Transport in logistika

Preobrat: na Reki so prehiteli Koper in Trst po hitrosti rasti pretovora zabojnikov

Reka ima sicer med tremi severnojadranskimi pristanišči najmanjši tržni delež, vendar so v letošnjih prvih osmih mesecih povečali pretovor zabojnikov za 11,5 odstotka.

Partnerji sporočajo

FINANCE
Transport in logistika
Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige
Transport in logistika
MEDNARODNI LOGISTIČNI KONGRES
Transport in logistikaPodpornik projekta Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige

Ključne trende v logistiki bo na 11. mednarodnem logističnem kongresu, ki bo od 27. do 29. marca, v Portorožu, pojasnil dr. Nick Vyas, ustanovni direktor Randall R. Kendrick svetovnega instituta oskrbnih verig (Global Supply Chain Institute) ter izredni profesor na USC Marshall poslovni šoli v ZDA.

FINANCE
Transport in logistika
(Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra
Transport in logistika
Logistika
Transport in logistikaPartner projekta (Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra

Pri GLS so prenovili spletno stran Pošljipaket, ki omogoča preprosto pošiljanje paketov tudi za fizične in pravne osebe, ki ne pošiljajo redno

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo
Transport in logistika
Letalski zbirniki
Transport in logistikaPartner projekta cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo

Logistično podjetje je v svoj portfelj dodalo novo storitev: zbirne letalske pošiljke, pri kateri združuje pošiljke pomembnih letališč zahodne Evrope ter različnih lokacij v Aziji.

FINANCE
Transport in logistika
Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta
Transport in logistika
Transport in logistikaPartner projekta Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta

Posvet Partnerstva za trajno gospodarstvo CER o sodelovanju mest in gospodarstva za doseganje podnebnih ciljev

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner bo postal del skupine Nippon Express Group (NX Group)
Transport in logistika
Logistika
Transport in logistikaPodpornik projekta cargo-partner bo postal del skupine Nippon Express Group (NX Group)

Lastnik in ustanovitelj podjetja Stefan Krauter se je po 40. letih odločil prodati podjetje

18.09.2016 12:05
Čas branja: 2 min
Preobrat: na Reki so prehiteli Koper in Trst po hitrosti rasti pretovora zabojnikov
Leta 2011 je koncesijo za upravljanje kontejnerskega terminala v pristanišču Reka kupil filipinski terminalist ICTSI, ki upravlja pristaniške terminale v Aziji, Avstraliji, Indiji, na Bližnjem vzhodu, v Afriki in v Evropi.

V prvih osmih mesecih so na Reki namerili kar 11,5-odstotno rast pretovora zabojnikov in prehiteli tekmece, pišejo v tržaškem Il Piccolu. Takšne pa so absolutne številke: na Reki so od januarja do konca avgusta pretovorili 121.828 TEU (manjših enot zabojnikov), v Kopru 565.921 TEU, kar je 7,8-odstotna rast. Za pristanišče v Trstu je na voljo zgolj podatek, da so v prvih sedmih mesecih pretovorili 265.018 TEU, kar je 1,16 odstotka več kot lani v tem obdobju - v prvih osmih mesecih pa naj bi bila rast približno dvoodstotna. Koper je še vedno daleč pred tekmeci po absolutnih številkah.

Nov koncesionar v Trstu

So pa v Trstu precej okrepili pretovor po železnici, ta je zrasel za 12,5 odstotka. V prihodnje se bodo usmerili predvsem v dodajanje novih povezav z vlaki proti Srednji in Vzhodni Evropi in proti Severni Italiji, napoveduje Zeno D'Agostino, ki vodi pristaniško upravo v Trstu. Ta mesec so že uvedli tedensko povezavo med Trstom in terminalom na Slovaškem, pred tem pa so uvedli pet vlakov na teden proti Budimpešti. Več v članku Tako v Trstu tekmujejo s Koprom za zabojnike. V Trstu imajo sicer od lani novega upravljavca kontejnerskega terminala, TMT, ki napoveduje za 188 milijonov evrov naložb, v lastništvo TMT je s 45-odstotki vstopil ladjar MSC.

Tržni delež Reke pri zabojnikih majhen, a narašča

Direktor prodaje Jadranskih Vrat, podjetja, ki ima koncesijo za upravljanje kontejnerskega terminala Brajdica na Reki, je zadovoljen. Tržni delež Reke med severnojadranskimi pristanišči je zrasel na 12 odstotkov in če bodo nadaljevali s takšnim tempom do konca leta, bi lahko presegli rekord iz leta 2008, ko so pretovorili 170 tisoč zabojnikov. V letošnjem letu naj bi dosegli  številko 180 tisoč (skupnih zmogljivosti je sicer 600 tisoč, leta 2011 so načrtovali, da jih bodo do letos povečali na milijon TEU). Zgolj avgusta letos so namreč pretovorili 16 tisoč TEU, med drugim tudi zaradi povezave ladjarja CMA - CGM, ki vsak teden raztovori zabojnike na Reki, od tam pa jih z vlaki odpeljejo proti Madžarski.

