Ministrstvo za infrastrukturo bo letos ponovno razdelilo dobrih 107 milijonov evrov za javni potniški promet. Od tega gre 21 milijonov avtobusnim prevoznikom, SŽ-.Potniški promet dobi 48 milijonov evrov, za povrh pa je v sistemu še 38,6 milijona evrov za subvencioniranje dijaških in študentskih prevozov. Te milijone prevozniki dobijo, ko prodajo subvencionirane vozovnice.
Ali ministrstvo razdeli preveč denarja? Po mnenju Računskega sodišča naj bi vsako leto razdelili nekaj milijonov preveč (namesto 21 milijonov naj bi bilo za avtobusne prevoznike dovolj 15), ker prevozniki obračunavajo tarife po cenah iz leta 2007, ne pa po cenah iz leta 2009. "Vse je zapisano v pravilnikih, gre za cene, ki so dogovorjene z ministrstvom", pravi Robert Sever iz GZS. Teh nejasnosti ministrstvo za infrastrukturo ni pojasnilo, so pa danes na portalu objavili delno odzivno poročilo (www.mzi.gov.si/si/medijsko_sredisce/novica/article/771/8443/).
Če bi sistem IJPP že deloval, bi bilo vse bolj pregledno
Ministrstvo za infrastrukturo (prej za promet) uvaja sistem integriranega javnega potniškega prometa in enotno vozovnico že od leta 2007. Glavni cilj je poenotiti in uskladiti vozne rede, ustvariti pregleden sistem in izboljšati storitve za potnike. Sistem enotne vozovnice in integrirani javni potniški promet je del inteligentne infrastrukture. Za takšne projekte pa je pri nas značilno, da vanje investiramo precej javnega denarja, storitev za potnike pa ne uspemo izboljšati.
Boljše storitve, več potnikov
Z jutrišnjim dnem bo mogoče uporabljati enotno mesečno vozovnico za dijake, do oktobra pa za študente - mogoče bo uporabljati različne prevoznike na določenih razdaljah. Sistem bi sicer moral delovati za vse vrste vozovnic, hkrati pa bi morali že pripravljati nadgradnjo z dodatnimi produkti. Glavna ideja IJPP je, da bi z boljšimi storitvami v sistem pritegnili več potnikov, vendar potniki pri nas izboljšav še nekaj časa ne bodo začutili.
Preberite tudi: