Transport in logistika

Dušan Mes kupuje nove potniške vlake za 140 milijonov evrov

Železnicam je v zadnjih desetletjih uspelo zapraviti večino prednosti, ki so jih imele v potniškem prometu; jih še lahko nadoknadijo?

Partnerji sporočajo

FINANCE
Transport in logistika
Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige
Transport in logistika
MEDNARODNI LOGISTIČNI KONGRES
Transport in logistikaPodpornik projekta Kako prihodnost logistike vidi svetovalec ameriške vlade za oskrbne verige

Ključne trende v logistiki bo na 11. mednarodnem logističnem kongresu, ki bo od 27. do 29. marca, v Portorožu, pojasnil dr. Nick Vyas, ustanovni direktor Randall R. Kendrick svetovnega instituta oskrbnih verig (Global Supply Chain Institute) ter izredni profesor na USC Marshall poslovni šoli v ZDA.

FINANCE
Transport in logistika
(Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra
Transport in logistika
Logistika
Transport in logistikaPartner projekta (Partnerji sporočajo) Prek spletne strani GLS lahko pošljete paket že za 3,56 evra

Pri GLS so prenovili spletno stran Pošljipaket, ki omogoča preprosto pošiljanje paketov tudi za fizične in pravne osebe, ki ne pošiljajo redno

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo
Transport in logistika
Letalski zbirniki
Transport in logistikaPartner projekta cargo-partner uvedel novo storitev zbirnih letalskih pošiljk med zahodno Evropo in Azijo

Logistično podjetje je v svoj portfelj dodalo novo storitev: zbirne letalske pošiljke, pri kateri združuje pošiljke pomembnih letališč zahodne Evrope ter različnih lokacij v Aziji.

FINANCE
Transport in logistika
Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta
Transport in logistika
Transport in logistikaPartner projekta Kako v Heliotu z uspešnimi pilotnimi projekti razvijajo pametno logistiko in pametna mesta

Posvet Partnerstva za trajno gospodarstvo CER o sodelovanju mest in gospodarstva za doseganje podnebnih ciljev

FINANCE
Transport in logistika
cargo-partner bo postal del skupine Nippon Express Group (NX Group)
Transport in logistika
Logistika
Transport in logistikaPodpornik projekta cargo-partner bo postal del skupine Nippon Express Group (NX Group)

Lastnik in ustanovitelj podjetja Stefan Krauter se je po 40. letih odločil prodati podjetje

12.07.2016 15:20
Čas branja: 2 min
Dušan Mes kupuje nove potniške vlake za 140 milijonov evrov
Dušan Mes, SŽ: Iz Ljubljane do Dunaja ali do Münchna zdaj potrebujemo šest ur, čas hočemo skrajšati na 4,5 ure. Do Beograda izboljšav ne bo - zaradi čakalnega časa na meji med Hrvaško in Srbijo ter zaradi zastarelih prog v Srbiji.

Železnice so vedno imele precej prednosti pri prevozih na daljše razdalje, v zadnjih letih pa so v Sloveniji postale povsem nekonkurenčne - z izjemo nekaterih redkih povezav. Na Slovenskih železnicah sicer obljubljajo, da se bo to spremenilo. Vendar ker je to povezano z velikimi naložbami in organizacijskimi spremembami, predvsem pa s spremembo kulture, je izid negotov. Hkrati na trg vstopajo novi igralci kot je Flixbus, ki so iz petdesetletnega dremeža prebudili panogo avtobusnih prevozov (več: Pozor, prihaja Flixbus, tako bo stresel trg prevozov).

Letos poleti razpis za 25 do 30 potniških vlakov

Dušan Mes, šef Slovenskih železnic, napoveduje, da bodo še letos poleti objavili razpis za nakup od 25 do 30 potniških vlakov v skupnem znesku 140 milijonov evrov. Novi vlaki bodo prispeli na naše tire v letih 2017 in 2018. Upajmo, da bo tokrat šlo zares, ker je Mes napovedoval razpis že lani Mes obljublja: Na vlakih v 2016 ne boste več v SFRJ.

Nakup bodo financirali delno z lastnim denarjem, delno pa s posojili. Vendar z nakupom novih vlakov še ne bo čudežne rešitve za nekonkurenčnost železniškega potniškega prometa. »Zavedamo se, da je težava v nefleksibilnosti železnic v Evropi. Pri nas je velika omejitev tudi v številu zapor zaradi prenov proge,« pravi Mes. Za ponazoritev: vlak med Ljubljano in Beogradom bi lahko že zdaj pripeljal v šestih urah, če ne bi bilo dveurnega čakanja na meji med Hrvaško in Srbijo. Tudi med Avstrijo in Nemčijo ne gre gladko, še zlasti odkar so se lani zaradi beguncev zaostrile mejne kontrole.

Motnje v pretočnosti prog so tudi zaradi posodab­ljanja železniške infrastrukture. Na trasi proti Gorenjski bo teh ovir nekoliko manj, med Celjem in Zidanim Mostom pa se bodo letos razmere poslabšale.

Načrt: boljše povezave do Dunaja, Budimpešte, Münchna in Benetk

»Naš kratkoročni načrt je že letos pripraviti konkurenčne povezave do Dunaja, Budimpešte, Münchna in Benetk. Vendar to ni odvisno samo od nas, moramo se dogovoriti tudi z drugimi ponudniki. Mi smo sposobni narediti povezavo od Ljubljane do Budimpešte tudi pod sedmimi urami. Do konca leta bomo imeli produkte do teh štirih mest, ki bodo konkurenčni avtobusnim prevoznikom. Ko kupimo nove vlake, bomo najprej uredili povezave od Ljubljane z okolico proti Gorenjski, Zasavju in Štajerski ter proti Primorski do Divače,« pravi Mes.

