petek pa so prva tri pripeljali v Koper. Do novembra bodo v Koper priplula še štiri dodatna dvigala, tako da bo novih skupaj sedem dvigal, vseh mostnih dvigal na kolesih pa bo v Luki Koper 22. Skupaj s tremi tirnimi dvigali RMG, ki so jih kupili pred nekaj tedni, bodo za 10 novih dvigal v Luki plačali približno 20 milijonov evrov.
Podaljšanje prvega pomola - katere ovire bo treba preskočit
Nakup dvigal sodi v kontekst širšega projekta prenove kontejnerskega terminala in povečanja zmogljivosti za pretovor zabojnikov. Projekt vključuje tudi podaljšanje prvega pomola in pridobitev dodatnih skladiščnih površin, kjer za zdaj ne poteka vse gladko, ker Luki še ni uspelo pridobiti okoljevarstvenega soglasja, vpletla se je tudi občina Koper in na prvi pogled je videti, kot da sta župan in Luka na različnih bregovih (več: Boris Popovič ima nove zamisli za Luko Koper, kako bo to užgalo delničarje ).
Rezultati Luke: rast dobička
Luka Koper je sicer v prvih šestih mesecih ustvarila 102 milijona evrov prodajnih prihodkov, to je desetina več kot lani v istem obdobju. Dobiček iz poslovanja se je povečal za več kot šestino in dosegel 28 milijonov evrov, čisti dobiček pa je dosegel 23,7 milijona evrov in je za petino večji kot v prvem polletju lani.
V Kopru sicer letos načrtujejo 21,4 milijona ton pretovora, dosegli naj bi približno 195 milijonov evrov prodajnih prihodkov in nekaj manj kot 38 milijonov evrov čistega dobička. Praviloma je drugo polletje nekoliko manj aktivno kot prvo, za zdaj pa v Luki nekoliko prehitevajo načrte pri pretovoru in prihodkih. Pri dobičku so napovedali 29-odstotno rast. V Luki Koper so imeli sicer zaplete pred julijsko skupščino z nekajdnevnim izpadom prihodkov.
Naložbe in zapleti na obzorju
V Luki Koper hočejo do leta 2020 investirati skupaj kar 300 milijonov evrov, od tega kar 235 milijonov za povečanje zmogljivosti kontejnerskega terminala. Preostale naložbe bodo v posodabljanje avtomobilskega terminala, v nov potniški terminal, nove vhode in podobno.
Za širitev avtomobilskega terminala potrebujejo v Luki soglasje države, ker so nove površine za skladiščenje v državni lasti in segajo na območje, kjer naj bi bil v prihodnosti tretji pomol. To pomeni odpiranje koncesijske pogodbe in nova pogajanja z državo. V odnosih z državo - tako z ministrstvom kot z SDH, so doslej v Luki bolj podirali kot pa gradili mostove. Zatika se tudi pri postopkih za podaljšanje prvega pomola, kjer želi mestna občina Koper postati stranka v postopku pri pridobivanju okoljevarstvenega soglasja. V Luki bodo morali tudi pospešeno urejati z državo in občino, da se bo kaj premaknilo pri novih vhodih v pristanišče.
Preberite tudi: V Trstu bo nov koncesionar v kontejnerski terminal vložil 188 milijonov evrov.