Komaj se je dobro polegel hrup ob odprtju 57-kilometrskega švicarskega predora Gotthard, najdaljšega železniškega predora na svetu, ki so ga gradili 17 let in zanj porabili 11 milijard evrov, so prišle novice z Danske, kjer so podpisali pogodbe z izvajalci za gradnjo najdaljšega kombiniranega cestno-železniškega predora na svetu. V bistvu to ni ravno najdaljši kombinirani predor. Predor pod rokavskim prelivom, ki povezuje Veliko Britanijo in Francijo je dolg 50 kilometrov, po predoru ravno tako poteka železniški in cestni promet, vendar je predor zgrajen v treh različnih ceveh. Pri dansko - nemškem predoru pa bodo dva železniška in štirje cestni pasovi potekali v enotnem betonskem bloku (več: [femern.com]).
Kdo vse bo dobil posel: od Francozov do Nemcev in Belgijcev
Predor Fehmarnbelt, ki bo povezal dansko mesto Rødbyhavn in nemško mesto Puttgarden na otoku Fehmarn, bo dolg 18 kilometrov. Prejšnji teden je danska vlada podpisala pogodbe s štirimi mednarodnimi konzorciji izvajalcev v vrednosti dobre štiri milijarde evrov. Predor bodo gradili francoski Vinci Construction Grands Projects, danski Per Aersleff Holding, nemški Wayss & Freytag Ingenierbau in nemški Max Bögl Stifung & Co, francoski Soletanche Bachy International, belgijski CFE, nizozemski BAM Infra in BAM International. Podizvajalci bodo Dredging International in COWI. Tri pogodbe so za gradbena dela, zadnja pa za zemeljska dela pod morjem, Dodeljena je bila nizozemskemu Boskalis International in Van Oord Dredging and Marine Contractors s podizvajalcema Hochitief Solutions in Ed Züblin AG iz Nemčije za zemeljska dela pod morjem. Izkopani material bodo uporabili za nov naravni rezervat na danski strani, kjer bodo uredili tudi nove plaže.
Tovarna za betonske bloke
Železobetonske bloke za gradnjo predora bodo zgradili v tovarni v danskem pristanišču, vsak bo dolg 217 metrov, težek bo 70 tisoč ton, v njem pa bosta po dve železniški in avtocestni cevi in reševalni jašek. Potovanja med Nemčijo in Dansko bodo zaradi predora krajša za dobro uro in neodvisna od vremena. Vožnja z avtom po predoru med Dansko in Nemčijo bo trajala deset minut, z vlakom pa sedem minut. Povezavo med Skandinavijo in Nemčijo so začeli načrtovati že leta 2000 (najprej kot most), zadeve pa niso stekle brez zapletov. Nemci so imeli ob prvi predstavitvi kar tri tisoč pripomb - največ okoljevarstvenih.
EU bo prek instrumenta CEF pristavila 589 milijonov evrov
Junija lani je EU odobrila 589 milijonov evrov sofinanciranja za projekt prek instrumenta CEF, Connecting Europe Facility. Ko bo predor zgrajen, to bo predvidoma leta 2024, bo pot med Cobenhavnom in Hamburgom trajala 2,5 ure, to je dve uri manj, kot traja zdaj. Poleg krajšanja potovalnih časov in več priložnosti za mobilnost zaposlenih naj bi s povezavo nastale nove priložnosti za trgovino, sodelovanje med podjetji in za razvoj turizma.