Transport in logistika

Oprostite, ampak s slovenskimi vlaki res ne prideš nikamor

Kako sem se v soboto skuhala na progi Novo mesto - Škofljica in kakšno avanturo mi je omogočil Dušan Mes

Partnerji sporočajo

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner je prejel bronasto medaljo EcoVadis za trajnostno uspešnost
Transport in logistika
Partnerji sporočajo
Transport in logistikaUredništvo portala Transport & logistika cargo-partner je prejel bronasto medaljo EcoVadis za trajnostno uspešnost

cargo-partner strankam ponuja možnost uporabe trajnostnega letalskega goriva (SAF) za letalske pošiljke

FINANCE
Transport in logistika
Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige
Transport in logistika
MEDNARODNI LOGISTIČNI KONGRES
Transport in logistikaPodpornik projekta Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige

Ključne trende v logistiki bo na 11. mednarodnem logističnem kongresu, ki bo od 27. do 29. marca, v Portorožu, pojasnil dr. Nick Vyas, ustanovni direktor Randall R. Kendrick svetovnega instituta oskrbnih verig (Global Supply Chain Institute) ter izredni profesor na USC Marshall poslovni šoli v ZDA.

FINANCE
Transport in logistika
(Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra
Transport in logistika
Logistika
Transport in logistikaPartner projekta (Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra

Pri GLS so prenovili spletno stran Pošljipaket, ki omogoča preprosto pošiljanje paketov tudi za fizične in pravne osebe, ki ne pošiljajo redno

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo
Transport in logistika
Letalski zbirniki
Transport in logistikaPartner projekta cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo

Logistično podjetje je v svoj portfelj dodalo novo storitev: zbirne letalske pošiljke, pri kateri združuje pošiljke pomembnih letališč zahodne Evrope ter različnih lokacij v Aziji.

FINANCE
Transport in logistika
Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta
Transport in logistika
Transport in logistikaPartner projekta Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta

Posvet Partnerstva za trajno gospodarstvo CER o sodelovanju mest in gospodarstva za doseganje podnebnih ciljev

Avtor
avtor
17.07.2016 15:06
Čas branja: 2 min
Oprostite, ampak s slovenskimi vlaki res ne prideš nikamor
Vlak iz prejšnjega stoletja je progo od Novega mesta do Škofljice premagal v uri in pol. Naprej do Ljubljane je bilo treba zaradi dela na progi presesti na avtobus.

Za tiste, ki ne znamo, ne moremo ali ne želimo voziti avtomobila - mimogrede, ne le, da smo pred trendi, lahko se nam zahvalite, da ste na cestah bolj varni - ni boljših novic, kot je krepitev javne avtobusne mreže in skorajšnji razpis za nove potniške vlake.

Zakaj? Ni velikih težav, če živiš ob progi Ljubljana - Zidani most. Ta del je na železnicah kar urejen. Na vseh preostalih se moraš precej bolje znajti.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Misija št. 1: Kako iz Zagreba do Novega mesta?

V petek sem morala v Zagreb. Iz Ljubljane je šlo brez problema, tu so prijazni vozniki, ki jim družba ni odveč.

Nazaj sem se vračala le do Novega mesta, družinske obveznosti. Človek bi si mislil, da teh 80 kilometrov med dvema ne-zelo-majhnima mestoma, pa še sredi Evrope, ne bi smelo biti težava. No, pa je. Če nimate avta.

Najprej preverim na železnicah - in ugotovim, da med Zagrebom in Novim mestom vozi en vlak na dan. In to nekaj čez poldne, ko sem še sestankovala. Pa še ne to prek Karlovca in Metlike. Ne. Me. Basat! Vlak, torej, odpade.

Gremo naprej. Avtobus. Nobene direktne povezave. No, lažem, bila je. V soboto. Jaz pa petka nisem imela namena preživeti v hrvaški prestolnici, niti ne bi smela, nečak je že ves teden komaj čakal rojstnodnevno darilo (mimogrede, najboljše je bilo, je povedal. Itak! ;) ).

Na tviterju so me nato spomnili na zasebnega prevoznika, ki ljudi večinoma vozi na letališča. To je šlo gladko.

Misija št. 2: Novo mesto - Ljubljana

Ok, teta leta sem! Zdaj pa domov. Ni se mi več dalo preverjati možnosti, zadnji (ja, zadnji!) vlak je iz glavne novomeške postaje krenil ob štirih popoldne. Ok, bo.

