V prvih osmih mesecih so na Reki namerili kar 11,5-odstotno rast pretovora zabojnikov in prehiteli tekmece, pišejo v tržaškem Il Piccolu. Takšne pa so absolutne številke: na Reki so od januarja do konca avgusta pretovorili 121.828 TEU (manjših enot zabojnikov), v Kopru 565.921 TEU, kar je 7,8-odstotna rast. Za pristanišče v Trstu je na voljo zgolj podatek, da so v prvih sedmih mesecih pretovorili 265.018 TEU, kar je 1,16 odstotka več kot lani v tem obdobju - v prvih osmih mesecih pa naj bi bila rast približno dvoodstotna. Koper je še vedno daleč pred tekmeci po absolutnih številkah.
Nov koncesionar v Trstu
So pa v Trstu precej okrepili pretovor po železnici, ta je zrasel za 12,5 odstotka. V prihodnje se bodo usmerili predvsem v dodajanje novih povezav z vlaki proti Srednji in Vzhodni Evropi in proti Severni Italiji, napoveduje Zeno D'Agostino, ki vodi pristaniško upravo v Trstu. Ta mesec so že uvedli tedensko povezavo med Trstom in terminalom na Slovaškem, pred tem pa so uvedli pet vlakov na teden proti Budimpešti. Več v članku Tako v Trstu tekmujejo s Koprom za zabojnike. V Trstu imajo sicer od lani novega upravljavca kontejnerskega terminala, TMT, ki napoveduje za 188 milijonov evrov naložb, v lastništvo TMT je s 45-odstotki vstopil ladjar MSC.
Tržni delež Reke pri zabojnikih majhen, a narašča
Direktor prodaje Jadranskih Vrat, podjetja, ki ima koncesijo za upravljanje kontejnerskega terminala Brajdica na Reki, je zadovoljen. Tržni delež Reke med severnojadranskimi pristanišči je zrasel na 12 odstotkov in če bodo nadaljevali s takšnim tempom do konca leta, bi lahko presegli rekord iz leta 2008, ko so pretovorili 170 tisoč zabojnikov. V letošnjem letu naj bi dosegli številko 180 tisoč (skupnih zmogljivosti je sicer 600 tisoč, leta 2011 so načrtovali, da jih bodo do letos povečali na milijon TEU). Zgolj avgusta letos so namreč pretovorili 16 tisoč TEU, med drugim tudi zaradi povezave ladjarja CMA - CGM, ki vsak teden raztovori zabojnike na Reki, od tam pa jih z vlaki odpeljejo proti Madžarski.
ICTSI naj bi na Reki investiral milijardo kun
Jadranska vrata imajo od leta 2011 strateškega partnerja ICTSI (International Container Terminal Services), filipinski ICTSI je takrat za 30 let dobil koncesijo (do leta 2041) in od takrat za Jadranska vrata uporabljajo blagovno znamko ACGT (Adriatic Gate Container Terminal). Luka Rijeka je lastnica 49 odstotkov delnic AGCT, ICTSI pa 51 odstotkov. Filipinska družba naj bi takrat za 30-letno koncesijo plačala milijardo kun (133 milijonov evrov). Za zdaj jim večjega preskoka na Reki še ni uspelo narediti.
Terminalist v lasti tretjega najbogatejšega Filipinca
ICTSI je bil v izhodišču upravljavec pristanišča v Manili, leta 1992 so delnice družbe začele kotirati na filipinski borzi. Leta 1994 so začeli z mednarodno širitvijo in zdaj upravljajo pristanišča na Japonskem, Poljskem, v Ekvadorju, Braziliji, na Hrvaškem in na Madagaskarju. Še zanimivost: Družbo ICTSI je leta 1988 ustanovil filipinski poslovnež Enrique K. Razon, njegova družina je upravljala pristanišča na Filipinih že tri generacije. Na Forbesovi lestvici je Enrique K. Razon tretji najbogatejši Filipinec, njegovo premoženje so lani ovrednotili na 5,2 milijarde dolarjev.