ICTSI naj bi na Reki investiral milijardo kun

Jadranska vrata imajo od leta 2011 strateškega partnerja ICTSI (International Container Terminal Services), filipinski ICTSI je takrat za 30 let dobil koncesijo (do leta 2041) in od takrat za  Jadranska vrata uporabljajo blagovno znamko ACGT (Adriatic Gate Container Terminal). Luka Rijeka je lastnica 49 odstotkov delnic AGCT, ICTSI pa 51 odstotkov. Filipinska družba naj bi takrat za 30-letno koncesijo plačala milijardo kun (133 milijonov evrov). Za zdaj jim večjega preskoka na Reki še ni uspelo narediti.

Terminalist v lasti tretjega najbogatejšega Filipinca

 ICTSI je bil v izhodišču upravljavec pristanišča v Manili, leta 1992 so delnice družbe začele kotirati na filipinski borzi. Leta 1994 so začeli z mednarodno širitvijo in zdaj upravljajo pristanišča na Japonskem, Poljskem, v Ekvadorju, Braziliji, na Hrvaškem in na Madagaskarju. Še zanimivost: Družbo ICTSI je leta 1988 ustanovil filipinski poslovnež Enrique K. Razon, njegova družina je upravljala pristanišča na Filipinih že tri generacije. Na Forbesovi lestvici je Enrique K. Razon tretji najbogatejši Filipinec, njegovo premoženje so lani ovrednotili na 5,2 milijarde dolarjev.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Transport in logistika
Pristanišča 2017: V Kopru so pri kontejnerjih zrasli za 8 odstotkov, v Trstu za 26
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Pristanišča 2017: V Kopru so pri kontejnerjih zrasli za 8 odstotkov, v Trstu za 26 7

Po številu zabojnikov je Koper ohranil precejšnjo prednost pred Trstom, rast pa je v Trstu hitrejša

FINANCE
Transport in logistika
V tržaškem pristanišču so dobili evropske milijone za prenovo železniške infrastrukture
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija V tržaškem pristanišču so dobili evropske milijone za prenovo železniške infrastrukture 17

Skupna vrednost prenove železniške postaje Campo Marzio je 32,7 milijona evrov, 20 odstotkov bodo financirali z nepovratnim EU denarjem iz sklada CEF za povezovanje Evrope, preostanek pa z ugodnim posojilom EIB

FINANCE
Transport in logistika
25 avstrijskih podjetij bi investiralo v tržaško pristanišče
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija 25 avstrijskih podjetij bi investiralo v tržaško pristanišče 7

V Trstu proslavljajo 300 let od razglasitve svobodnega pristanišča in razvijajo nove načrte za sodelovanje

FINANCE
Transport in logistika
Izpad oskrbe z gorivom v Trstu in Kopru zaradi suma na mafijske posle. Kako velika težava je to za ladjarje?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Izpad oskrbe z gorivom v Trstu in Kopru zaradi suma na mafijske posle. Kako velika težava je to za ladjarje?

Tržaška prefektura je 29. decembra izdala prepoved za družbo Depositi Costieri zaradi suma povezanosti z mafijo; rešitve po tednu dni še niso našli

FINANCE
Transport in logistika
Akcija: Cerar povečuje koncesijsko območje Luke Koper
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Akcija: Cerar povečuje koncesijsko območje Luke Koper

Gre za območje v velikosti približno 15 tisoč kvadratnih metrov, na katerem bo Luka Koper lahko zgradila serminski vhod; do poletja napovedana še ena širitev območja

FINANCE
Transport in logistika
Naložbe v Luki občutno nižje od načrtov
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Naložbe v Luki občutno nižje od načrtov 1

Matićevi upravi ni uspelo zagnati gradnje garažne hiše, oba javna razpisa so razveljavili

FINANCE
Manager
Luko Koper povečali za 15 tisoč kvadratnih metrov
Manager
ManagerSabina Petrov Luko Koper povečali za 15 tisoč kvadratnih metrov

Po zamenjavi uprave Luke Koper vlada pospešuje aktivnosti v zvezi s pristaniščem; za začetek širitev koncesijskega območja Luke na območje serminskega vhoda.

FINANCE
Manager
Trst: sanjska izbira povezav z javnim potniškim prometom