Madžarski železniški prevoznik GySEV je ta teden pri švicarskem proizvajalcu Stadler kupil deset kompozicij vlakov Flirt EMU s po štirimi vagoni. Stadler jim bo prve vlake dostavil marca 2018, zadnje pa januarja 2019. Takrat bodo imeli v voznem parku skupaj 20 Stadlerjevih potniških kompozicij, poročajo na portalu Global Rail News. V vsakem vlaku je 208 sedežev, hitrost pa do 160 kilometrov na uro.
Proizvajali bodo delno na Madžarskem
Če vas zanimajo tehnične podrobnosti: pospešek z nič na 120 kilometrov na uro lahko dosežejo v 39 sekundah. Novi vlaki bodo energetsko učinkoviti in oblikovani tako, da jih bo preprosto vzdrževati. Vlake bo Stadler izdelal v tovarni na Madžarskem v Szolnoku, končno sestavljanje pa bodo opravili na Poljskem. Model Flirt je najuspešnejši Stadlerjev izdelek, razvili so že tretjo generacijo. Doslej so jih prodali več kot 1.300 v 17 različnih držav, na Madžarsko doslej skupaj kar 143 (123 za prevoznika MÁV, 20 pa za GySEV). Madžari so nakup vlakov v vrednosti 68,45 milijona evrov financirali z EU denarjem.
Kdaj bo razpis Slovenskih železnic?
Dušan Mes, direktor SŽ, je v zadnjih letih že večkrat napovedal razpis za 25 do 30 novih potniških vlakov. Naročilo za 140 milijonov evrov bi morali objaviti že na začetku letošnjega leta, nato letos poleti (več v člankih: Dušan Mes kupuje nove potniške vlake za 140 milijonov evrov in Mes obljublja: Na vlakih leta 2016 ne boste več v SFRJ ), vendar se objava zamika proti jeseni.
Zadnje potniške vlake smo kupili okoli leta 2000
Potniške vlake so na SŽ sicer zadnjič kupovale okoli leta 2000, ko so pri Siemensu naročili primestne vlake Desiro. Šlo je za skupaj 30 vlakov, zanje smo plačali 18 milijard tolarjev (približno 75 milijonov evrov), zadnjega je Siemens dobavil leta 2002. Leta 1998 smo naročili tri potniške vlake pendolino z nagibno tehniko pri Fiatu, ki so stali približno 22 milijonov evrov, prvi je začel voziti leta 2000.