V soboto ni bilo prav hladno, na vlaku iz prejšnjega stoletja pa se je zdelo, da je vsaj 50 stopinj. Ni klime, nekaj sapice tu in tam pride skozi odprta okna, hvala bogu za nekaj kratkih predorov na poti, da se vsaj za nekaj sekund ohladiš. Vlak ropota tako, da ga predvajalnik glasbe komaj preglasi. K sreči mi je na Facebooku nekaj prijateljev delalo družbo - in trpelo z mano. Hvala :)

vlak01-xx.1468401945.JPG

vlak02-xx.1468401975.JPG

V uri in pol je stara lokomotiva zmogla 60 kilometrov, do Škofljice. Nato pa smo morali na avtobus. Dela na progi. To je moj Facebook dnevnik avanture.

vlak03-xx.1468401996.JPG

vlak04-xx.1468402021.JPG

So še večji božčki od mene...

Ko sem to zgodbo razlagala v redakciji, so se kolegu Juretu Ugovšku orosile oči: "Ti si vsaj lahko šla z vlakom, kamn'čan med vikendi sploh ne vozi." Prosila sem ga, naj gre čez teden v službo z vlakom, pa to pofotka, a je odvrnil: "Nimam toliko časa". Mimogrede, kako zgleda kamn'čan, lahko vidite na drugi fotografiji.

Tudi kolegu Janezu Tomažiču ni z rožicami postlano. Da pride na nedeljsko dežurstvo, potrebuje dve uri in pol. Je pa res, da si lahko na poti s Tolminskega v Ljubljano ogleda tudi Jesenice.

Prav toliko potrebujete tudi, če bi iz prestolnice želeli do Kopra. Z avtom bi potrebovali eno uro. Če upoštevate omejitve. Se še čudite, zakaj se več ljudi ne vozi z vlaki?

Zakaj se mi kolca po Japonski?

Prijatelj na Facebooku je imel prav, na poti med Novim mestom in Ljubljano so se mi res pred očmi prikazovali japonski shinkansen vlaki. Hitri, udobni, točni - res je bil užitek potovati s temi.

IMG-8474.1386030045.JPG.n.960px.jpg

Shinkansen-1-mm.1386013163.jpg.s.960px.jpg

In ne le hitri vlaki, tudi lokalni (ki so, roko na srce, res "ofucani") so bili točni kot ura in niti enega načrta, ker vlaka tam ni, ni bilo treba spremeniti. Čisti užitek!

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Transport in logistika
Na Slovenskih železnicah dahnili »da« Stadlerjevi ponudbi, kupili bodo potniške vlake za 170 milijonov evrov
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Na Slovenskih železnicah dahnili »da« Stadlerjevi ponudbi, kupili bodo potniške vlake za 170 milijonov evrov 3

Minilo je pet mesecev, odkar je potekel rok za oddajo ponudb za nakup potniških vlakov, na katero se je odzval zgolj Stadler. Zakaj na železnicah tako mečkajo?

FINANCE
Transport in logistika
Na tržaškem letališču Ronke so odprli železniško postajo. Lahko gremo iz Ljubljane z vlakom na letalo?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Na tržaškem letališču Ronke so odprli železniško postajo. Lahko gremo iz Ljubljane z vlakom na letalo? 3

Ne še, železniška povezava med Ljubljano in Trstom je bila opuščena leta 2011, a na Slovenskih železnicah obljubljajo vlak do Trsta in verjetno tudi direktno do Ronk letos jeseni

FINANCE
Transport in logistika
Z letalom, vlakom ali avtobusom? Takšne so cene vozovnic do velikih evropskih mest
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Z letalom, vlakom ali avtobusom? Takšne so cene vozovnic do velikih evropskih mest 2

Primerjali smo cene vozovnic in potovalne čase vlakov, avtobusnega prevoznika Flixbus in cene letalskih prevozov. Presenečenje: obstaja nekaj povezav, kjer so železnice dobra izbira

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
Transport in logistika
Marca prihaja Sava Express, nov tovorni vlak med Slovenijo in Srbijo. Kako konkurenčne bodo železnice?
Transport in logistika
Transport in logistikaSTA Marca prihaja Sava Express, nov tovorni vlak med Slovenijo in Srbijo. Kako konkurenčne bodo železnice? 5

Prejšnji teden so predstavniki regionalnih železniških operaterjev sprejeli pobudo o novem direktnem tovornem vlaku po nekdanjem desetem koridorju; prvi vlak bo šel na pot s postaje Ljubljana - Zalog 1. marca letos

FINANCE
Manager
Adria Kombi z vlaki do Münchna privablja tovor v Koper
FINANCE
Transport in logistika
Tri hrvaška letališča lani z več kot dvema milijonoma potnikov
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Tri hrvaška letališča lani z več kot dvema milijonoma potnikov

Rekordi: V Zagrebu so lani presegli tri milijone potnikov, v Spitu se približujejo trem milijonom, v Dubrovniku pa so presegli dva milijona

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti