Ta mesec bo Luka Koper dobila redno ladijsko povezavo s severno Afriko z novim alžirskim državnim ladjarjem Cnan Med. "Ladje bodo iz alžirskih pristanišč priplule tudi na Reko, v Koper in Trst", pravi Igor Jakomin, ki pri italijanski korporaciji Samer & Co. Shipping vodi razvoj poslovanja za vzhodno Evropo (več: [izvozniki.finance.si]). Samer je med drugim agent za alžirski Cnan Med, zastopajo jih v vseh severnojadranskih pristaniščih. Cnan Med je sicer enajst let staro ladjarsko podjetje, ki ga je ustanovila država, za zdaj s sedmimi ladjami povezujejo alžirska pristanišča z južnoevropskimi, po načrtih pa naj bi število ladij kmalu povečali na 25. Alžirija je sicer po površini največja afriška država, tam živi 40 milijonov ljudi.
Evropski les, jeklo in celuloza na ladjah za Afriko
Za začetek naj bi ladje plule enkrat na mesec, če bo naraščala količina tovora, pa pogosteje. »Iz Evrope v Afriko potuje veliko lesa za gradbeništvo, tirnice, cevi, celuloza in drugi izdelki, ki sodijo med generalni tovor«, pravi Jakomin. Doslej je tovor proti Afriki potoval s priložnostnimi povezavami ali pa z rednimi linijami iz drugih pristanišč. Nova povezava je zanimiva za vse evropske izvoznike, ki prodajajo v Alžirijo. »Če se bo v Kopru začel koncentrirati tudi tovor za Egipt, Libijo in Tunizijo, bi lahko prilagodili režim plovbe ladij. Pogoj pa je, da se regija najprej stabilizira,« pravi Jakomin.
Novi ladjarji
V Luki Koper sicer pravijo, da to ni edini novi prevoznik, kmalu naj bi redne povezave uvedel tudi iranski ladjar IRISL Group (Islamic Republic of Iran Shipping Lines Group). Luka Koper ima sicer vzpostavljene redne ladijske povezave z več skupinami ladjarjev. Koper z rednimi tedenskimi linijami povezujejo ladjarji iz alianse Ocean3 (CMA CGM, China Shipping Containter Lines in UASC), ladjarji iz alianse M2 (Maersk im MSC) in iz alianse CKYHE (Evergreen, Italia Marittima, Hanjin, Yang Ming Line, Mitsui O.S.K., Cosco K-Line), in še vrsta manjših ladjarjev, ki prevažajo tovor po Sredozemlju.