Letos bodo pretovor povečali na 21,4 milijona ton, prihodke pa za sedem odstotkov, na 183,8 milijona evrov. Lani so imeli 26,6 milijona evrov čistega dobička, letos ga načrtujejo približno 35 milijonov evrov.
Priporočilo Alte: nakup
»Podatki o pretovoru so dobri, saj je skupni pretovor v zadnjem četrtletju zrasel za 2,7 odstotka na letni ravni. V celotnem letu 2015 sta rekordno rasla še zlasti pretovor avtomobilov in zabojnikov,« pravi Matej Justin, analitik iz Alte Invest.
V Alti Invest, kjer so tudi delničarji Luke, so v zadnji analizi ceno delnice Luke Koper ovrednotili na 37 evrov in priporočili nakup. Po koncu včerajšnjega trgovanja je sicer delnica zrasla za odstotek, na 21,48 evra.
Dobiček je najedla slabitev zaradi starih napak
Dobiček bi sicer lahko že lani presegel 30 milijonov evrov, vendar ga je najedla slabitev naložbe Luke Koper v slovaškem podjetju TTI. Gre za nakup desetodstotnega deleža za približno 25 milijonov evrov v obdobju Roberta Časarja, Luka pa ima še vedno odprto tožbo proti Časarjevi upravi in takratnim nadzornikom za približno 20 milijonov evrov. To je samo ena v nizu slabitev, ki so jih bili prisiljeni opraviti v Luki zaradi te naložbe.
183
milijonov evrov čistih prihodkov bodo imeli letos v Luki Koper.
35
milijonov evrov dobička bo letos v Luki, lani ga je bilo 26,6 milijona.
Bodo naložbe res tako velike?
Letos v Luki Koper napovedujejo za 77 milijonov evrov naložb, največ naj bi vložili v gradnjo kontejnerskega terminala. V gradnji je tudi pet novih železniških tirov, predvidena je pridobitev gradbenega dovoljenja za podaljšanje prvega pomola, gradnja pa je načrtovana v letu 2018. »Luka Koper praviloma napove višjo oceno naložb, kot jih nato dejansko izvede, zato bo po vsej verjetnosti končni znesek za naložbe manjši, kot je bilo objavljeno,« pravi Matej Justin iz Alte Invest. Naložbeni zneski za letos so verjetno veliki tudi zato, ker so nekatere naložbe, načrtovane v letu 2015, prenesli v letošnje leto. V Luki pravijo, da so že septembra naložbeni načrt za leto 2016 poslali na vlado (država je večinska lastnica), a jim ga še niso potrdili.
Naložbe do leta 2020
V skladu s petletnim načrtom naložb bi morali v Luki do leta 2020 investirati kar 300 milijonov evrov. Največ naj bi namenili za povečanje zmogljivosti kontejnerskega terminala, kar 235 milijonov evrov, v posodabljanje avtomobilskega terminala bodo vložili 25 milijonov, gradili bodo tudi nov potniški terminal, nove vhode in podobno.
Luka zaostruje odnose s SŽ in ministrstvom
V Luki Koper zadnje dni opozarjajo na zamude in izpade v železniškem prometu iz Luke in v Luko (več na povezavi Alarm: organizacijski kaos pri železniških prevozih iz Luke Koper). V ozadju bi lahko bil spopad interesov za obvladovanje luške železniške infrastrukture. Država pripravlja elektrifikacijo tirov od ranžirne postaje do Luke Koper, Luka pa želi upravljati to infrastrukturo, kar pomeni, da bi v Luki določali, kateri vlaki bodo imeli prednost. Zdaj to infrastrukturo upravlja SŽ Infrastruktura, upravljavec pa mora zagotavljati prost dostop za vse operaterje. Drugi razlog za pritisk je »večna« zahteva Luke Koper po gradnji drugega tira.