Na Slovenskih železnicah se že vse od leta 2010 intenzivno pripravljajo na uvedbo sistema spletne prodaje vozovnic. Med tem časom jim je uspelo poskusno vzpostaviti avtomat za prodajo vozovnic na ljubljanski železniški postaji, vendar ta zdaj ne deluje več. Tokrat gre pa zares: danes so na portalu Uradnega lista objavili razpis za uvedbo in vzdrževanje informacijskega sistema za prodajo vozovnic (ticketing) v ocenjeni vrednosti 3,5 milijona evrov (več: www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=172213).
Kako živahna bo tekma med ponudniki
Po naših informacijah so na SŽ o sistemu prodaje vozovnic že nekaj časa potekali pogovori s potencialnimi ponudniki. Pričakovati je, da se bodo na razpis prijavili vsi aktualni igralci: Četrta pot skupaj s hrvaško družbo King ICT, Imovation (del nekdanje Ultre), S&T, Iplus, Mikroelektronika, Siemens, Sap, Supra iz Litve, ki je že sodeloval s S&T. Hrvaška družba King ICT je med drugim pripravila sistem plačevanja za zagrebške tramvaje, sodelovali pa so tudi s Hrvaškimi železnicami pri informacijskih rešitvah. Glavna rivala na slovenskem trgu pri rešitvah za informatizacijo prevoznikov sta Četrta pot (rešitve za avtobusne prevoznike) in Imovation (Urbana).
Premik od prodaje 'na šalterjih'
O tem, da je prodaja vozovnic na železnici skoraj kot v Avstro - Ogrski in da načrtujejo digitalizacijo, smo pisali že leta 2013, Od takrat premikov ni bilo. Je pa ministrstvu za infrastrukturo letos jeseni uspelo poskusno zagnati projekt integriranega potniškega prometa s sistemom enotne vozovnice, v tem projektu so sprevodnike na železnici opremili s pos terminali. Po uvedbi novega sistema prodaje vozovnic naj bi bilo mogoče vozovnice za vlake kupovati povsod: prek spleta, mobilnih aplikacij, prek prodajne mreže na Petrolu ali na Poštah. Če bo vse potekalo brez zapletov, bi lahko sistem začel delovati 1. junija 2017.