Nemški linijski avtobusni prevoznik Flixbus, ki je začel kot start-up leta 2013 in je lani zrasel na 20 milijonov potnikov, bo kupil celinski posel britanske družbe Stagecoach Group, Megabus.com. Flixbus bo po nakupu v svoje omrežje povezav vključil Megabus v Nemčiji, Italiji, Franciji, na Nizozemskem, v Belgiji in Španiji, pa tudi povezave pod Rokavskim prelivom do Velike Britanije. V teh državah bo Megabus po novem deloval kot izvajalec Flixbusa. Stagecoach Group je sicer vodilni prevoznik v Veliki Britaniji, ZDA in Kanadi. Pogodbo bodo podpisali 28. junija.
Postajajo vodilni v Evropi
Flixbus je sicer blagovna znamka skupine Flixmobility, ki je razvila omrežje 100 tisoč dnevnih povezav v 19 državah. Do konca julija načrtujejo širitev omrežja na 20 držav, vsak dan pa bodo povezovali 900 različnih mest. Ob napovedi prevzema Megabusovih povezav so napovedali tudi nove prevzeme. Lani so pri Flixbusu napovedali, da bo število potnikov letos zraslo na 30 milijonov, vendar pa so to številko presegli že sredi leta.
Slovenija je povezana s 35 mesti
Flixbus se je sredi junija razširil po Sloveniji in povezal šest slovenskih mest s 35 mesti na Hrvaškem, v Nemčiji, Avstriji in Italiji. Če upoštevamo še povezave s presedanjem, bo teh po novem kar 200. Največ novih povezav je z Müncnom, kjer je tudi sedež Flixbusa. Do zdaj je imela Ljubljana tri povezave na dan z avtobusi DB oziroma Arrive, zdaj je Flixbus dodal sedem novih, kar je dobra novica za zdomce in popotnike.
Na koga ciljajo?
"Težko je reči, kdo natančno so naši ciljni uporabniki. Gre za javne linijske povezave, tako da ciljamo na vse potnike", pravi Dean Čebohin, ki vodi Flixbus v Sloveniji in na Hrvaškem, sicer pa je direktor razvoja Flixbusa CEE South. In kako bodo uspeli na trgu mednarodnih povezav, kjer dosedanjim ponudnikom ni uspelo narediti zgodbe o uspehu? "Naša poslovna filozofija je preprosta: bolj gosto omrežje povezav kot ustvarimo, bolj smo zanimivi. Naši zeleni avtobusi so zdaj povsod po Evropi. Vsi so opremljeni z wi-fi priključki in imajo dodaten prostor za noge. Naš cilj ni biti nizkocenovni prevoznik. Nižje cene so posledica velikega števila povezav, ki pritegnejo veliko število potnikov", pravi Čebohin. Gre za model, ki omogoča trajnostno mobilnost, pravijo pri Flixbusu. Več kot je javnolinijskih povezav, manj je avtomobilov na cestah. Vsi njihovi avtobusi so v emisijskem razredu euro5 in euro6.
Do konca leta bodo dodali še več povezav s Slovenijo
V letu 2017 načrtujejo,da bodo v Sloveniji dodali še več medkrajevnih in mednarodnih povezav. In kako bodo šli nad tekmece? "Delamo drugače, uvajamo trajnostno mobilnost v praksi. Zato se ne ukvarjamo s konkurenco, bolj se konkurenca ukvarja z nami," pravi Čebohin. Tekmovali pa bodo tudi z nizkimi stroški: voznikov ne zaposlujejo, temveč najemajo lokalna podjetja, ki zanje opravljajo prevoze. Na vprašanje, ali preverjajo, kako podjetja plačujejo voznike, odgovarjajo zgolj, da poslujejo v skladu z zakonodajo.
Drugo leto gredo v Srbijo
Ob junijski širitvi so v svoje omrežje dodali Slovenijo, Hrvaško in Bosno, prihodnje leto pa načrtujejo tudi širitev v Srbijo. V Sloveniji pa bodo že do konca letošnjega leta dodali povezave z Madžarsko in Švico in še okrepili povezave do Češke, napoveduje Čebohin.
Preberite tudi: Pozor, prihaja Flixbus, tako bo stresel trg prevozov .