Konec prejšnjega tedna so v v bližini sedmega pomola v tržaškem pristanišču - gre za njihov kontejnerski terminal - odprli nov železniški prehod - prehod številka štiri, pišejo v italijanskih medijih. Gre za razmeroma majhno naložbo dober milijon evrov, ki pa bo precej povečala zmogljivosti železniškega tovornega prometa v tržaškem pristanišču. Na novem prehodu bosta tudi finančna straža in carina za pregled tovora. V kratkem bodo s pomočjo uporabe novih tehnologij tudi povečali hitrosti vlakov na tem območju. Zdaj se ti lahko premikajo s hitrostjo dveh kilometrov na uro, po novem pa se bodo lahko premikali s petimi kilometri na uro.
Tri mesece dela, 12 let usklajevanja
Novi prehod so uredili v treh mesecih, dogovori in usklajevanja pa so trajali 12 let. Pristaniška uprava v Trstu in družba RFI sta v ureditev prehoda investirali dober milijon evrov. Novogradnje niso bile potrebne, niti niso dodajali tirov, temveč so uporabili obstoječe. Doslej je bilo iz sedmega pomola mogoče spraviti 140 vlakov na teden, z novim prehodom in boljšo organizacijo dela v pristanišču pa bo zmogljivost 200 vlakov na teden. To pomeni, da bodo zmogljivosti s sedanjih sedem tisoč vlakov na leto zmogljivosti povečali na 11 tisoč vlakov na leto, to je skoraj 45 odstotkov.
Za primerjavo: v Kopru je uradna zmogljivost 82 vlakov na dan, praviloma vsak dan odpremijo od 22 do 24 vlakov z zabojniki (blok-vlaki).
Povečujejo število povezav s srednjo Evropo
Po novem iz Trsta v Budimpešto vozijo tovorne vlake štirikrat ne teden, pred tem so imeli zgolj enega. Načrtujejo tudi, da bodo s 1. septembrom uvedli novo redno povezavo z Dunajsko Stredo na Slovaškem.
Med vsemi severnojadranskimi pristanišči je Koper na prvem mestu po pretovoru zabojnikov, največ skupnega pretovora pa je v Trstu, ki je glavno pristanišče za naftne derivate za ta del Evrope.
Pretovor zabojnikov v severnojadranskih pristaniščih, 2015
(v TEU, to so manjši, 20 čevljev dolgi zabojniki)
- Koper, 790.736 TEU
- Trst, 501.268 TEU
- Reka, 200.102 TEU
- Benetke, 560.301 TEU
Skupen pretovor tovora v severnojadranskih pristaniščih
(v milijonih ton, 2015)
- Koper, 20,7
- Trst, 57,1
- Reka, 10,9
- Benetke, 25,1