V nemškem Bundesratu so v petek dosegli politično soglasje in sprejeli resolucijo, s katero naj bi opustili proizvodnjo avtomobilov z notranjim zgorevanjem do leta 2030, poročajo v Spieglu. Resolucijo bodo morali sicer potrditi tudi v EU, vendar pri tem ni pričakovati večjih težav, ker imajo Nemci praviloma glavno besedo pri usmerjanju evropske regulative. V resoluciji vabijo evropske avtomobilske proizvajalce k hitrejšemu prehodu na proizvodnjo električnih vozil, evropske davčne regulatorje pa k spodbudam za čistejša vozila. »Po letu 2030 na ceste ne smemo več pošiljati novih vozil z notranjim zgorevanjem, če hočemo doseči cilje pariškega podnebnega sporazuma«, pravi Oliver Krischer, pravnik iz nemške stranke Zelenih.
Pritisk na delovna mesta
Sprejem resolucije še ne pomeni, da je zakonodaja preurejena, te postopke bo treba še izpeljati. Vendar ker je Nemčija četrti največji proizvajalec avtomobilov na svetu, je to pomemben signal za svetovno avtomobilsko industrijo. Prehod na električna vozila bo ogrozil precej delovnih mest v avtomobilski industriji. V Nemčiji je zdaj v avtoindustriji zaposlenih približno 750 tisoč ljudi, od nemških proizvajalcev pa je odvisnih tudi veliko slovenskih dobaviteljev. Vsi se bodo morali prilagoditi. Za sestavljanje motorjev avtomobilov na elektriko je potrebnih precej manj zaposlenih - po nekaterih virih zgolj približno desetina ljudi, poroča Reuters. E-avti imajo precej manj sestavnih delov. Nimajo denimo cilindrov, svečk ali menjalnika, in seveda nimajo izpušnega sistema.
Nizozemci in Norvežani bodo še hitrejši, prepoved že leta 2025
V nekaterih državah se spogledujejo z idejo o še o hitrejši prepovedi klasičnih motorjev. V Avstriji so letos govorili celo o letu 2020, vendar se za zdaj o tem še niso uskladili. Na Nizozemskem in na Norveškem bodo predvidoma prepovedali prodajo novih vozil z notranjim izgorevanjem leta 2025.
Protiogljične fronte
To pa ni edina protiogljična fronta, prejšnji teden so se po desetdnevnih pogajanjih Združenja članov civilnega letalstva ICAO dogovorili o sistemu za omejevanje emisij v letalskem prometu.
Preberite tudi:
Tako pripravljamo infrastrukturo na prihod električnih avtomobilov
Postrgano! Tako vroče so letos subvencije za nakup električnih avtomobilov
Pritisk na letalsko industrijo: razvijati bo treba čistejša letala