Transport in logistika

V Luki več dobička in naložb, pa tudi več pritiskov za drugi tir

Lani so v Luki Koper povečali čisti prihodek za 12 odstotkov, na 173,3 milijona evrov, kar je več od pričakovanj, pretovorili pa so 20,7 milijona ton tovora, to je devet odstotkov več kot leto prej.

Partnerji sporočajo

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner je prejel bronasto medaljo EcoVadis za trajnostno uspešnost
Transport in logistika
Partnerji sporočajo
Transport in logistikaUredništvo portala Transport & logistika cargo-partner je prejel bronasto medaljo EcoVadis za trajnostno uspešnost

cargo-partner strankam ponuja možnost uporabe trajnostnega letalskega goriva (SAF) za letalske pošiljke

FINANCE
Transport in logistika
Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige
Transport in logistika
MEDNARODNI LOGISTIČNI KONGRES
Transport in logistikaPodpornik projekta Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige

Ključne trende v logistiki bo na 11. mednarodnem logističnem kongresu, ki bo od 27. do 29. marca, v Portorožu, pojasnil dr. Nick Vyas, ustanovni direktor Randall R. Kendrick svetovnega instituta oskrbnih verig (Global Supply Chain Institute) ter izredni profesor na USC Marshall poslovni šoli v ZDA.

FINANCE
Transport in logistika
(Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra
Transport in logistika
Logistika
Transport in logistikaPartner projekta (Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra

Pri GLS so prenovili spletno stran Pošljipaket, ki omogoča preprosto pošiljanje paketov tudi za fizične in pravne osebe, ki ne pošiljajo redno

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo
Transport in logistika
Letalski zbirniki
Transport in logistikaPartner projekta cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo

Logistično podjetje je v svoj portfelj dodalo novo storitev: zbirne letalske pošiljke, pri kateri združuje pošiljke pomembnih letališč zahodne Evrope ter različnih lokacij v Aziji.

FINANCE
Transport in logistika
Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta
Transport in logistika
Transport in logistikaPartner projekta Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta

Posvet Partnerstva za trajno gospodarstvo CER o sodelovanju mest in gospodarstva za doseganje podnebnih ciljev

21.01.2016 22:30
Dopolnjeno: 22.01.2016 07:50
Čas branja: 2 min
V Luki več dobička in naložb, pa tudi več pritiskov za drugi tir
V ozadju zaostrenih odnosov med Luko Koper, železnicami in ministrstvom bi lahko bil spopad za luško železniško infrastrukturo. Foto: Irena Herak

Letos bodo pretovor povečali na 21,4 milijona ton, prihodke pa za sedem odstotkov, na 183,8 milijona evrov. Lani so imeli 26,6 milijona evrov čistega dobička, letos ga načrtujejo približno 35 milijonov evrov.

Priporočilo Alte: nakup

»Podatki o pretovoru so dobri, saj je skupni pretovor v zadnjem četrtletju zrasel za 2,7 odstotka na letni ravni. V celotnem letu 2015 sta rekordno rasla še zlasti pretovor avtomobilov in zabojnikov,« pravi Matej Justin, analitik iz Alte Invest.

V Alti Invest, kjer so tudi delničarji Luke, so v zadnji analizi ceno delnice Luke Koper ovrednotili na 37 evrov in priporočili nakup. Po koncu včerajšnjega trgovanja je sicer delnica zrasla za odstotek, na 21,48 evra.

Dobiček je najedla slabitev zaradi starih napak

Dobiček bi sicer lahko že lani presegel 30 milijonov evrov, vendar ga je najedla slabitev naložbe Luke Koper v slovaškem podjetju TTI. Gre za nakup desetodstotnega deleža za približno 25 milijonov evrov v obdobju Roberta Časarja, Luka pa ima še vedno odprto tožbo proti Časarjevi upravi in takratnim nadzornikom za približno 20 milijonov evrov. To je samo ena v nizu slabitev, ki so jih bili prisiljeni opraviti v Luki zaradi te naložbe.

183

milijonov evrov čistih prihodkov bodo imeli letos v Luki Koper.

35

milijonov evrov dobička bo letos v Luki, lani ga je bilo 26,6 milijona.

Bodo naložbe res tako velike?