Od Ljubljane do Dunaja zdaj vozijo vlaki šest ur, enako od Ljubljane do Münchna. »Do Dunaja in do Münchna hočemo skrajšati vozni čas na štiri ure in pol, to bi bil super čas. Do Beograda izboljšav ne bo, ker je tam zaradi zastarelih prog hitrost večinoma omejena na 40 kilometrov na uro.«

Zgodovinski premik: enotna vozovnica in Wi-Fi

Precej sprememb in izboljšav v JPP pa lahko pričakujemo jeseni, ko naj bi 29. septembra začel delovati sistem integriranega javnega potniškega prometa (IJPP), ki prinaša tudi enotno vozovnico. Gre za razmeroma preprosto spremembo, ki so jo že pred leti začeli uvajati po evropskih mestih in s katero smo zaradi različnih interesov prevoznikov zavlačevali približno deset let. V praksi to pomeni sinhronizacijo voznih redov prevoznikov v javnem potniškem prometu - tako cestnih kot železniških in usklajene vozne rede. Digitalizacija bo tudi v tem primeru precej spremenila procese v ozadju: vse bo bolj pregledno, končno naj bi dobili tudi enotno mesto za vpogled v vozne rede, bolj pregledna bo delitev milijonskih subvencij za javni potniški promet. In na koncu, na vlakih naj bi jeseni uvedli tudi Wi-Fi. To bo prvi večji razvojni preskok, odkar je Avstro-Ogrska pred približno 170 leti čez Slovenijo zgradila povezavo med Dunajem in Trstom. Tudi Wi-Fi na vlakih so pri SŽ obljubljali že večkrat in nato datum uvedbe postopoma premikali v prihodnost.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Transport in logistika
Na Slovenskih železnicah dahnili »da« Stadlerjevi ponudbi, kupili bodo potniške vlake za 170 milijonov evrov
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Na Slovenskih železnicah dahnili »da« Stadlerjevi ponudbi, kupili bodo potniške vlake za 170 milijonov evrov 3

Minilo je pet mesecev, odkar je potekel rok za oddajo ponudb za nakup potniških vlakov, na katero se je odzval zgolj Stadler. Zakaj na železnicah tako mečkajo?

FINANCE
Transport in logistika
Z letalom, vlakom ali avtobusom? Takšne so cene vozovnic do velikih evropskih mest
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Z letalom, vlakom ali avtobusom? Takšne so cene vozovnic do velikih evropskih mest 2

Primerjali smo cene vozovnic in potovalne čase vlakov, avtobusnega prevoznika Flixbus in cene letalskih prevozov. Presenečenje: obstaja nekaj povezav, kjer so železnice dobra izbira

FINANCE
Transport in logistika
Na tržaškem letališču Ronke so odprli železniško postajo. Lahko gremo iz Ljubljane z vlakom na letalo?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Na tržaškem letališču Ronke so odprli železniško postajo. Lahko gremo iz Ljubljane z vlakom na letalo? 3

Ne še, železniška povezava med Ljubljano in Trstom je bila opuščena leta 2011, a na Slovenskih železnicah obljubljajo vlak do Trsta in verjetno tudi direktno do Ronk letos jeseni

FINANCE
Transport in logistika
Marca prihaja Sava Express, nov tovorni vlak med Slovenijo in Srbijo. Kako konkurenčne bodo železnice?
Transport in logistika
Transport in logistikaSTA Marca prihaja Sava Express, nov tovorni vlak med Slovenijo in Srbijo. Kako konkurenčne bodo železnice? 5

Prejšnji teden so predstavniki regionalnih železniških operaterjev sprejeli pobudo o novem direktnem tovornem vlaku po nekdanjem desetem koridorju; prvi vlak bo šel na pot s postaje Ljubljana - Zalog 1. marca letos

IZVOZNIKI
Novice
Na infrastrukturi Slovenskih železnic načrtujejo za 700 milijonov evrov naložb
Izvozniki.si
NoviceAleš Ogorevc Na infrastrukturi Slovenskih železnic načrtujejo za 700 milijonov evrov naložb 1

Slovenske železnice in Direkcija RS za infrastrukturo so danes predstavile nadgradnjo železniškega omrežja in ukrepe za zmanjšanje zamud vlakov

FINANCE
Transport in logistika
(video) Zakaj po naših tirih vozijo vlaki italijanskih državnih železnic Trenitalia
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija (video) Zakaj po naših tirih vozijo vlaki italijanskih državnih železnic Trenitalia 2

Od jutri naprej bo Ljubljana dvakrat na dan povezana s Trstom - Slovenske železnice imajo povsem zastarel vozni park

FINANCE
Transport in logistika
Kako poslujejo železničarji, ki imajo zadnje čase veliko dela sami s sabo
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Kako poslujejo železničarji, ki imajo zadnje čase veliko dela sami s sabo 2

Prihodki Slovenskih železnic so lani rahlo zrasli na 516 milijonov evrov in 29 milijonov evrov dobička. Prihodki so precej nižji kot leta 2015, ko so dosegli 580 milijonov evrov

IZVOZNIKI
Novice
Septembra se odpira strateška železniška turistična povezava do italijanskih mest in letališč
Izvozniki.si
NoviceAleš Ogorevc Septembra se odpira strateška železniška turistična povezava do italijanskih mest in letališč 4

Po sedmih letih bo v nedeljo, 9. septembra, potniški vlak znova povezal Ljubljano, Postojno, Pivko, Sežano in Divačo z območjem Furlanije - Julijske krajine. Vlak bo vozil dvakrat dnevno, cena vozovnice do Trsta bo stala osem evrov.