Štefan Kukman je sedem let delal v logistični multinacionalki Kuehne+Nagel, lani jeseni pa je skupaj s tremi partnerji ustanovil spletno platformo za naročanje prevozov zabojnikov.
»Razvili smo orodje, s katerim bo mogoče preprosto naročiti prevoz, uporabniki bodo lahko primerjali cene različnih ladjarjev, naročilo pa bo mogoče oddati v manj kot 60 sekundah", pravi Kukman. Premikanje tovora bo mogoče spremljati v realnem času, klicni center za podporo strankam pa bo na voljo 24 ur na dan vse dni v letu.
Največji zabojnik
Kaj je 45HC? To je oznaka za največji zabojnik, ki je dolg 45 čevljev (13,7 metra), HC pa je kratica za High Cube. Standardni zabojniki sicer v dolžino merijo 20 čevljev, dvojni pa 40 čevljev (šest oziroma 12 metrov). Veliki zabojniki se praviloma uporabljajo za lahke pošiljke, cilj pa je zniževanje stroškov na enoto. Na portalu 45HC.com bodo imeli uporabniki možnost naročanja vseh vrst zabojnikov.
Ekipo bodo širili
Zagonsko podjetje so ustanovili štirje partnerji, v letu 2016 pa želijo odpreti deset novih delovnih mest v Sloveniji in dodatnih 20 v eni izmed bližnjih držav. Podjetje je v fazi testiranja, trženja se bodo lotili v prvem četrtletju prihodnjega leta. Usmerili se bodo predvsem na podporo trgovini med Azijo in Evropo, pozneje pa tudi med Azijo in ZDA. »Računamo na manjša in srednje velika podjetja, ki vsako leto uvozijo od enega do dva tisoč zabojnikov. Naša ciljna skupina so mlajša in vitka podjetja, ki poznajo tehnologijo in jo s pridom izkoriščajo. Pričakujemo, da bodo z nami želela sodelovati tudi večja, saj so pri teh prihranki še precej večji, sta pa potrebna drugačen pristop in več časa za uskladitev procesov,« razlaga Kukman. Sprva bodo ciljali predvsem na podjetja iz Nemčije, Avstrije, Madžarske in Slovaške, kjer pričakujejo dober odziv in tudi preusmeritev kakšnega zabojnika iz severnomorskih pristanišč v Koper. Po njihovi oceni ima Koper v Evropi najboljšo zemljepisno lego za pošiljke z vzhoda - tako zaradi krajšega potovalnega časa zabojnikov kakor tudi zaradi nizkih stroškov.
Prednost: hiter odziv
Glavna prednost podjetja 45HC.com pred drugimi ponudniki prevozov je avtomatizacija postopka naročanja, to pomeni nižje stroške in večjo produktivnost. Platforma je prilagojena tudi pametnim telefonom in tablicam ter omogoča naročanje in spremljanje pošiljk tudi zunaj pisarne. »Neposrednega tekmeca nimamo. Delovali bomo v isti panogi kot največji logisti, vendar nismo njihovi tekmeci, sploh ne v Sloveniji. Naše največje prednosti bodo prav preprosta uporaba, hitrost, odzivnost in uporabnost platforme za vse ladijske pošiljke FOB,« pravijo (gre za prodajni pogoj pri ladijskih prevozih, voznina je za prevoz od enega do drugega pristanišča).
Podobna platforma kot Booking.com
In kako jim bo uspelo stranke prepričati, da je poslovanje z njimi zanesljivo in varno? »Kupci bodo lahko neposredno prek naše spletne strani naročili prevoz pri izbranem ladjarju. To bi sicer lahko naredili tudi na ladjarjevi spletni strani, vendar je tam postopek zelo zamuden. Poleg tega, da tam cene niso javno objavljene, prav tako ni možno primerjati servisa različnih ladjarjev na enem mestu. Večina strank zaradi sodelovanja z logisti pozna le enega ladjarja,« pravi Kukman.Spletna platforma, ki jo ponujajo naročnikom prevozov zabojnikov, je tako podobna spletni strani Booking.com, kjer rezervirate izbrani hotel, programska oprema pa opravi vse, za kar smo včasih potrebovali turistično agencijo in veliko komunikacije, zdaj pa vse naredimo z nekaj kliki z miško. V primeru 45HC.com so »turistične agencije« logistična podjetja. »Vsak ladjar ima v vsakem pristanišču svoje agente, ki skrbijo za dostavo zabojnikov do strank in nazaj v pristanišče. Tudi če prevoz naročite prek logistov, bo v večini primerov delo opravil ladjarjev agent, in ne pisarna od logističnega podjetja,« razlaga Kukman.
Pogodbe z ladjarji
Za ladijske voznine, ki so objavljene na spletni strani 45HC.com, so sklenili pogodbe z ladjarji, zato račun za prevoz izdajo s svojega naslova. Uredili so tudi avtomatsko prepoznavo in blokado strank, ki so na ameriškem vladnem seznamu podjetij, povezanih s terorizmom. Vse podatke na svoji spletni strani so zaščitili z inkripcijo, kot jo na spletu uporabljajo banke.V prvem letu poslovanja načrtujejo podpisati pogodbe z agenti v vseh strateško pomembnih pristaniščih po svetu, pridobiti prve stranke in razviti blagovno znamko. »Zanimanje za sodelovanje so izkazala tudi nekatera avtoprevozniška podjetja, ki bodo lahko brez dodatnih stroškov razširila ponudbo, s provizijami pa bodo lahko tudi povečali svoje prihodke,« pravi Kukman.Projekt za zdaj partnerji financirajo sami, vendar pa je že precej zanimanja za investiranje, tako pri domačih kot tujih vlagateljih. Svež denar bodo uporabili za širitev na tuje trge, povečanje ekipe in za krepitev prepoznavnost blagovne znamke 45HC.com.