Z današnjim dnem je na slovenski trg vstopil Flixbus, hitro rastoči avtobusni prevoznik za medkrajevne in mednarodne prevoze. Ustanovili so ga v Münchnu kot start-up leta 2013, lani pa so prepeljali že 20 milijonov potnikov. Na spletni strani flixbus.si lahko preberemo, da bodo povezali šest slovenskih mest direktno s 35 mesti na Hrvaškem, v Nemčiji, Avstriji in Italiji. Če upoštevamo še nove povezave s presedanjem, bo teh kar 200. Njihova glavna ciljna publika bodo predvidoma zdomci in popotniki.
Poceni prevozi, plačilo tudi s paypalom
Ljubljana ima tako od danes naprej kar s sedem novih avtobusnih povezav z Münchnom. Cena vozovnic je od devet evrov naprej, običajna cena je 19 evrov. Prevoze do bavarske prestolnice je doslej iz Ljubljane trikrat na dan ponujala Arriva oziroma Deutsche Bahn, kjer je običajna cena vozovnice 25 evrov. Flixbus ima uporabnikom prijazno spletno stran in aplikacijo, plačati je mogoče s paypalom.
Manj prevozov z avtomobili
In kako bodo stresli trg prevozov? "Flixbus bo spodbudil ljudi, da bodo več potovali z avtobusi in se manj vozili z avti. Ne ponujajo prevozov na letališča, zato niso usmerjeni na naše ciljne stranke. So pa odlični za povezave med mesti. Do Münchna je imela doslej Ljubljana tri povezave na dan, odslej jih bo deset. To bo velika spodbuda za prevoze z avtobusi. Storitve, kot so Flixbus, GoOpti ali Uber bodo zmanjšale potrebo po prevozih z avtomobili, manj bo tudi skrbi - denimo z lastništvom drugega družinskega avta", meni Marko Guček iz GoOptija, ponudnika nizkocenovnih prevozov na letališča.
Skratka, ker so Flixbusova glavna storitev medkrajevni in mednarodni prevozi med mesti, GoOpti pa je usmerjen na prevoze potnikov do letališč, pri GoOptiju v Flixbusu ne vidijo tekmecev, temveč spodbujevalce trga.
Bo Flixbusu uspelo, kar drugim ni?
Robert Sever iz Združenja za promet pri GZS pa ocenjuje, da bo Flixbusu uspelo zgolj v primeru, če bodo imeli dovolj hitre, poceni in redne povezave. Dosedanjim ponudnikom mednarodnih prevozov v Sloveniji ni uspelo iz tega narediti zgodbe o uspehu.
Bodo pa Flixbusovo akivnost gotovo čutili pri železnicah, kjer so že zdaj katastrofalno nekonkurenčni pri mednarodnih prevozih. Železnice so pri potniškem prometu v zadnjih letih drsele s slabega na slabše, zato jih lahko uporabljate zgolj v primerih, če se vam nikamor ne mudi.
35 mest na Hrvaškem, v Nemčiji, Avstriji in Italiji bo povezal Flixbus s šestimi slovenksimi mesti.