Letos v Luki Koper napovedujejo za 77 milijonov evrov naložb, največ naj bi vložili v gradnjo kontejnerskega terminala. V gradnji je tudi pet novih železniških tirov, predvidena je pridobitev gradbenega dovoljenja za podaljšanje prvega pomola, gradnja pa je načrtovana v letu 2018. »Luka Koper praviloma napove višjo oceno naložb, kot jih nato dejansko izvede, zato bo po vsej verjetnosti končni znesek za naložbe manjši, kot je bilo objavljeno,« pravi Matej Justin iz Alte Invest. Naložbeni zneski za letos so verjetno veliki tudi zato, ker so nekatere naložbe, načrtovane v letu 2015, prenesli v letošnje leto. V Luki pravijo, da so že septembra naložbeni načrt za leto 2016 poslali na vlado (država je večinska lastnica), a jim ga še niso potrdili.

Naložbe do leta 2020

V skladu s petletnim načrtom naložb bi morali v Luki do leta 2020 investirati kar 300 milijonov evrov. Največ naj bi namenili za povečanje zmogljivosti kontejnerskega terminala, kar 235 milijonov evrov, v posodabljanje avtomobilskega terminala bodo vložili 25 milijonov, gradili bodo tudi nov potniški terminal, nove vhode in podobno.

Luka zaostruje odnose s in ministrstvom

V Luki Koper zadnje dni opozarjajo na zamude in izpade v železniškem prometu iz Luke in v Luko (več na povezavi Alarm: organizacijski kaos pri železniških prevozih iz Luke Koper). V ozadju bi lahko bil spopad interesov za obvladovanje luške železniške infrastrukture. Država pripravlja elektrifikacijo tirov od ranžirne postaje do Luke Koper, Luka pa želi upravljati to infrastrukturo, kar pomeni, da bi v Luki določali, kateri vlaki bodo imeli prednost. Zdaj to infrastrukturo upravlja SŽ Infrastruktura, upravljavec pa mora zagotavljati prost dostop za vse operaterje. Drugi razlog za pritisk je »večna« zahteva Luke Koper po gradnji drugega tira.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Transport in logistika
Se lahko ponovi vstaja v Luki Koper in kako napetosti vplivajo na ceno delnice
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Se lahko ponovi vstaja v Luki Koper in kako napetosti vplivajo na ceno delnice 3

Cena delnice Luke Koper je v zadnjem letu zrasla za 25 odstotkov, vlagatelji se ne vznemirjajo

FINANCE
Transport in logistika
Akcija: Cerar povečuje koncesijsko območje Luke Koper
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Akcija: Cerar povečuje koncesijsko območje Luke Koper

Gre za območje v velikosti približno 15 tisoč kvadratnih metrov, na katerem bo Luka Koper lahko zgradila serminski vhod; do poletja napovedana še ena širitev območja

FINANCE
Manager
Luko Koper povečali za 15 tisoč kvadratnih metrov
Manager
ManagerSabina Petrov Luko Koper povečali za 15 tisoč kvadratnih metrov

Po zamenjavi uprave Luke Koper vlada pospešuje aktivnosti v zvezi s pristaniščem; za začetek širitev koncesijskega območja Luke na območje serminskega vhoda.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
Transport in logistika
Svet delavcev Luke Koper zagotovil polno podporo upravi Dimitrija Zadela
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Svet delavcev Luke Koper zagotovil polno podporo upravi Dimitrija Zadela 1

Vsi smo na isti ladji, vsi plujemo v isto smer, pravi Mirko Slosar, predsednik sveta delavcev Luke Koper

FINANCE
Transport in logistika
Kaj je v ozadju 30-odstotne rasti pretovora avtomobilov v Luki Koper
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Kaj je v ozadju 30-odstotne rasti pretovora avtomobilov v Luki Koper

Pretovor v Luki Koper v prvih treh mesecih letošnjega leta je ostal bolj ali manj na podobnih ravneh kot v enakem lanskem obdobju, presenečenje pa so avtomobili, kjer so pri količinah zrasli za 29 odstotkov, pri prihodkih pa za 30

FINANCE
Transport in logistika
Luka Koper v letu 2018: triodstotna rast v tonah, sedemodstotna rast v evrih. Letos bodo stroški oklestili dobiček
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Luka Koper v letu 2018: triodstotna rast v tonah, sedemodstotna rast v evrih. Letos bodo stroški oklestili dobiček

Zaradi dodatnih zaposlitev in dodatne takse na pretovor, ki jo bodo plačevali za drugi tir, bo letos dobiček tretjino manjši kot lani

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti